Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Reg2000 skrev (9 timer siden):

Det merkelige var at Boba Fett på mange måter bare ble en bikarakter i serien med hans navn. Det virker ikke helt som om det var noen plan annet enn å promotere The Mandalorian ved å knytte ham enda sterkere til legenden Boba Fett. Historien var syltynn så selv med bare 7 episoder måtte de vanne ut historien med to rene mandalorian episoder.

Det er mulig Cad Bane er kjent fra tegneserier o.l ,men det er ikke en kar jeg har sett og hans introduksjon som hovedskurken i serien er nesten komisk dårlig. Hele karakteren fremstår som en parodi på Clint Eastwood og Lee van Cleefs spaghettiwesternkarakterer på en slik måte at jeg måtte le når han forsøkte å fremstå som skummel og truende. Vi får servert null bakgrunnsmatriale på karakteren selv om det tilsynelatende er en historie bak mellom han og Boba Fett. I det hele tatt er det svært lite vi får vite om de mange karakterene og deres motivasjoner. Da blir det vanskelig å bry seg om noen av dem. Det er mulig det føles anderledes for de som har sett og lest alt som finnes av Star Wars matriale.

Må også si at de kastet bort Timothy Olyphant i en rolle som passet ham ekstremt bra og faktisk kunne ha tilført serien noe hvis de hadde utnyttet potensialet.

Jeg skulle ønske at noen av de mange millionene de tydeligvis har brukt på denne serien hadde gått til å lage et bedre manus.

Har man sett The Clone Wars og The Bad Batch etc. så har man helt klart ett annet inntrykk av karakteren hans ja. For slike som deg som ikke har peiling føles det nok meget spesielt ut ja.

Jeg var i hvert fall meget godt tjent med å ha The Clone Wars og Rebels under beltet før jeg begynte på The Mandalorian :love:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
59 minutes ago, Tomeito said:

Ikke at jeg direkte kjedet meg. Det har vært helt ålreit å følge med på og e5-6 er jo bunnsolide, men samtidig endte alt litt sånn "jaja, det var det." Jeg har ikke noe i mot mer herfra, men jeg føler ikke at jeg absolutt MÅ ha det heller

Det var greit nok og har jo noen gode øyeblikk, men alt i alt var det skuffende.

Jeg vil nok si at hovedgrunnen til at e5-6 føles bra er at det er en direkte fortsettelse av The Mandalorian med klart etablerte karakterer man har et forhold til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Beforeigners er så gjennomført, både i detalj og skuespillere, og så far out med kule replikker..

Feks pakistansk kjørelærer -du har Vikeplikt

-Olav Haraldsson viker aldri for noen!!!

Uansett dette er min watchliste nå, er mye å se for tiden, mulig det har sneket seg med en film.

Raising Dion

Beforeigners

Kobra Kai

The Titans

Snowpiercer

Hannah

The Mandalorian

Boba Fett

Hawkeye

Cry Macho

Papillon

Raised by wolves

The Harder they fall

The unlikely killer

Reacher

 

 

Jeg holder på med The Titans, Raised by Wolves, The Snowpiercer, Hawkeye, Beforeigners og the Mandalorian.

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Netflix 4k var skuffende greier.
Nesten ingenting er i 4k, og jeg som trodde at når man må betale for 4k, så ville mesteparten være i 4k.

Står at Breaking Bad er i 4k/UHD, men kvaliteten er dårlig HD, og ikke verdt å se på. 

Jeg er ikke ferdig med "The Expanse", men det ble litt mye på en gang, så ser litt på andre ting innimellom.

Lenke til kommentar

Måtte ta en pause fra The Expanse selv. Misliker virkelig karakteren Marco Inaros, det blir for endimensjonalt.

Angående The Book of Boba Fett.

Virker som om jeg er i mindretall, men jeg likte virkelig godt den første delen av sesongen der vi fikk innsikt i hvordan Tuskens levde / Boba sin interaksjon med de, og bakhistorien hans på Tatooine. Men det burde kanskje vært 3 og ikke 4 episoder, og samtidig så var den delen av episodene som foregikk i Mos Espa alt for dårlig skrevet / hadde veldig mye mer potensiale. Synd de ikke fikk mer ut av denne serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"The Silent Sea" en Koreansk serie på Netflix, som handler om en gruppe som drar til månen for å finne noe i en topp hemmelig base.

De som har sett The Expanse vill se likheter med denne serien.

Spoiler

Hint: Protomolecule 

 

Jeg likte serien, men syntes den var for skummel til å se i mørket.
Er ikke glad i grøssere, og selv om dette ikke er en grøsser så føltes det sånn der jeg stoppet for kvelden, så jeg så ferdig serien i dag før det ble mørkt. 
Så får vi se om det kommer noen sesong 2..

Endret av Dubious
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 2/1/2022 at 9:33 PM, Tomeito said:

Hvorfor er det/har det ikke vært mer snakk om Landscapers (HBO max/Sky studios)? Må jo være fjorårets råeste serie. Jeg kan forstå at den ikke er for alle da den er temmelig eksperimentell og ukonvensjonell, men så annerledes er den ikke, og den ledes av de strålende hovedkarakterene spilt av Olivia Colman og Lewis Thewlis. Når historien er grunnleggende merkelig (og sann), og de skrur dette til 100, blir dette en fire episoders miniserie som flyr forbi, samtidig som man blir sittende og måpe. Hva skjedde nå? Er historien sann? Aiaiaiai. 

Sjekka ut denne etter jeg leste innlegget ditt. En god miniserie paa 4 episoder. Jeg var saapass dum at jeg leste om historien foer jeg var ferdig med aa se, saa jeg visste hvilken retning det tok. Jeg foete derimot ikke at det oedela stort. 

Ser det er merket som komedie, krim og drama paa IMDb. Er ikke helt sikker paa om jeg ville merket dette som komedie, men mulig jeg missa noe? 

Liker slike anebalinger av serier som ikke er saa kjente i denne traaden. Takk. :)

Lenke til kommentar
Tomeito skrev (På 10.2.2022 den 8.12):

men han utnyttes heller ikke godt nok i Boba Fett. Han burde blitt introdusert som en fiende/trussel mye tydeligere. 

Cad bane er nok en dobbelagent for hutts. Han er heller ikke død. 

 

Gouldfan skrev (På 10.2.2022 den 17.30):

Raised by Wolves

Det må være tidenes skuffelse. 

blured skrev (På 11.2.2022 den 23.06):

Misliker virkelig karakteren Marco Inaros, det blir for endimensjonalt.

Jeg synes det gikk nedover når han kom inn. Enig med deg. 

 

Noen som har noen tanker rundt denne artikkelen? Giganten er Netflix. https://www.dagbladet.no/kultur/slik-forklares-gigantens-fall/75358709

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 timer siden):

Begynt å se den men fenget ikke helt. Squid game fenget heller ikke helt så got min del er det et eller annet som et uvant eller noe sånn. 

Jeg satt Squid Game på pause mest på grunn av at den er Koreansk, så mistet jeg lysten til å se den.

Var like ved å sette The Silent Sea på pause også, men hadde ikke noe annet å gjøre, og jeg er storfan av romfart filmer, og en base på månen var min type film.
Alle mine favorittfilmer og serier foregår andre plasser enn jorden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...