Gå til innhold

Røyketråden - LES REGLENE!


L4r5

Anbefalte innlegg

Kistespikern, kreftpinnen, sigabøyen...

Kjært barn har mange navn.

 

Dette er en tråd for alle som elsker tobakk og nikotin.

Personlig så er det ingentig som slår en god sigarett når jeg står opp...

Fins det noe så beroligende som en god sigarett mens man går en tur i skogen på kvelden og ser på stjernene og hører vinden suse i trærne?

Eller ligge på en benk en sommermorgen og ta et godt magadrag mens man nyter solen og lytter til gresshoppene?

En god røyk skal NYTES... Ikke bare suges inn og blåses ut!

 

Hva er DITT favortitt-scanorio når det gjelder å røyke?

Hvordan liker du å nyte din røyk?

Hva er ditt favorittmerke?

Hva legger DU i ordet god røykekultur?

Kjør diskusjon!

 

Regler:

- Ingen moralprekener!

- Dette skal ikke bli en tråd der man diskuterer hvor farlig røyk er! Altså ikke noe røykere vs. antirøykere...

- Røykere skal føle seg velkommen og ikke mobbet!

- Uønskede innlegg blir rapportert

 

(kom gjerne med forslag til flere regler vi trenger)

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt favorittscenario: En god film, whisky i den ene hånda og en sigar i den andre. Sigaren skal være så stor/av så høy kvalitet at den varer minst 45 minutter. Cigarillos og lignende kan jeg spare meg for. Favorittmerkene er Cohiba, Punch og Romeo Y Julieta. Robusto er en fin størrelse (men noe hinsides kraftig), coronas passer nok bedre min erfaring med nikotin.

Lenke til kommentar
Røyk er godt.

Hadde det ikke vært for at det skader meg hadde jeg røyket hele tiden.

Jeg kan vel ikke kalles noen røykkjenner, men synes marlboro (ikke light) er helt greit.

7806757[/snapback]

 

ja røyk et godt som F! Men er bare så synd at det lager kødd med kroppen. Husker jeg leste noe om røyk ut nikotin eller andre farlige stoffer en gang for et par år siden.

 

Beste røykene jeg hadde var den til kafen om morgenen. Ellers så var jo middags røyken god. På kvelden er det mer blanda følelse da nok kroppen hadde fått nok.

Lenke til kommentar
Hva er DITT favortitt-scanorio når det gjelder å røyke?

Hvordan liker du å nyte din røyk?

Hva er ditt favorittmerke?

Hva legger DU i ordet god røykekultur?

Kjør diskusjon!

7806417[/snapback]

Vel, jeg kan vel kopiere noe av det jeg skreiv i en anna tråd (:

 

Liker følelsen av en røyk rett etter å ha spist så mye at jeg er sikker på at maten sitter til langt oppi halsen og magan sprekker snart. Det løser opp, på en måte. Liker morrarøyken om høsten; gå av bussen to stopp før jeg pleier, kjøpe kakao med melk eller kaffe for så å sette seg ved en av de to varmovnene ved kaféen som har bord ute. Eller ved vifta hos bakeren.

Liker å ligge på krakken på leikeplassen en kveld på sensommeren, når det er litt kjølig, for å se opp på stjernene, kanskje filosofere litt, og røyke.

Jeg liker å sitte ute hos pappa i mørket og røyke, mens jeg ser på insektene samle seg rundt gatelyset, mens jeg har på meg pappa's altfor store kjipperser og pysj.

 

Jeg røyker helst petterøe's 3 eller petterøe's ferdis, rett og slett fordi jeg liker smaken. Mye anna røyk er så fullstappa av parfyme at jeg får brekningsfornemmelser enkelte ganger. Når jeg er i utlandet, foretrekker jeg Kent. Som er et relativt nytt merke på det norske markedet, om jeg ikke har forstått helt feil.

 

Jeg liker å nyte røyk, rett og slett.

Om det er med en kaffekopp, tekopp eller øl (som btw imo er de tre beste drikkene ved siden av røyk).

Jeg har også sterkt behov for røyk etter orgasme ^^

 

Så da veit dere det. :p

Lenke til kommentar

Når jeg røyket, så var det ingen ting som slo en om natta i skogen, eller den siste når du er på vei hjem fra fest.

 

Så meg "dessverre" nødt til å slutte, ettersom kondisen blir ødelagt...

