Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

18 hours ago, maanemann said:

Av en eller annen grunn ble jeg litt negativt overasket over en sesong to på Raised by Wolves. Var det nok å si til en ny sesong her da? Jeg synes Ridley Scott har vært flink til å drive med litt forskjellig de siste årene veldig fin og variert filmografi som produsent og regissør. Så jeg ble ganske overasket han gikk for en sesong til her... Then again..; Gladiator 2?..

Bra for dem som digget sesong 1 dog.

Starten av sesong 1 var bra, men slutten var bare rør. Hvis de kan klare å finne fram til noe av det som gjorde starten interessant kan det jo bli bra med en sesong 2. Jeg har ikke helt troen på at det skjer da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tomeito skrev (På 6.12.2021 den 15.40):

Ikke hørt om, men spennende. Ikke at jeg trenger FLERE serier på lista over ting jeg vil se!

Du kan vell ikke dele litt fra den? Jeg sliter med å finne noe jeg liker for tiden. 

 

Men stor tommel opp til bosch. Er på siste sesong nå. Første politi/krimserie jeg har likt. Finnes det noe mer i samme gate? 

Lenke til kommentar

Vel, akkurat nå prioriterer jeg Amazon Prime Video, så der er det å se mest mulig av det de har.

Så kom siste del av Papirhuset denne uka på Netflix. Hawkeye og Dopesick på Disney+. Ny sesong av Beforeigners og The Great  på HBO Max. 

Også har man alltids noen serier man aldri rekker å se, men som man kanskje har litt lyst til å se. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så sesong 1 "Upload" på Prime i dag, og likte den veldig bra, så jeg tenkte kanskje sesong 2 var like rundt hjørnet... men Prime har sittet på sesong 2 siden april 2021, og enda ikke kommet med noen dato.

Samme med Grand Tour, de har sittet på den i mange måneder også, men den har ihvertfall fått en dato.

Nå må jeg igjen finne noe annet å se.
Ser hele sesonger på en dag...

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Seth Rogen hevder at rasister har hi-jacka IMDB/andre: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/66ydpr/tidenes-laveste-score-skylder-paa-rasister

 

Og Cowboy Bebop på Netflix er kansellert. Hadde gledet meg til den, men har ikke giddet å se den ennå pga anmeldelser og kommenterer - og kommer nok ikke til det heller. Blir nok heller re-watch av animeserien

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (3 timer siden):

Når scoren er 1,1 den første dagen før de fleste har rukket å se serien, da kan jeg skjønne at det er lett å skylde på rasister eller lignende, men når den fortsatt er 1,1 en uke senere med ti ganger så mange stemmer, da kan det kanskje tenkes at serien faktisk er så dårlig?

Tjaaa, noe skurrer. Kanskje ikke veldig god, men tidenes dårligste mer klar margin?

Lenke til kommentar

Åh? Ikke enig at det er så dårlig. Ikke like bra som jeg ønsket og episode 5 var en liten nedtur fra episode 4 og e1-3 holdt kanskje litt for høyt tempo, men det er klart de bygger opp historien på en noe annen måte enn i bøkene. De må prioritere annerledes, og det ser jo ut til at de velger en annen innfallsvinkel enn i bokserien. 

Det er selvfølgelig en del å kritisere, både som adapsjon og som tv-serie i seg selv. Forrige episode viste noen litt ulogiske og for lettvinte løsninger som de ikke trengte i å gjøre. 

Den nyeste episoden (e6) er per nå ikke sett. 

Jeg er faktisk ganske fornøyd!

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Som du sier så hadde de første episodene et enormt tempo, men nå har de plutselig plass til stallfyll som å vie en hel episode til en warder som knapt nevnes i bøkene.

Hadde vært mer interessant å høre mer om Lews Therin Telamon og hva som skjedde for mange år siden (og HVORFOR dragon reborn er så big deal), og heller tatt oppbyggingen litt roligere.

E6 var også rett og slett et langt gjesp. De har 2 episoder igjen av den første boka og sesong 1. Men ser ikke for meg de klarer å imponere der heller.

Lenke til kommentar

Med e5 og 6 (sett den nå) har de etablert en del av maktspillet og den politiske siden ved denne verden som man ikke kommer til før senere i bøkene. Det viser jo at serieskaperen tenker annerledes på fremdrift og hva som er viktig (var heller ikke solgt på å bruke så mye tid på Stepin, men tror hele greia er et frempek på hva som skjer kanskje mot slutten av sesongen). Dette er en litt annen historie enn i bøkene. 

Syntes e6 var bedre enn e5. Jeg håper de her avsluttet maktkamp-arcen og nå får oss mer på sporet i den mer grunnleggende historien, noe tittelen på de to siste episodene av sesongen tyder på. 

Selv om det er en del politikk her som kanskje fremstår som kjedelig, likte jeg Siuan Sanche og dermed fungerte scenene mellom henne og de andre bra. 

Men er det en GOD serie? Det er jeg ikke sikker på i det hele tatt. Forstår veldig godt alle 4erne den har fått: Det er helt greit. Mange av de 4erne er jo basert på e1-6, så spennende å se de to siste nå om de hever seg eller ikke. 

Lenke til kommentar
Tomeito skrev (På 10.12.2021 den 22.57):

Men er det en GOD serie? Det er jeg ikke sikker på i det hele tatt. Forstår veldig godt alle 4erne den har fått: Det er helt greit. Mange av de 4erne er jo basert på e1-6, så spennende å se de to siste nå om de hever seg eller ikke. 

Har ikke lest bøkene. Får litt samme vibber som witcher. Helt ok, men skuffet. Jeg glemmer også at nye episoder kommer ut. 

 

Expanse sesong 6 er ute, første episode leverte. 

 

Ga Santa Inc et forsøk etter seth sin utblåsning på Twitter. Det er en svak 3 hos meg. Basert på 1 episode. Merkelig å tenke at de var morsomme en gang i tiden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...