Gå til innhold

Sex før ekteskap!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I 2006: 21 700 vielser og 10 600 skilsmisser. 49% stikker av.

Da er separasjon og "fra flytting fra en samboer" ikke inkludert!

8048732[/snapback]

 

Irrelevant i denne samanheng, her er det ein påstand om ekteskap som "sikker" famelieinstans som blir sett til veggs. Men 49% stikk av frå det kristne kallar heilagt. Verda står ikkje til påske.

 

Til Vaio: Vær så snill, ikkje kom med slike utsegn, me provar halda ein sakleg debatt her, om nokon sett nulltoleranse på grunn av utsjåande, får det vera deira problem. Men om dei hiv om seg med "moralen" forventar eg at dei kan forsvara han. Om du konfronterar han med utsjåande, får han berre fyr på bålet sitt om at meddebattantane hans er umoralske og lite egna til debatt...

Eg tenkjer nå på innlegget ditt ang. moralens vaktar sine moglege skavankar.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar
I 2006: 21 700 vielser og 10 600 skilsmisser. 49% stikker av.

Da er separasjon og "fra flytting fra en samboer" ikke inkludert!

8048732[/snapback]

 

Irrelevant i denne samanheng, her er det ein påstand om ekteskap som "sikker" famelieinstans som blir sett til veggs. Men 49% stikk av frå det kristne kallar heilagt. Verda står ikkje til påske.

 

Til Vaio: Vær så snill, ikkje kom med slike utsegn, me provar halda ein sakleg debatt her, om nokon sett nulltoleranse på grunn av utsjåande, får det vera deira problem. Men om dei hiv om seg med "moralen" forventar eg at dei kan forsvara han. Om du konfronterar han med utsjåande, får han berre fyr på bålet sitt om at meddebattantane hans er umoralske og lite egna til debatt...

Eg tenkjer nå på innlegget ditt ang. moralens vaktar sine moglege skavankar.

8049593[/snapback]

Bu!

Dette er en demokratisk forum, hva som er sakelig og ikke saklige, er ikke til å dømmes individuelt. :thumbdown:

 

Angående "separasjon", den er inkludert "form" av et ødelagt ekteskap.

dvs. partnerene går "ifra hverandre"

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Jeg respekterer fullt ut at noen mener dette er vikig i forhold til religion og lignende, men jeg blir samtidig litt skremt over så mange unge som gifter seg før de hverken har hatt sex eller bodd sammen.

Jeg mener at man lærer ikke en person å kjenne før en har opplevd hele personen, uvaner, vaner, og ømhet for å trekke frem noen.

Det jeg og tenker litt på i forbindelse med dette er at nettopp de som har religion som gjør at de venter har og en religion som sier de ikke kan bli skilt. Derfor frykter jeg det er mange mørketall der ute på folk som egentlig ikke har det godt, men som blir av ulike grunner.

 

Sex er en viktig del av ett forhold, det kan både styrke og ikke minst ødelegge tillit og egentlig hele forholdet i sin helhet.

Lenke til kommentar
Jeg respekterer fullt ut at noen mener dette er vikig i forhold til religion og lignende, men jeg blir samtidig litt skremt over så mange unge som gifter seg før de hverken har hatt sex eller bodd sammen.

Jeg mener at man lærer ikke en person å kjenne før en har opplevd hele personen, uvaner, vaner, og ømhet for å trekke frem noen.

Det jeg og tenker litt på i forbindelse med dette er at nettopp de som har religion som gjør at de venter har og en religion som sier de ikke kan bli skilt. Derfor frykter jeg det er mange mørketall der ute på folk som egentlig ikke har det godt, men som blir av ulike grunner.

 

Sex er en viktig del av ett forhold, det kan både styrke og ikke minst ødelegge tillit og egentlig hele forholdet i sin helhet.

8065854[/snapback]

 

Nesten som eg skulle sagt det sjølv. (Berre med ei anna målform sjølvsagt.)

Eg lærde kjærasten min å kjenna for alvor då me flytta saman. Heldigvis var det noko me begge lærde mykje av, og det forholdet me har no, er noko heilt nytt framfor kva det var før me flytte saman. Før me flytta inn i lag, var me ikkje anna enn avanserte knullekompisar. Den sjelelege kombinasjonen kom no i seinare tid. Eg hadde aldri kjøpt katten i sekken.

Eg veit kva eg får, så i dag skal eg fri... :blush::ohmy:

Lenke til kommentar
Jeg respekterer fullt ut at noen mener dette er vikig i forhold til religion og lignende, men jeg blir samtidig litt skremt over så mange unge som gifter seg før de hverken har hatt sex eller bodd sammen.

Jeg mener at man lærer ikke en person å kjenne før en har opplevd hele personen, uvaner, vaner, og ømhet for å trekke frem noen.