 

Kan jo anbefale leserene her inne til å se Thank you for Smoking

Endret av Supremacy
Lenke til kommentar
Mitt favorittscenario: En god film, whisky i den ene hånda og en sigar i den andre. Sigaren skal være så stor/av så høy kvalitet at den varer minst 45 minutter. Cigarillos og lignende kan jeg spare meg for. Favorittmerkene er Cohiba, Punch og Romeo Y Julieta. Robusto er en fin størrelse (men noe hinsides kraftig), coronas passer nok bedre min erfaring med nikotin.

7806464[/snapback]

Når jeg hører snakk om sigarer får nesten litt lyst til å begynne å røyke, det samme gjelder pipe, men hvis det er snakk om vanlige sigaretter virker det bare, tja, stusslig.

Lenke til kommentar

Kan jo hjelpe å dra i gang litt diskusjon.

 

-Er det andre en meg som synes kvaliteten på tobakk har sunket betraktlig siste åra? Røkte selv Tid.Rød og Gul, men skiftet over til Petterøe's nr. 4 for noen år siden.

Tobaken er blitt grovere og mer "usortert" synes jeg. Spesielt nr.3 er blitt rene pipetobaken i forhold til hva den var før.

 

Petter.nr4 har en mer fin konsistens som er bedre å rulle med (ikke bra nok), men Petter. tobaken er har en bismak som jeg ikke liker. Da er Rød og gul bedre. Dog så fikk jeg veldig mye røykhoste av Gul, men denne forsvant som dug når jeg byttet til Rød.

 

Har også hørt at Rød er den eneste tobaken uten parfyme tilsetnig? eller er kasnkje dette bare en myte..? Uannsett ingen tvil om at petterøes har en slik bismak av parfyme lignede smak.

 

Ang. det at denne tråden ikke skal være noe sted å snakke om farlighet ved røyk etc. Men lurer dog på om vi skal ha lov til å diskutere våre små plager med røyking? Tenker da på røykere i mellom som diskutere hoste, triks for å begrense seg innimellom (for det er da også med hånden på hjerte en del røyker som ikke smker særlig gott Les:siste 10 på jobb når man jobber overtid eller noe i den duren... ;) )

Tror uannsett vi slipper slik drittkasting om røyker vs røyker får lov til å diskutere helse aspekte rundt røyk. Uten at dette skal dominere tråden totalt.

 

 

Sjøl så kremter jeg mye og var groggy i halsen på slutten av dager med for mye røyk...

 

Var mer jeg skulle skrive men det falt bort! (sikkert røykt for lenge og fått for lav iq... ;) )

 

Ser forøvrig at det er noen av ikke-røyker folket er inne å leser her... hehe.. akuratt som når jeg jobbet i nordsjøen, 10 som røykte og 10 som bare var der siden det var mer sosialt og kosligere en på ikke-røyker stua.. :!:

 

Kom på en ting til: Røyker dere inne hjemme? tenker da mest på dem som lever sammen med andre og kanskje har barn. Laget selv en hage/røyke stue hjemme.. :mrgreen: Jeg fikk også "lov" til å røyke på kjøkken med vindu åpent og ventilatoren på..

 

Har nå vært røykfri i snart 4 månder. Men har røykt litt noen ganger. Spesielt i jula så var det nesten som jeg sprakk helt! Men klarte å holde moralen etter nyttår ;)

 

Men faen hvordan jeg savner røyk... :( Og kjenne lukten av nytrukket kafe og røyk på mornigen er jævlig.. Er det en eller 2 røyker jeg savner så er det dem på morningen. ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Har egentlig dilla på snus, jeg.

Men har til nå prøvd Camel, Marlboro Light, Prince Golden, Petterøe's , Pall Mall og Lucky.

 

Beste røykeopplevelsen min:

På hytta er det en kraftverkdam. Noen ganger regner det så mye at vannet renner over demningen. Jeg gikk ut rundt midnatt, og det var fullmåne. Pall Mall i hånda. Skikkelig høye støvler, så jeg kunne vasse over demningen med tonnevis av vann som fosset utfor stupet i sekundet. Hadde jeg snublet, hadde jeg blitt ført utfor fossen og dødd.

 

Veldig spesiellt øyeblikk. Hadde selvsagt Nightwish på mp3-spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...