Gå til innhold

Ny CPU, Ram og skjermkort til bildebehandling.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har fra før:

 

AMD 64 3200+ "venice"

1 GB Geil ram

Gigabyte k8nf-9 Hovedkort

2x Hitachi S-ATA harddisker

X800XL skjermkort

Mist 350W PSU

 

Jeg er ikke helt oppdatert på hardwarefronten. Grunnen til at jeg vil oppgradere er relativt treg ytelse når jeg behandler bilder i photoshop, jeg holder ofte på med flere bilder samtidig. Råfilkonverteren Nikon Capture NX og Nikon view kjøres ofte i bakgrunnen såvel som winamp og en del andre applikasjoner. Jeg har også lyst å begynne å spille litt igjen, så jeg må ha et OK skjermkort som takler dagens spill, gleder meg som en unge til Armed Assault.

 

Jeg tenker da at mere minne og en dobbeltkjerne prosessor vil hjelpe meg? Jeg er ikke ute etter å ruinere meg selv, så jeg er ikke ute etter det råeste, det jeg vil ha er et realt ytelsesboost :-)

 

Jeg tenker i første omgang å beholde hovedkortet, og kjøpe 2 GB ram (holder dette?), og en Amd X2 4200+ "manchester". Høres dette bra ut? Vil jeg tjene på å bytte til AM2 i forhold til ytelse i fotoprogram?

 

Skjermkort er fremdeles veldig usikkert. Fra flere fotoforum har jeg hørt at 2D kvaliteten til Nvidia ikke er på ATIs nivå, dette er veldig viktig for meg da jeg holder mye på med fotoredigering. Er dette noe som henger igjen fra fortiden? Har for tiden peilet meg inn på enten x1950 pro, eller geforce 7950 GT. Mottar gledelig tips på denne fronten.

 

Litt usikker på om strømforsyningen min vil holde. Burde jeg skaffe meg noe kraftigere?

 

På fohånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...