Dane Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Min kontakt har gått i stykker, lurer på hva slags kontakt er det jeg kan bytte den med? koster 500 kr for å kjöpe en helt ny lader till den, så tenkte å bare bytte kontakten, regner med det blir 10 ganger billigere... noen som vet hva jeg trenger å kjöpe? Det er en Fujitsu Siemens Amilo 1645
ventle Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 det er altså kontakten på laderen som er ødelagt, og den i pc'en er uskadet? En butikk som selger elektronikkomponenter bør ha noe slikt liggende. Muligens kan du prøve ELFA
Dane Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 Ja det er ikke kontakten en gang.. det er ledningen rett ved kontakten som er brutt.. Men hva er det jeg skal lete etter? har to kontakter liggende, de er rett diameter, men passer ikke likevel..
ventle Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 om det bare er ledningen kan du jo skjære over isolasjonen rundt kontakten, kappe av for eksempel 10 cm av ledningen, fjerne den biten av ledningen som sitter i kontakten og lodde på den nye enden. Forutsetter stødig hånd og grunnleggende loddekunnskaper, men er ikke uoverkommelig vanskelig.
Dane Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 kunnskapene finnes.. men det er en plastik sylinder på ledningen.. hvilken funksjon harr den?
ventle Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 plastsylinderen kalles strekkavlaster. Inni denne er ledningen lagt i en kveil, ikke mer hokus-pokus. Må du gjøre noe med denne for å få fikset pluggen?
Dane Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 mellomrommet mellom kontakten og sylinderen er kanskje 5 cm... skal jeg bare ta av plasten, og finne punktet den er brutt og lodde den på igjen? vet ikke om det går å åpne kontakten uten å ödelegge den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå