Gå til innhold

Noen gode Modellleringsprogram?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann bare lurte om noen har noen brae Modellerings program, slik at man bare setter opp tallbener å viser Relasjoner , primærnøkkler å sånt hadde vært fint å hatt  :innocent:

7889768[/snapback]

Microsoft Access er visstnok ganske dugendes til slikt, og faktisk også til å lage prototyper av databaser. Ellers må jeg si at jeg selv også fortsatt er på jakt etter et slikt dugendes program uten å betale et titalls tusen i lisenskostnader.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg brukte 'Modelator' da jeg studerte - tror faktisk student-lisensen var gratis.

 

Vet ikke hva en vanlig lisens koster, men ser for meg at det er rimeligere enn noe annet.

 

Sjekk http://www.metodedata.no/

7997935[/snapback]

Modelator er så definitivt ikke verdt pengene. Programmet skal liksom støtte Microsoft SQL Server, Oracle etc og er ikke oppdatert siden 2002? Det har skjedd mye i databaseverden på den tiden, og å betale 7500 kroner for programvare som er så til de grader utdatert synes jeg bare blir FOR dumt.

Lenke til kommentar
Beklager at jeg kom med et innspill. Det skal aldri gjenta seg.

7998129[/snapback]

Er det ikke lov til å komme med konstruktiv kritikk?

 

Edit:

Uten å ha testet de selv har jeg funnet to gratisprogrammer:

Førstnevnte har jeg sett anbefalt på det varmeste for MySQL utviklere. Noe videre har jeg ikke sjekket enda.

Endret av roac
Lenke til kommentar

selv kan jeg anbefale fabFORCe.net sin DBDesigner. Funkerte relativt ypperlig for meg :) var ikke helt stødig med å snakke med databaser da, men den var veldig ok til å modellere databasen, og den genererer SQL kode for en. Så det jeg gjorde var å modellere der, og så exportere sqlen og kjøre den i MySQL Query Browser, som jeg for øvrig også digger. Hvis det er MySQL det er snakk om tror jeg de også lager et modelleringsverktøy, men det var i ekstrem alpha sist jeg testa det. MySQL Workbench heter det tror jeg...

Lenke til kommentar

På vgs brukte vi modelator for å lage access-databasene, husker jeg. Funka egentlig veldig greit det. Selv om det ble NOE jobb i access etterpå, så ble mesteparten klart.

 

Sånn senere har jeg ikke brukt annet enn SQL for mysql / postgresql-databaser og Enterprise Manager for MSSQL-databaser.

 

På høgskolen brukte vi bare SQL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...