Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Megaoctane skrev (På 22.2.2022 den 19.44):

Space Force sesong 2 anbefales. 

Skuespillerne er mer komfortable i rollene sine, og jeg humret flere ganger. 
John Malkovich briljerer i rollen som doktor-doktor-doktor. 

Jeg synes fortsatt noe av det blir litt for kleint, litt som The Office (som for øvrig er dritbra). Men kanskje jeg skal tvinge meg gjennom sesong to også!

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 4.3.2022 den 17.12):

Jeg synes denne Action/Krim var veldig kul. Liker denne bedre enn Tom Cruise versjonen.

Reacher på Amazon prime

Hei, jeg ser på Reacher - Sesong 1. Ta en titt på Prime Video nå!
https://app.primevideo.com/detail?gti=amzn1.dv.gti.d62095f9-f33c-429b-a8a6-fd74c0461704&ref_=atv_dp_share_seas&r=web

 

 

Ja jeg likte den godt iallefall :D Den er mer som bøkene en det Cruise adapsjonen var.

 

*Edt* Endelig fått starta på Deadwood, har utsatt det over laaang tid. Må bare si, Ian som Al Swearengen cracks me up, for en sarkastisk faen.  Straks ferdig med s1, å digger det så langt.

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Sitat

 

Peaky Blinders season 6 should arrive on Netflix US in April. Expect a similar deal to the one that saw all six episodes of the show’s fifth season drop the Friday after the show's finale aired in the UK.

If that’s the case here, Peaky Blinders season 6 will come to Netflix on April 8.

Those in the UK can watch now on BBC

 

Så den skal vises på TV først, så kommer den til strømme-tjenester. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (På 21.2.2022 den 7.29):

Her har vi venta tre år på usle ni episoder også kan de ikke engang slippe alt på en gang. For noe ubrukelig piss.

Ungene må jo ha blitt voksne på den tiden.

 

Dotten skrev (På 19.2.2022 den 18.00):

Netflix har tatt det helt chill med markedsføring i lang tid

Nå er det vell ikke markedsføring de lever av, men at folk faktisk vil se innholdet de lager. Når jeg kan abonnere på de en måned eller to per år, uten å føle at jeg går glipp av noe, så har de faktisk et problem. De har fokusert på volum over kvalitet for lenge.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 timer siden):

Når jeg kan abonnere på de en måned eller to per år, uten å føle at jeg går glipp av noe, så har de faktisk et problem. De har fokusert på volum over kvalitet for lenge.

Ikke enig. Jeg syns Netflix er by far den beste streamingtjenesten. De har lokalt innhold, fra hele verden, og satser enda mer på det fremover. Og her har de vært gode med norsk/skandinavisk innhold. I ny og ne byr det også på perler fra andre land. De har også pøst på med lavbudsjettsinnhold som man kan fylle tiden med mellom storsatsingene. Det slår blant annet godt an hos kona.

Storseriene som kommer innimellom er helt på nivå med konkurrentene. Både i kvalitet og hyppighet. Her føler jeg mange av konkurrentene kun har storseriene. Det er derfor kun Netflix som er fast abonnement fordi de også har det andre man kan se på innimellom perlene. Det som trekker ned er hovedsakelig prisen. Netflix er dyrt hvis man vil ha 4K-kvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Det som trekker ned er hovedsakelig prisen. Netflix er dyrt hvis man vil ha 4K-kvalitet.

Og det har du hele poenget. Du kan ha 2-3 andre streaming-tjenester for prisen av netflix. De leverer alt for lite gode serier i forhold til prisen. De hadde en storhetstid rundt 2017-18 hvor alt de lagde var bra, men mye av det ble kansellert eller dårlig når de fortsatte. Det virker som målgruppen deres nå er unge kvinner. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 minutter siden):

Og det har du hele poenget. Du kan ha 2-3 andre streaming-tjenester for prisen av netflix. De leverer alt for lite gode serier i forhold til prisen. De hadde en storhetstid rundt 2017-18 hvor alt de lagde var bra, men mye av det ble kansellert eller dårlig når de fortsatte. Det virker som målgruppen deres nå er unge kvinner. 

Jeg er enig i at de hadde en storhetstid tidligere hvor de var bedre, men det var ikke fordi alt de lagde var bra. Det var fordi de fikk rettigheter til serier de ikke lagde selv fordi det knapt fantes konkurrenter. Jeg syns de lager bedre serier nå enn noen gang. At de har serier for "unge damer" er bare kommet i tillegg, ikke i stedet for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til å ikke betale for Netflix er at de tar ekstra betalt for 4k.
De har svært få titler som det står at de er 4k, men mange har DV, men det betyr ikke automatisk at de er 4k.
Og titler med 4k er ofte HD kvalitet pågrunn av lav bitrate. 

Kvaliteten er også mye dårligere enn Disney+, så en betaler mer for Netflix, men får mindre.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Hovedgrunnen til å ikke betale for Netflix er at de tar ekstra betalt for 4k.
De har svært få titler som det står at de er 4k, men mange har DV, men det betyr ikke automatisk at de er 4k.
Og titler med 4k er ofte HD kvalitet pågrunn av lav bitrate. 

Kvaliteten er også mye dårligere enn Disney+, så en betaler mer for Netflix, men får mindre.

Hvis du skal måle pris mot kvalitet, så er det Apple TV+ som er kongen. Høyest bitrate og lavest pris. At Netflix har så dårlig 4K-kvalitet er veldig irriterende når det koster såpass mye ekstra for 4K-abm de har. De kunne spart seg den...

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (11 minutter siden):

Hva lanserer de i 2022 som du ser frem til? 

Ingen anelse :p

Jeg har ikke sjans å følge med på hva som kommer. Eneste serie jeg kommer på uavhengig av streamingtjeneste er ringenes herre. Jeg tenkte på hva som kom i 2021 når jeg skrev det.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 timer siden):

Hvis du skal måle pris mot kvalitet, så er det Apple TV+ som er kongen. Høyest bitrate og lavest pris. At Netflix har så dårlig 4K-kvalitet er veldig irriterende når det koster såpass mye ekstra for 4K-abm de har. De kunne spart seg den...

Apple har elendig app.
Går ikke an å søke uten å få opp ting en må betale for.

Lenke til kommentar

Nå har jo den rettelse GRØNLANDS filmen eller serien kommet da, må se den.. Har han Jamie fra GOT i hovedrollen, Kingslayer om jeg husker rollenavnet feil.

Men Netflix er jo bra da, men absolutt burde de tilby alt i en pakke til 100kr med alt innkludert, særlig nå som konkurransen er skjerpet. Men det kan man jo si om Spotify også... All inclusive gjelder...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Men Netflix er jo bra da, men absolutt burde de tilby alt i en pakke til 100kr med alt innkludert, særlig nå som konkurransen er skjerpet. Men det kan man jo si om Spotify også... All inclusive gjelder...

Jeg tror heller det (dessverre) går andre veien. De andre er ferske i gamet sammenlignet med Netflix og for dem handler det om å ta markedsandeler til en lavere pris før de skrur opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...