Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Selv om jeg liker 1883 godt så må jeg si den er veldig langdryg og har utviklet seg i en litt sirupseig retning som tester entusiasmen min noe. Fremfor det jeg håpet den skulle være drar den seg mer og mer mot å være en serie som omhandler ekteparet som har vært nevnt et par ganger. Et eller annet skurrer litt for meg der nå.

Men jeg skal gi den ut sesongen. Men akkurat nå føles det som om hver episode ikke fører til noen fremgang. Etter 8 episoder hadde jeg håpet på litt mer "innhold".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (19 timer siden):

Gi den tid, synes den starta litt tregt, men nærmere slutten av sesong 1 ble jeg hekta :D

Får gjøre det.

Kan kanskje passe seg å nevne at jeg begynte vel på Deadwood 3 ganger før jeg endelig kom meg i gang og det endte jo opp med å bli en av mine favorittserier. 

Så der har de som ikke har sett den en solid anbefaling. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 timer siden):

...drar den seg mer og mer mot å være en serie som omhandler ekteparet som har vært nevnt et par ganger. 


Enig i at det går trått, datt litt av selv, å har ikke sett mer enn de tre første episodene, nettopp fordi det "aldri skjer noe...".

Meeen, serien skal jo omhandle ekteparet Dutton, i og med at det er en prequel til Yellowstone, og det som er den nåværende familien Dutton.

At man håper serien omhandler Sam Elliot i stedet, en gang cowboy, nå borgermester i Quahog, er jo så sin sak, ettersom det kanskje hadde vært mer interessant

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, 0laf said:


Enig i at det går trått, datt litt av selv, å har ikke sett mer enn de tre første episodene, nettopp fordi det "aldri skjer noe...".

Meeen, serien skal jo omhandle ekteparet Dutton, i og med at det er en prequel til Yellowstone, og det som er den nåværende familien Dutton.

At man håper serien omhandler Sam Elliot i stedet, en gang cowboy, nå borgermester i Quahog, er jo så sin sak, ettersom det kanskje hadde vært mer interessant

 

Skjønner. Jeg gikk nok inn med litt mer generelle forventninger men da forstår jeg settingen bedre.

Lenke til kommentar

Gått lei av serier, så har gått over til Survivor (Robinson), men er vanskelig å få tak i lovlig i Norge.
Paramount+ har alle sesongene, i USA, men Paramount+ Norge fungerer ikke med VPN, da en blir bedt om å logge inn med USA konto.
USA konto krever Amerikansk Paypal, eller kredittkort.  Har ikke undersøkt noe mer enda.

Vanskelig å finne de på torrents også, da mange sesonger er gamle.

Streaming tjenestene gjør det ikke lett å være lovlydig. 
Kunne betalt for Paramount+ i flere måneder for å se det jeg vil se, men blir tvunget til å finne andre måter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Driver å ser ferdig Gomorrah nå. Så L'immortale og den likte jeg utrolig godt. Forteller en del bakhistorie til Ciro. Så henger den også sammen med slutten av sesong 4. 

Er nok den beste mafia serien jeg føler jeg har sett. 

Kan forøvrig anbefale The Mafia Kills Only in Summer som tar fokuset på en familie i Palermo på 70 tallet og viser hvordan de går igjennom livet med mafiaen som forpester samfunnet. Det er svært sterkt å se hvordan bare det å få seg en jobb bli til en utfordring som man nesten kun kan løse med bestikke eller ta imot tjenester fra mafiaen. Nå er det kanskje litt enklere i dag enn det var på den tiden og fokuset på bekjempelse av kulturen som springer rundt  mafioso. 

Lenke til kommentar

Netflix klarer seg nok fint, trass tabloidenes forsøk på analyse. Netflix har tatt det helt chill med markedsføring i lang tid (mens de nye har pøst på), og hadde en forsinket effekt av stopp i produksjonen under pandemien (denne rammet alle med en gang, mens Netflix først ble rammet 8-12 mnd etter da de har ferdigproduserte sesonger god tid i forkant)

De gasser på fra sommeren og overlater lekeplassen til øvrige enn så lenge. I tillegg dypper de tærne i gamingbransjen, litt risky den der. 

Men dataene er klare. Kraftig økning i omsetning, overskudd, antall abonnenter og mengden innhold. De mest sette seriene/sesongene og filmene er nærmest utelukkende fra de siste 2-3 årene. 

Til tross for en betydelig større konkurranse. 

Offensiven fra de etablerte har de forberedt seg på i flere år. I motsetning til de, sitter Netflix på data og innsikt de ikke deler (som er god å ha innen maskinlæring) og har fortsatt de dyktigste folkene ansatt innen innovasjon og utvikling. De har med det etterretningen de behøver til å styre seg trygt gjennom de fremstøt som kommer, mens alt fra Disney til Paramount og Warner Bros. (som kjøpes opp av Discovery) må ta stor risiko, og får investorer til å undre seg over om det er bærekraftig. 

Eksempel: Paramount oppjusterte prognoser fra 60 millioner abonnenter innen 2024, til nærmere 100 millioner. De har hatt de store trekkplasterne i vinter. Likevel reagerte markedet negativt. Hvorfor? Fordi pengene de må bruke fremover, i forsøk på å matche Netflix, er absurd høyt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag har jeg sett de fire første episodene av The boob of Boba Fett. Jeg var veldig skeptisk ut ifra hva folk har sagt i denne tråden om serien men ejeg har blitt veldig positivt overraket så langt. Jeg vet ikke om jeg rekker å se ferdig alt i dag men i "verste fall" blir det sett ferdig i morgen. 

Jeg synes sloss-scene har vært veldig "statiske" og dårlig resigert. 

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (1 time siden):

Her har vi venta tre år på usle ni episoder også kan de ikke engang slippe alt på en gang. For noe ubrukelig piss.

Er da flere serier som en har en episode som kommer hver uke. Men snodig de kommer en med episode i slutten av mai og andre episode i juli. 

edit: enig med de av dere som sa kvaliteten på Boba fett dalte. Likte de første 4 episodene men så dalte det.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
3 hours ago, ilpostino said:

Er da flere serier som en har en episode som kommer hver uke. Men snodig de kommer en med episode i slutten av mai og andre episode i juli. 

edit: enig med de av dere som sa kvaliteten på Boba fett dalte. Likte de første 4 episodene men så dalte det.

Er vel for å dra ut 1 mnd til med abbonering og mer hype gjennom diskusjoner osv. Synd netflix går den veien, likte at de slapp alt på engang jeg.

Boba Fett ep 1-4 var elendig, ep 5 knallbra men burde ikke vært i Boba Fett da... ikke sett de 2 siste ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...