Gå til innhold

Nvidias Vista-drivere


xdim

Anbefalte innlegg

nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

 

Neste gang jeg skal ha skjermkort blir det ATI. :thumbup:

 

EDIT: For de som vil være med på opprop MOT nvidia: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=368441 (Over 1000 har meldt seg på)

 

 

ADMIN EDIT: Tittel på tråd ble endret til noe mer beskrivende.

Endret av Howard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

 

Neste gang jeg skal ha skjermkort blir det ATI.  :thumbup:

7900153[/snapback]

hmmm jeg fatter ikke problemet, jeg sitter med Vista ultimate og et Nvidia 7900GTO å jeg spiller oblivion, BF2 ,F.E.A.R og Rainbow Six vegas har enda ikke hat problemer med å falle ut av spillet ELLER at det lagger mer :nei::D

Lenke til kommentar
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

 

Neste gang jeg skal ha skjermkort blir det ATI.  :thumbup:

7900153[/snapback]

hmmm jeg fatter ikke problemet, jeg sitter med Vista ultimate og et Nvidia 7900GTO å jeg spiller oblivion, BF2 ,F.E.A.R og Rainbow Six vegas har enda ikke hat problemer med å falle ut av spillet ELLER at det lagger mer :nei::D

7900465[/snapback]

Problemet er såvidt jeg har skjønt i hovedsak med 8800gtx drivere å gjøre

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

 

Neste gang jeg skal ha skjermkort blir det ATI.  :thumbup:

7900153[/snapback]

Og når fikk ATI så mye bedre drivere. :innocent:

 

Jeg trodde da Nvidia var best på den fronten, om driver kompatibilitet.

Lenke til kommentar
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

 

Neste gang jeg skal ha skjermkort blir det ATI.  :thumbup:

7900153[/snapback]

Og når fikk ATI så mye bedre drivere. :innocent:

 

Jeg trodde da Nvidia var best på den fronten, om driver kompatibilitet.

7900620[/snapback]

 

De pleier å være tidlig ute og ha gode drivere, men desverre ikke denne gangen. Men ikke pokker om det får meg til å bytte til ATI! Alle mine datamaskiner kjører 2 os, en eller annen form for Linux og en eller annen utgave av Windows. ATI funker bare ikke i Linux azz. Når det gjelder drivere til Vista, så er det fler enn bare nVidia som har driti på draget, så er nok bare å smøre seg med tålmodighet :thumbup:

Lenke til kommentar
jau. har selv ALDRI likt ATI drivere, så uansett hvor gode ATI kort blir, så holder jeg meg til Nvidia :love:

7900663[/snapback]

 

Enig med deg der azz. Kjøpte et ATI kort som erstatning for Geforce FX5500 da dette begynte å bli litt "slappt", aldri mer ATI etter det azz! Ble bare krøll på hele maskina mi og drivere som var helt Fu**a. nVidia for life :love:

Lenke til kommentar
jau. har selv ALDRI likt ATI drivere, så uansett hvor gode ATI kort blir, så holder jeg meg til Nvidia :love:

7900663[/snapback]

 

Enig med deg der azz. Kjøpte et ATI kort som erstatning for Geforce FX5500 da dette begynte å bli litt "slappt", aldri mer ATI etter det azz! Ble bare krøll på hele maskina mi og drivere som var helt Fu**a. nVidia for life :love:

7900681[/snapback]

 

UUff, beklager, men orker ikke det "azz"-sms språket...

Lenke til kommentar
Bruker både ATI og Nvidia maskiner. De er like dårlige på drivere begge to. At de ikke bare slår seg sammen.... :dontgetit:

7900735[/snapback]

¨

 

Hmm. Dårlig idè :p Ihvertfall nå som AMd har kjøpt ATI. Ville jo blitt "AMDATInVidia" mot Intel. Hadde jo blitt litt unfair. Samtidig som nVidia ville aldri ha gått sammen med AMD/ATI. nVidia er et mye større selskap. :thumbup:

Lenke til kommentar

Min driver 100.59 har ikke nView (som jeg bruker mye) og ikke classic controll panel. Det controll panelet som følger med er helt ubrukelig.

 

Kjørte half-life 2 i stad på min 7800gt. I XP kunne jeg kjøre 1280*1024 med ALT på og det gikk helt glatt, men på vista hakker det som f***! :( Må ned på 1024*768. Prøvde noen nye spill også, men de bare hakka. Virker som jeg har eldgammelt skjermkort liksom. VEIT at nVidia skal komme med ny driver som gjør at ting går MYE fortere, men de må jo ha visst om at Vista skulle komme? Og hvorfor kan de ikke si når vi kan spille som normalt igjen? Litt mer forventer jeg når jeg har kjøpt skjermkort til over 2.500 spenn!

 

Dessuten er det en underskriftskampanje mot nVidia på nettet hvor en kar vil ha penger for å saksøke nVidia. Støtter han gitt.

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hva dere syter over

 

for det første:...drivere er drivere...er ikke noe man skal like eller misslike....

