Gå til innhold

Dell XPS - Summing i eksterne høyttalere

JacobE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en bærbar Dell XPS M170. Har akkurat koplet til eksterne høyttalere (Altec Lansing MX5021, 2+1 system, White).

Lyden virker for så vidt bra, men problemet er at det summelyd i høyttalerne. Volumet på summelyden er den samme selv om jeg muter lyden på PCn, og varierer veldig lite med hvilket volum jeg har på. Hvis jeg skrur på veldig høyt volum (og har på pause på media player), blir imidlertid summelyden noe høyere. Men, altså, det virker ikke som volujusteringen har noe (særlig) å si for summelyden.

Jeg har prøvd å trekke ut kabelen mellom lydutgang PC og lydinntak subwoofer, men summelyden er der da fortsatt.

Har også trukket ledningen til controlleren fra subwooferen. Da forsvinner summelyden, men da er jo også høyttalerne skrudd av. Hvis jeg skrur av høyttalerne med powerknappen, forsvinner jo også summelyden.

Dette er jo helt håpløst. Har vært borti dårlige hi-fi anlegg før, som du kan høre summe når man ikke spiller musikk, men da blir jo ofte summelyden høyere hvis man skrur opp volumet (og har CD-spilleren på pause).

Hva kan dette være? :hmm: VELDIG takknemlig for innspill.

Andy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker for meg som om det er lydkortet på Dell'n som er dårlig.

Kan og være utgangen som er noe feil med, men vanskelig å si uten å høre det.

Forslag til løsning må være et USB lydkort.. Det finner du overalt, komplett.no feks.

Skrevet
Virker for meg som om det er lydkortet på Dell'n som er dårlig.

Kan og være utgangen som er noe feil med, men vanskelig å si uten å høre det.

Forslag til løsning må være et USB lydkort.. Det finner du overalt, komplett.no feks.

7747092[/snapback]

Jeg tenke også at det kunne være lydkortet. Men summelyden er jo der selv om jeg kopler fra kabelen mellom lydutgang PC og lydinntak subwoofer - da er det jo ingen forbindelse mellom pc og høyttalere i det hele tatt, men fortsatt summing (og da kan det jo ikke være pc'n det er noe galt med).

Skrevet

Ah yes, er for trøtt til å lese sånne kompliserte ting :p

Men da vil jeg tro det er anlegget det er no feil med. Enten så er det bare et dårlig anlegg(har ikke hørt om det før) eller så kan det faktisk komme via strømmen i veggen. Men det er nok sjeldent, men det kan forekomme.

Skrevet

Dette har jeg vært borti før. Prøv å stikk kontakten til stereoen i et strømuttak uten jord. Eller bruk en forgrening uten jord. Dette løser problemet om det er det som er feil da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...