Gå til innhold

Installasjon av OS X på ikke-Apple produkter


Anbefalte innlegg

nå er det vel PC EFI fra Netkas som gjelder. har noen her erfaring med den bootloadern?

 

Har igrunn ikke kjørt OS X på pc-en min på lang stund foruten VMWare som fungerer veldig bra (men har jo ikke 3D akselerasjon da).

 

VMWare Workstation 7 kjører Mac OS X feilfritt siden VMWare har lagt inn støtte for det. man må bare redigere .vmx filen og bruke en custom darwin.iso for å starte installasjonen fra retail mac os x dvd. Det er kun med VMWare Fusion (mac versjonen) at dette fungerer ut-av-eska.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har brukt de siste timene, samt kvelden i går, på å installere 10.6.3 på laptopen (Compal IFL90+).

Det har ikke vært en lett reise, men det gikk til slutt, så nå er (nesten) alt oppe og kjører perfekt, med Chameleon 2.0 RC4 som bootloader.

 

Jeg må være så ærlig at jeg sier at jeg foreløpig ikke er veldig imponert over operativsystemet, men jeg skal gi det en mulighet. Håper det føles mer naturlig etter hvert, for hittil er det mest positive jeg har å si om det, at terminalen er lett tilgjengelig.

 

post-61812-1275267055,4976_thumb.png

Lenke til kommentar

Det som er morsomt, er at OSX86 er fullt lovlig hvis du kjøper OS X og setter på ett Apple-klistremerke på maskinen din.

EULAen tilsier at OS X kun kan installeres lovlig på "Apple branded" utstyr. Du bryter DMCAen i USA, men forøvrig gjelder ikke dette Norge.

 

EDIT: Er innholdet i PCen min kompatiblet med OSx86?

» Antec 900

» Intel Core i7-920 [email protected]

» ASUS Rampage II Extreme

» 6 GB Corsair XMS3 DDR3 CL9 Kit 1600MHz

» 1x XFX GTX285 1GB

» Samsung SpinPoint F1 1TB

» LG BluRay/HDDVD/DVD/CD Skriver/Leser

» Corsair TX850W

Endret av FiveZeroEight
Lenke til kommentar

Det som er morsomt, er at OSX86 er fullt lovlig hvis du kjøper OS X og setter på ett Apple-klistremerke på maskinen din.

EULAen tilsier at OS X kun kan installeres lovlig på "Apple branded" utstyr. Du bryter DMCAen i USA, men forøvrig gjelder ikke dette Norge.

 

EDIT: Er innholdet i PCen min kompatiblet med OSx86?

» Antec 900

» Intel Core i7-920 [email protected]

» ASUS Rampage II Extreme

» 6 GB Corsair XMS3 DDR3 CL9 Kit 1600MHz

» 1x XFX GTX285 1GB

» Samsung SpinPoint F1 1TB

» LG BluRay/HDDVD/DVD/CD Skriver/Leser

» Corsair TX850W

 

Bør være det ja, x58 bikesettet er vell gansek mye jobb som folk har gjort på hackintoshforumet insanelymac.com

 

MAngler kansje noen kext's til lyd osv men ellers skal det ikke være noe problem tror jeg.

Lenke til kommentar

Morsomt. Samme som gode, gamle laptopen min hvor det siste jeg hørte om Hackintosh-muligheter var at det slettes ikke fungerte som det skulle. Riktignok er det lenge siden.

 

 

Skjer mye bare man gir det tid :)

 

Det eneste som egentlig irriterer meg nå er at trackpaden registreres som mus, og at jeg bruker GraphicsEnabler i chameleon, da BIOSen fra skjermkortet ikke kan ekstraheres, hvilket vil si at jeg ikke får tak i nvcap-verdien som trengs for å få det til å virke på den "ekte" måten.

 

Forhåpentligvis svarer Compal på mailen jeg sendte dem :)

Lenke til kommentar
Faktisk fått litt hjelp av et par folk inne på Mac1.no også.

Er en del Hackintoshere der, selv om vi vel ikke er de mest populære der inne. ;)

 

Hah, word! Husker jeg slet litt med hackintosh for et par år siden, og henvendte meg nesten direkte til mac1.no.

