Gå til innhold

Rygget på en bil på parkeringsplass - ingen skader


sexyback

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er som vanlig overnervøs når det gjelder å mistet førerkortet som jeg er så glad jeg har fått.

 

Ikveld kom uhellet mitt, på den isete parkeringsplassen jeg sto parkert å skulle rygge ut ifra, kom jeg i å rygge på en bil. Det ble ingen skader på bilen eller noe man kunne se, jeg var såvidt nær bilen. Men kan man miste førerkortet / eller en prikk i førerkortet på dette her? Jeg snakket med eieren av bilen å hun sa det var greit å var helt normal.

 

Kan man få prikk i førerkortet får å rygge uheldig på noen? Hadde ikke stor fart, hadde normalt lav rygge-fart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man er ganske så heldig dersom det ikke blir skade på en av bilene i en slik situasjon.

7851974[/snapback]

 

Har rygget på mange biler jeg, har bare blitt litt mindre skittent akkurat der på støtfanger/skilt osv. Aldri noen skrammer :)

Jeg og noen kompiser bruker å hilse på hverandre på parkeringsplasser osv, ved å kjøre inni hverandre :lol: . Bare sånn småbumping selvfølgelig, men det kjennes jo fordi.

Lenke til kommentar

I går så jeg en hjullaster som rygga på en Seat Arosa, DET ble skader det. Håhåhå :D

 

Jeg "rygga" på en VW Caddy, dvs. jeg trykket clutchen inn, sjekket i handleposen om jeg husket å kjøpe epler og plutselig: "DUNK" Rullet i 0,5 km/t antagelig å traff bilen. 0 skade = 0 bekymring

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan man få prikk i førerkortet får å rygge uheldig på noen? Hadde ikke stor fart, hadde normalt lav rygge-fart.

7851141[/snapback]

 

Så lenge det bare er et uhell med materielle skader, så er det ingen politisak. Kun en sak mellom deg og motparten, og deres forsikringsselskaper.

Nå var du jo i kontakt med motparten, og dere gjorde opp dere imellom. Så du har absolutt ingenting å frykte når det det gjelder førerkortet.

 

Var selv uheldig for litt over et år siden, hvor jeg kjørte i ræva på en annen. Det ble en del materielle skader, inntrykket front, airbager som utløste etc.

Siden vi sperret et felt, ringte vi politiet. De spurte om det var personskader? Nei! Da var det ikke politiets jobb.

De kom likevel for å dirigere trafikken slik at vi kom oss vekk derfra.

Lenke til kommentar
Noen andre som har vært uheldig å rygge på en bil på parkeringsplass uten at det ble noen skader? Hva skjedde der? :)

7851937[/snapback]

Jeg rygget i en bil en gang, ble ingen skader på den, for den sto i fri uten håndbrekk, så den begynte heller å å trille sakte mot et stup. Var ganske skumle greier, men jeg fikk stoppet den.

 

Mulig det ikke er noen unnskyldning, men det var umulig å se ut bak pga bagasje. Til vanlig pleier jeg å la være å rygge inn i andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...