Det jeg og tenker litt på i forbindelse med dette er at nettopp de som har religion som gjør at de venter har og en religion som sier de ikke kan bli skilt. Derfor frykter jeg det er mange mørketall der ute på folk som egentlig ikke har det godt, men som blir av ulike grunner.

 

Sex er en viktig del av ett forhold, det kan både styrke og ikke minst ødelegge tillit og egentlig hele forholdet i sin helhet.

8065854[/snapback]

 

Er enig i det!

Men ifølge religionen så sies det at de som gifter seg bør være helt fri for sånt.

I gamle tiden så ble folk giftet i 18 års alderen for å dekke sine behov. Da fikk de nok ikke sjansen til å sex utenfor ekteskap! :whistle:

Lenke til kommentar
I gamle tiden så ble folk giftet i 18 års alderen for å dekke sine behov. Da fikk de nok ikke sjansen til å sex utenfor ekteskap! :whistle:

8091167[/snapback]

 

 

"Jomfru" Maria var vel rundt 14 da jesus kom til verden. Muhammed gifta seg visstnok med ei 9 år gammel jente.

8091286[/snapback]

 

 

Hei, hei ingen krenking av helligheter. Nå går vi litt over grensen.

La oss holde oss innenfor temaet! :hrm:

Lenke til kommentar
Muhammed giftet seg med Aisha da hun var 6, og "fullbyrdet ekteskapet" (knull) da hun var 9.

8092021[/snapback]

 

 

Hei, dette her vil vi ikke ha noe av.

Vi snakker om sex før ekteskap og ikke profeter!

Dette er krenking på høyeste nivå!

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Muhammed giftet seg med Aisha da hun var 6, og "fullbyrdet ekteskapet" (knull) da hun var 9.

8092021[/snapback]

 

 

Hei, dette her vil vi ikke ha noe av.

Vi snakker om sex før ekteskap og ikke profeter!

Dette er krenking på høyeste nivå!

8092046[/snapback]

 

Krenking av hvem?

 

forventet levealder skal uansett ha vært drastisk mindre på den tiden, så man hadde uansett mere hastverk med å sikre slektninger enn nå tror jeg.

Lenke til kommentar

Bibelen seier at sex før ekteskap er synd, på lik linje som det er synd å baksnakka, lyga, tenkja nedlatande om andre eller å sjå på ei kvinne med begjær. Det seier seg sjølv at det ikkje er mogleg for mennesket å vera syndfrie, og nettopp difor kom Jesus og tok straffa for kvar den som trur på han.

 

Men dette vil ikkje seie at me skal fortsetja med syndene, fordi Jesus har frelst oss. Jesus elska oss så mykje at han gav sitt liv for oss, og då er det vel det minste me kan gjera å prøva å halda oss til hans vilje?

 

Men for å ta det litt mindre religiøst:

- Ekteskapet er dei tryggaste rammene for eit barn.

- Sex før ekteskap kan gje ein kunstig kjærleik, og kan deretter føra til skilsmisse.

- Sex er ein sanserik oppleving, og er meint å / best å dela med den du er gift med.

Endret av knuto
Lenke til kommentar
Men for å ta det litt mindre religiøst:

- Ekteskapet er dei tryggaste rammene for eit barn.

- Sex før ekteskap kan gje ein kunstig kjærleik, og kan deretter føra til skilsmisse.

- Sex er ein sanserik oppleving, og er meint å / best å dela med den du er gift med.

8102144[/snapback]

-Tull og tøys.

-Tull og tøys.

-Sex er flott ja, men ser ingen grunn til at sex skal være best i ekteskapet. Kan du vise til noen undersøkelser?

Lenke til kommentar
- Ekteskapet er dei tryggaste rammene for eit barn.

Skilsmisseraten er vel på over 50%.

 

- Sex før ekteskap kan gje ein kunstig kjærleik, og kan deretter føra til skilsmisse.

Sex før ekteskapet gjør at man blir kjent med den andre, også på dette området, og dermed blir det mindre sjanse for skilsmisse. Sex er en liten del av et fungerende forhold, men dårlig sex blir fort et stort problem i et forhold.

 

- Sex er ein sanserik oppleving, og er meint å / best å dela med den du er gift med.

Sex er en grunnleggende drift som er til for å videreføre genene våre. Dette med "leve med den du elsker" er et ganske nytt påfunn. Tidligere var man mer praktisk: Da giftet man seg for å skaffe familien posisjoner, makt, osv.

 

I dag vet man at denne magiske "eneste rette kjærligheten" ikke finnes.

Lenke til kommentar
Det mest sentrale er at ekteskapet er dei beste rammene for barn.

Nei, det er det ikke.

 

Dette er ikkje mitt eller dei kristne sitt påfunn, men ein konklusjon etter forskning i FN.

URL, takk.

 

Det er ein barnerett frå FN å ha ei mor og ein far.

8102437[/snapback]

Så alenemødre begår overgrep mot barn? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...