 

det andre: det vil alltid være noen som har problemer...men de aller fleste vil ikke ha noen problemer. jeg og mine venner har aldri hatt noe problemer med skjermkort drivere og vi har hatt mange fra begge produsentene.

 

det tredje: visst nvidia sine drivere ikke er helt gode 1 uke etter kommersiell lansering er ikke dette noe unormalt...haugevis av hardware produsenter har ikke vista drivere enda...og i og med at det ikke akkurat er mange som bruker vista enda er ikke dette noe krise.

 

for det fjerde: jeg er helt sikker på at nvidia holder på å fikse på driverene og at de er klar over eventuelle problemer selv. det er tross alt store forandringer i vista og de er bare ett vanlig selskap...ikke gud.

 

han som har startet den kampanien...og alle som skriver under på den er ikke helt gode og har ikke pleiling på hva det vil si å være ett selskap og utvikle produkter...etter min mening.

 

en uke folkens! en uke! hva forlanger dere egentlig ? kanskje jeg skal saksøke han mannen som startet kampanien for å ha irritert meg :p det er like dumt...

Endret av Caveman
Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hva dere syter over

 

for det første:...drivere er drivere...er ikke noe man skal like eller misslike....

 

det andre: det vil alltid være noen som har problemer...men de aller fleste vil ikke ha noen problemer. jeg og mine venner har aldri hatt noe problemer med skjermkort drivere og vi har hatt mange fra begge produsentene.

 

det tredje: visst nvidia sine drivere ikke er helt gode 1 uke etter kommersiell lansering er ikke dette noe unormalt...haugevis av hardware produsenter har ikke vista drivere enda...og i og med at det ikke akkurat er mange som bruker vista enda er ikke dette noe krise.

 

for det fjerde: jeg er helt sikker på at nvidia holder på å fikse på driverene og at de er klar over eventuelle problemer selv. det er tross alt store forandringer i vista og de er bare ett vanlig selskap...ikke gud.

7900883[/snapback]

 

Poenget er; Hvor vanskeligt er det å lage en driver som virker bra når de har visst om Vista i over ett år? Hvorfor er det så vanskelig å lage driver klar til 30.jan?

 

For oss som har kjøpt vista, får man en følelse av at man er litt snytt. Hvorfor skal ikke mitt nvidia kort virke 100% ?

 

For den sakt skyld så er creative like ille. Kun beta driver der oxo. Men det kommer lyd og det virker. nVidia virker ikke skikkelig med spill enda. Jeg vil spille på min maskin.

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hva dere syter over

 

for det første:...drivere er drivere...er ikke noe man skal like eller misslike....

 

det andre: det vil alltid være noen som har problemer...men de aller fleste vil ikke ha noen problemer. jeg og mine venner har aldri hatt noe problemer med skjermkort drivere og vi har hatt mange fra begge produsentene.

 

det tredje: visst nvidia sine drivere ikke er helt gode 1 uke etter kommersiell lansering er ikke dette noe unormalt...haugevis av hardware produsenter har ikke vista drivere enda...og i og med at det ikke akkurat er mange som bruker vista enda er ikke dette noe krise.

 

for det fjerde: jeg er helt sikker på at nvidia holder på å fikse på driverene og at de er klar over eventuelle problemer selv. det er tross alt store forandringer i vista og de er bare ett vanlig selskap...ikke gud.

7900883[/snapback]

 

Poenget er; Hvor vanskeligt er det å lage en driver som virker bra når de har visst om Vista i over ett år? Hvorfor er det så vanskelig å lage driver klar til 30.jan?

 

For oss som har kjøpt vista, får man en følelse av at man er litt snytt. Hvorfor skal ikke mitt nvidia kort virke 100% ?

 

For den sakt skyld så er creative like ille. Kun beta driver der oxo. Men det kommer lyd og det virker. nVidia virker ikke skikkelig med spill enda. Jeg vil spille på min maskin.

7900915[/snapback]

 

Kjør XP så lenge da :thumbup:

Lenke til kommentar

vel selv om de har visst om vista i ett år betyr det ikke at det har vært ferdig i ett år...det er igjennom gått store forandringen og hvem vet når nvidia fikk en ferdig versjon ? og til dere som har kjøpt vista så skulle dere undersøkt dette på forhånd. at alle komponentene har driver som funker tilstrekkelig.

Lenke til kommentar

kanskje dere skulle lest litt på nvidia siden....

 

 

These NVIDA Windows Vista drivers are under development. This version is not fully optimized for full 3D performance and may not include all available features available on different operating systems. NVIDIA, along with the industry, is continuing to update its Windows Vista drivers to ensure maximum performance on 3D applications and add support for features. These drivers are provided "AS IS." NVIDIA MAKES NO REPRESENTATIONS OR WARRANTIES OF ANY KIND WHATSOVER AS TO MERCHANTABILITY, COMPATABILITY, PERFORMANCE, APPLICATION OR FUNCTION, AND DISCLAIMS ALL SUCH WARRANTIES TO THE FULLEST EXTENT ALLOWED BY LAW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...