Gå til innhold

Fotoutstyr i Japan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se, jeg kjøpte en Canon EF-S 17-84 IS i Tokyo (BiC Camera) og betalte ca 3300 kr, i tillegg kjøpte jeg noen filtere, stativfeste til 70-200 F4L og endel annet stesj.

 

Det eneste somdyrt der i forhold til Norge va minnekort. Resten av veldig rimlig. Stativ festet kosta 300 kr der kontra 1900 her ellers så er det som nevnt ca amerikanskpser- Ta med deg passet med deg, så slipper du Japansk MVA på 5 pst.

 

 

sjekk ut butikker som "Bic Caae" "yodobashi kamra". Det er haugevis av dem der, sikt på en bydel som heter Ikebukuro, der er det to fotobutikker rett utafor metrostasjonen, hvis du går ut utgang 38 og setterkursen mot "sunshine city" så ser du det ca 100 meter fra stasjonen og rett på andre sideeeeen av føste lyskryss.

Lenke til kommentar
Skal vi se, jeg kjøpte en Canon EF-S 17-84 IS i Tokyo (BiC Camera) og betalte ca 3300 kr, i tillegg kjøpte jeg noen filtere, stativfeste til 70-200 F4L og endel annet stesj.

 

Det eneste somdyrt der i forhold til Norge va minnekort. Resten av veldig rimlig. Stativ festet kosta 300 kr der kontra 1900 her ellers så er det som nevnt ca amerikanskpser- Ta med deg passet med deg, så slipper du Japansk MVA på 5 pst.

 

 

sjekk ut butikker som "Bic Caae" "yodobashi kamra". Det  er haugevis av dem der, sikt på en bydel som heter Ikebukuro, der er det to fotobutikker rett utafor metrostasjonen, hvis du går ut utgang 38 og setterkursen mot "sunshine city" så ser du det ca 100 meter fra stasjonen og rett på andre sideeeeen av føste lyskryss.

7794801[/snapback]

 

 

Kjøpte Nikon D200 og en Nokkor 18-200 VR i desember. Prisen ble 15.000 kr totalt.

 

"Fant" bare en nokon-butikk i Tokyo :)

 

Brageo

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøp utstyret hos enten Yodobashi Camera i Shinjuku eller hos en av de mange Sakuraya butikkene i byen.

 

Du får ikke bot dersom du har en ny slr i bagasjen... De sa ikke noe til meg i allefall.

 

Når det gjelder garanti etc. så har mange av fabrikantene, f.eks pentax, world wide warranty som gjelder i ett år hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen restriksjoner på å ta med kamerautstyr ut av japan, bare vær klar over at det er restriksjoner på å ta med utstyr med verdi over 6000 kr inn i Norge. Gjør du det må du betale norsk moms, som stort sett eliminerer innsparingen på å kjøpe i utlandet. Hovedforskjellen i prisnivå mellom Japan og Norge ligger i de forskjellige momsnivåene.

 

Alternativet er selvsagt å bare gå på grønt og håpe det går bra :whistle:

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Når det gjelder garanti etc. så har mange av fabrikantene, f.eks pentax, world wide warranty som gjelder i ett år hvis jeg ikke tar feil.
Ja, men allikevel mister man fem års reklamasjonsrett som man får ved kjøp av utstyr i Norge. Den kan fort være verdt noen tusenlapper.

 

Tollerne gidder ikke alltid å spørre spørsmål om kamerautstyr, men får de lyst, så kan utstyret bli beslaglagt, og du kan fort få en bot i tillegg (grensen for total vareverdi du kan ta med inn i Norge, er 6000 kroner). Bevisbyrden på at du hadde det med ut fra Norge, ligger på deg i form av kvitteringer eller lignende. Evt. kan du få en bekreftelse fra tollen på hva du har med deg når du drar fra Norge. Har du ikke dette, kan de lage et lite helvete for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...