Jeg spurte etter hjelp, og etter litt diskusjon fant de ut at jeg hadde hackintosh. Emnet mitt ble fjernet etter å ha blitt pepret inne der. I ettertid fikk jeg noen advarsler fra noen brukere og en admin. Siden har jeg nesten ikke vært inne der. Lesson learned. Nå bruker jeg insanelymac om jeg lurer på noe :!:

Lenke til kommentar
Faktisk fått litt hjelp av Nå bruker jeg insanelymac om jeg lurer på noe laugh.gif

 

Insanelymac er fin, og det er også #OSx86 på irc.moofspeak.net.

 

Er en del som ser på det store Eplet som religion, og ikke tåler at man ønsker å kjøre det på annet enn Guds (Jobs) maskinvare. Dog bør man gjøre det helt klart at det er OSx86 man sliter med, om man har problemer, da det gjerne kan gjøre det enklere å hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil heller anbefale å bruke Empire EFI enn Rebel EFI, empire EFI er mer oppdatert, gratis og benytter ikke stjålen koding som psystar har gjort.

 

 

Faktisk fått litt hjelp av et par folk inne på Mac1.no også.

Er en del Hackintoshere der, selv om vi vel ikke er de mest populære der inne. ;)

 

Hah, word! Husker jeg slet litt med hackintosh for et par år siden, og henvendte meg nesten direkte til mac1.no.

Jeg spurte etter hjelp, og etter litt diskusjon fant de ut at jeg hadde hackintosh. Emnet mitt ble fjernet etter å ha blitt pepret inne der. I ettertid fikk jeg noen advarsler fra noen brukere og en admin.

Er en Hackintosh post på mac1 hvor man kan få hjelp, men er som sagt en del "macfrelste" nisser som er mot alt som ikke har en eple logo på seg.

Endret av Ashen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest member-63169

Vurderer selv å lage en mac os x pc. er det noen "nøkkel" komponenter jeg bør se etter eller er det fritt frem?

Funker det eks like bra på AMD som intel?

Hørt jeg må kjøpe gigabit hovedkort osv da apple bare lager drivere til de komponentene de selv bruker i sine maskiner.

Hvis jeg lager en pc med de riktige komponentene, vil jeg da få en fullverdig funksjonerende mac? Hadde tenkt å kjøpe imac men de er jo svinedyr!

Lenke til kommentar

Intel er lettere å få til enn AMD.

 

Apple har kun drivere for hardware de bruker i sine maskiner.

I prinsippet vil ethvert hovedkort med X58-chipset fungere bra.

Men Gigabyte sine går for å være de enkleste å sette opp.

 

Her er min Youtubeguide til hvordan man mekker sin egen "Mac".

Lenke til kommentar

Bare hyggelig. :)

 

Core i5 skal funke og med Hackintosh. Har ikke undersøkt det så mye, men om du Googler på hovedkortmodellen og ordet "hackintosh" eller "OSx86" så finner du mye informasjon som kan hjelpe deg.

 

Jeg gikk for i7 siden jeg senere kommer til å oppgradere til en i7 980X som er 6-kjerners CPU.

 

Eneste som kan være kronglete å få til med begge de pakkene er skjermkort.

Apple har kun nylig begynt å bruke ATI 5xxx serien.

Har holdt meg til Nvidia, siden det er det jeg foretrekker.

 

Angående Logic 9 (pro?) så ser det ut som det skal funke greit.

Fant i alle fall et par videoer på Youtube som viste at det funket som snus på en hackintosh.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vurderer om jeg skal installere OSX på PC-en min her hjemme. Men jeg har en AMD pc, vil dette fungere da? Prøvde en gang husker jeg, men da fant jeg ingen harddisker etter jeg hadde kommet inn i installasjonen til OSX. Jeg har et MSI K8N neo2 hovedkort(939). Vil dette fungere? Må jeg bruke PATA disk eller kan jeg bruke SATA disk også?

 

Prøv/google Empire Efi 4 Amd

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...