Gå til innhold

Brøkstrek i Office?


glucchip

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg må med noen brøkstreker i regnestykkene mine i skole-sammenheng.

 

Men uansett, så lurte jeg på hvordan man lager dette ? Bruker Office 2007, og dette er altså i Excel. Jeg IKKE ha forslag om å bruke / slash, hvis noe annet er mulig. Når jeg prøvde og tenkte at den kanskje gjorde om hvis jeg skrev 3/4, men det gjør den ikke.

 

Eks:3-tall oppe 3

o et 4-tall nede 4

 

 

HAHA innmari dårlig eksempel, men dere skjønnr sikkert.

 

 

Hvordan lager man en brøkstrek i Office Excel ?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel du kan sette inn en ligning som et "object", men om man kan bruke denne i regnearket (annet enn visuelt) vet jeg ikke.

 

insert -> object -> microsoft equation 3.0

7797307[/snapback]

Ok, takk, men det var ingen brøkstrek akkurat på equation 3.0.

takk for svar :)

Endret av glucchip
Lenke til kommentar

Du kan godt bruke brøkstrek (slash) men du må fortelle Excel at det er brøk du ønsker å ha, ellers gjør den brøken din om til en dato. Merk cellen(e) og velg brøk-format fra tallformat-området.

 

Hvis du absolutt må ha tall over og under en vannrett strek må du trikse litt: Skriv inn telleren og trykk Alt+Enter for å lage et linjeskift i cellen. Skriv inn nevneren. Merk telleren med musen og velg understreking fra verktøylinjen. Ulempen med dette er at Excel ikke lenger kan bruke brøken til å regne med.

Lenke til kommentar
Du kan godt bruke brøkstrek (slash) men du må fortelle Excel at det er brøk du ønsker å ha, ellers gjør den brøken din om til en dato. Merk cellen(e) og velg brøk-format fra tallformat-området.

 

Hvis du absolutt må ha tall over og under en vannrett strek må du trikse litt: Skriv inn telleren og trykk Alt+Enter for å lage et linjeskift i cellen. Skriv inn nevneren. Merk telleren med musen og velg understreking fra verktøylinjen. Ulempen med dette er at Excel ikke lenger kan bruke brøken til å regne med.

7798021[/snapback]

At den ikke kan regne det ut i og for seg ikke så nøye, men det andre hjalp meg jo litt, takk skal du ha :)

 

 

 

 

*Tråd avsluttet*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...