Gå til innhold

WD My Book Premium Edition 500GB - Erfaringer


Footy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en My book 320Gb, Premium.

 

Bare lurte på en ting angående disse som "Slår seg av"...

 

Det er da snakk om at selve DISKEN spinner seg ned, og slår seg av, mens

det fremdeles er lys i kabinettet, og den vises fremdeles som tilkoblet, sant ?

 

Dette tror jeg er en hardware feature i selve My Book opplegget deres for å

spare strøm/disk og hindre unødvendig varmegenerering.

 

Den spinner jo opp igjen med en gang du åpner windows utforsker, eller vil bruke den.

 

Kan være enig i at dette er en tanke irriterende, etter som man kan venne seg til "susingen" av disken, men ikke at den spinner opp/ned i tide og utide.

 

 

Lurifaksen: Jeg håper du kan videreformidle et evt. svar fra WD angående dette. Kunne jo vært greit med en software instilling på dette.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Kan være enig i at dette er en tanke irriterende, etter som man kan venne seg til "susingen" av disken, men ikke at den spinner opp/ned i tide og utide.

 

 

Lurifaksen: Jeg håper du kan videreformidle et evt. svar fra WD angående dette. Kunne jo vært greit med en software instilling på dette.

7858941[/snapback]

Ettersom jeg har gjemt disken inne i et skap hører jeg ikke mye til spinningen, men irriterer meg mer at jeg må vente 5 sekunder hver gang jeg skal starte programmer, som av en eller annen grunn må sjekke denne disken ved oppstart. F.eks hver gang jeg starter NOTEPAD starter disken av uforståelig grunn.

 

Hadde vært greit nok hvis det gikk 1 time før den slo seg av, men 10 minutter er jo alt for drøyt. Kan ikke skjønne annet enn at dette skader disken.

 

Har for øvrig ikke fått noe svar fra WD, så tviler på at jeg får det med tanke på at Mr.Berg heller ikke har fått :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ser jo at jeg ikke forstod problemstillinga ved forrige post :blush:

 

Nå vel. Jeg tror det er meninga at disken skal fungere slik som dere beskriver, altså at den spinner ned etter kort tid etter siste disk-aksess.

 

 

Jeg har ingen "løsning på problemet" men har nå likevel en kommentar hva angår bruksområdet til den type disker:

 

Personlig så har jeg det sånn at disken er påslått kun når jeg skal synkronisere filer, en prosess som skjeldent tar mer en 10 minutter. Etter det så slår jeg disken av, for jeg bruker den kun til backup.

Jeg har ikke filer der som jeg jobber med til daglig, noe som jeg tror vil påvirke diskens levetid i positiv retning.

Lenke til kommentar

Hei, har nå fått min WD My Book Premium 500GB, meget sexy ekstern disk :love:

 

Så til problemet, jeg har laget en mappe i My Book som jeg har lagret forskjellige avi filer på tilsammens 7GB, dette gikk smertefritt å få over ved å klipp ut/lime inn hos My Book fra system :C disken.

Men så når jeg skulle klippe/lime en ISO fil på 4.5 GB så kom denne feilmeldingen opp :ermm: :

 

Kan ikke kopiere ********: ikke nok diskplass.

Slett en eller flere filer for å frigjøre diskplass, og prøv på nytt.

 

Hvis du vil frigjøre plass på denne stasjonen ved å fjerne gamle og unødvendige filer, velger du Diskoprydding.

 

Trykka Diskoprydding, men det var ingenting å slette, har ikke lagra noe annet innpå der annet enn ca 7GB, og det står at det er 460GB igjen

Lenke til kommentar
Og hvordan gjør jeg det :roll:

7888273[/snapback]

 

Formater den til NTFS, finnes programmer til dette om du ikke vil miste filene som ligger på disken (selv om det ikke finnes noen garanti mot at de ikke forsvinner). Husker kun navnet på ett, Partition Magic, men det er lenge siden jeg brukte det så det har sikkert kommet et bedre program :p

Lenke til kommentar

Høyreklikk på My computer -> Manage -> Disk management -> Høyreklikk på disken og slett alle partisjoner. Opprett så en ny partisjon og formater den som NTFS og gi den en stasjonsbokstav.

 

Går an å bare konvertere den til NTFS også med en enkel kommandolinje, men har en følelse av at det beste er å formatere den siden du likevel ikke har begynt å ta den i bruk.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Har kjøpt MyBook 500gb pro, med firewire 800. Kjøpte i tillegg et firewire 800 kort, og har koblet MyBooken til firewire 800 utgangen på kortet. Når jeg ser på nettverkstilkoblinger under firewire står det kun 400 på overføringshastighet. Noen som har løsning på hvordan jeg får 800?

 

I tillegg har MyBook'en lagt seg inn med stasjonnavn C: Dette gjør at mange instalasjonsfiler installeres der. Er det mulig å få den over til et annet stasjonsnavn, slik at jeg får Windows på C:?

Lenke til kommentar

Høyreklikk på My computer -> Manage -> Disk management -> Høyreklikk på disken-> change drive letter

 

 

ok disk, bra at det ikke er noen bryter bak en må styre med. Ulempe at den starter hver gang laptopen er docket og slås på.

 

Men løses med at en bruker denne som hoved ekstern disk, og heller lar onetouch være som backup

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...