fAight Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 (endret) Ja, da er det gjort. Fikk en hyggelig tlf-idag tidlig om at finansieringen gikk i orden. Så da er jeg den stolte eier av en BMW 116i '05. Har ikke noe særlig peil på bil og særlig ikke BMW, men jeg så den, likte den og kjøpte den. Det er min aller første bil. Har hatt andre biler, men ikke registrert på mitt eget navn. Den første jeg "hadde" var sammen med min forlovede, som vi kjøpte av hennes venninne, men gadd ikke å omregistrere den da det var et gammelt vrak av en toyota fra 1987. Deretter kjørte vi en Mitsubishi lancer stv 94-mod, som vi fikk billig av hennes foreldre. Denne gadd vi heller ikke å bruke penger på å omregistrere. Til slutt "arvet" jeg min mors Mazda 626 fra 1996. Og dere gjetter riktig, denne stod heller ikke i mitt navn. Men nå er forandringens time kommet. Endelig har jeg fått min egen bil i mitt eget navn og ikke minst forsikring:P Nå sitter jeg og bare gleder meg til begynnelsen av neste uke da jeg kan hente bilen MIN. (ja, det stemmer har postet dette i et annet forum også ) Bilder: Endret 8. april 2007 av fAight
gorber Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Gratulerer. 116 er en deilig liten bil, synd det er så liten motor i den.
fAight Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Skrevet 3. februar 2007 Har kun crappy mobilbilder...her er en i hvertfall
tunam85 Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Det var da lang antenne du har.Kjøp deg en mindre en.
Januar333 Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 1 serie er en av de bilene som har virkelig gode kjøreegenskaper.
Simon Aldra Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 At en liten BMW skulle ha gode kjøreegenskaper er like åpenbart som at pusting er nødvendig for å leve. Hvorfor skulle man ellers kjøpe en 1-serie? Elendig lite plass i forhold til en Golf, f.eks.
Forumforumforum Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Overser jeg noen spørsmål? Eller skulle denne ha vært postet i "gledesutbrudd?" Uansett, snerten fin liten bil dette ja.
fAight Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Skrevet 11. februar 2007 (endret) Da har jeg endelig fått tatt noen flere bilder. Ikke akkurat proff-fotograf, men disse for duge Ps. Tror kanskje jeg har postet denne tråden på feil sted, så flytt den gjerne dit den hører hjemme Endret 11. februar 2007 av fAight
NoXify Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Absolutt en pen bil du har fått deg, men bildene var nå litt lavoppløselige
Bjerknez Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 (endret) Gratulerer med ny bil! Jeg tok meg den frihet og skrive hva jeg liker og ikke liker med denne bilen: Jeg liker: Interiøret er kompakt og litt sportslig. Jeg liker ikke: Motoren. Alt for liten for min smak. Litt blandede følelser når det gjelder selve formen... Liten bil. Svarte dørhåndtak. Det jeg synes er LITT rart som bør påpekes er: Elektronisk Climaanlegg mangler. Xenonlys mangler. Bilen er etter min smak litt for liten. Skulle jeg først kjøpt meg en BMW så hadde jeg nok kjøpt meg en større. Blir liksom litt "damete" og komme med den "billigste" BMW'en med den minste motoren... Bilen virker liksom ikke særlig påkostet... men det er kanskje noe du kommer til å gjøre eller? MEN! Jeg liker interiøret til BMW! Ojj.... denne posten ble vist litt negativ den... men i bunn og grunn så har du fått deg en fin bil som kommer til å gå lenge. Gratulerer! Endret 12. februar 2007 av GigaFlow
fAight Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Skrevet 12. februar 2007 (endret) Hei, takk for gratulasjoner! GigaFlow: Ikke no problem. Både "_ris_ og ros" mottas med åpne armer Er enig i deg på noen av punktene. At det mangler klimaautomatikk var en bommert jeg fant ut litt for sent. Ble som jeg har nevnt i en tidligere tråd blendet av alt det andre fine som bilen hadde å by på. Hehe. Håper dog det er mulig å sette et digitalt panel senere. Har sjekket prisene, og det koster ca 20k kr. Får i tillegg satse på at det i det hele tatt er mulig, og en ekstrafunksjon som kun kan settes inn fra fabrikken. Xenonlys kan man alltids sette inn senere. Store planer for det, i hvertfall. Selv syns jeg designen er tøff. Valget stod mellom A3 og denne. Valgte denne pga pris og utseendet. At den er liten - både i form og motor, er som sagt etter ønske OG størrelse på bankkonto. Det er denne jeg har råd til akkurat nå. OG jeg ville ikke ha en asiatisk bil. Ikke fordi at jeg ikke liker dem, men akkurat nå hadde veldig lyst på en tysk bil. Til sommeren, blir det i alle fall helt sikkert noen nye "sko" str. 18" til bilen. *yey* Endret 12. februar 2007 av fAight
egil88 Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Felger vil nok gjøre seg, og jeg ville lakkert (evt skiftet) dørhåndtakene, da kan du få deg en rå liten bil.
Mompen Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Kjempefin bil du har! Gratulerer med den, liker godt 1-serien selv, kompakt og liten Hva slags sommerfelge har du på den?
fAight Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Skrevet 14. februar 2007 Takk takk! Sommerfelgene er faktisk de jeg har på nå. Av en eller annen grunn har forrige eier kryssbytet vinterhjula med sommerfelgene. Så planen er da å kjøpe nye sommerfelger. Disse har jeg vurdert. De er originale og dyre, men jaja...hehe
Mompen Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Replika-felger er jo en mulighet Billigere og helt like (eller?)
fAight Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Skrevet 14. februar 2007 Har ikke så mye peil på felger. Men tenkte kanskje at jeg måtte kjøpe originale da jeg ikke har reservedekk og trenger "run-flat"-funksjonen. Eller fins denne funksjonen hos andre felg-leverandører? Har du noen sider du kan anbefaler ved kjøp av Replika-felger?
Mompen Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 (endret) To felg-selgere http://www.martins.no/ http://www.felgimport.no/ Martins.no har en funksjon som kommer snart hvor du kan prøve forskjellige felger på forskjellige biler, gleder meg litt til den. ellers har du http://norway.schmiedmann.com/ som leverandør av BMW-deler samt http://www.koed.dk/. Koed.dk leverer masse nye og brukte deler, finner alt mulig der. Endret 14. februar 2007 av Mompen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå