Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/showcase Opel Astra F 92mod *VRAK BILDER KOMMET*


MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Leeeenge siden det har hendt noe her, men i har fått bestillt ny eksos fra kat og bak, blir forhåpentligvis å få det montert i helga som kommer.

 

Eksos-system Sport

• dobbelt endrør

• Dobbeltrøret krever viss bearbeiding av uttaket i bakspoileren på visse modeller.

• Ø 63.5mm

97-H5.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
18" felger bør være ett minimum og en dekkbredde på minst 225.

 

Er du sinnssyk? :p

Sinnsyk...? hehe...

 

Jeg vet ikke helt hvilket århundre du lever i, men 205 på 16" felg blir levert som standard på Mazda 5 blandt annet...

 

Dette var tøft for 10 år siden, men i dag er ikke dette mye å skryte av...

 

for å få sportslige kjøreegenskaper bør man gå ned i profil og opp i hjul/felg-bredde. Gode dekk er også sef. viktig.

Men man mister sef. også en del komfort... Noe jeg regner med de fleste unge i dag ikke brys seg så mye om, bare det ser kult ut.

 

Men..så har man ett dilemma til:

Hva hjelper det vel med feite såler, så lenge bilen i seg selv ikke klarer og utnytte egenskapene? Kan jo hende dette er argumentet ditt i dette tillfellet... å den skjønner jeg.

 

18" felg med 225 dekk er slett ikke voldsomt i dag. Mange som har den dimmen.

 

 

 

 

Ja men problemet er at når 17 går over til atten blir vekta forhold til høyden helt ubalansert å vips senkeset til mye penger må på bilen ! å 18 tommer på en nokså gamel astra ! nei gå for 16 tommerne

Lenke til kommentar
Noen update med eksos på eller?

 

Jepp updaten kommer imorgen med bilder :thumbup:

(har bare glemt bluetooth tingen på jobb så jeg får ikke overført bildene hjemme :p)

*Gleder meg*

 

Video med lyd, så vi får høre lyden og da?

 

Kan la seg fikse ja :)

 

 

*UPDATE*

 

Her er da hvordan det så ut først, meget stuslig å trasig :p

23112007411lx1.th.jpg

23112007412di1.th.jpg

Det var litt overflate rust mellom pottene, men ikke noe å klage over.

 

Litt forskjell? :p Gamel 2" og nye 2.5"

23112007413qu4.th.jpg

 

Det nye anlegget er i aluminium så det ruster ikke, dette bilde viser fra kat og bak

24112007418xc3.th.jpg

 

Andre vei ser man litt av den nye mellompotta og litt av røret som går bak til den bakerste potta, den nye mellom potta henger litt lenger ned enn den gamle, men det er pga. at det er et større rør.

24112007417ib2.th.jpg

 

Sluttpotta, hver av utløpene er 3.3" på det største

24112007415fe1.th.jpg

24112007414lr0.th.jpg

 

Det endelige resultat

24112007416sl2.th.jpg

 

*Kort oppsumert*

 

Tidsforbruk/problemer

Bytte av eksosanlegg går rimelig fort om man har mulighet til å løfte hele bilen opp siden det blir lettere å skru.

hadde vel brukt en liten time om det ikke var for at vi sleit av en bolt på det gamle anlegget, jeg lurer på om denne bolten var av titan eller noe for det var umulig å bore den ut :p

Det endte med at vi måtte til med gassbrenner og varme bolten rød før vi klarte å bore denne ut.

 

*Ekstra*

Vi sjekket også hele undersiden av bilen og fant null rust der :D

Det ble faktisk merkbar forskjell spesiellt i oppoverbakker og på forbikjøring, meeeget fornøyd! :wee:

pga dårlig lysforhold så ble ikke bildene så bra

 

Ris og ros motas med takk :)

Lenke til kommentar
Noen update med eksos på eller?

 

Jepp updaten kommer imorgen med bilder :thumbup:

(har bare glemt bluetooth tingen på jobb så jeg får ikke overført bildene hjemme :p)

*Gleder meg*

 

Video med lyd, så vi får høre lyden og da?

 

Kan la seg fikse ja :)

 

 

*UPDATE*

 

Her er da hvordan det så ut først, meget stuslig å trasig :p

23112007411lx1.th.jpg

23112007412di1.th.jpg

Det var litt overflate rust mellom pottene, men ikke noe å klage over.

 

Litt forskjell? :p Gamel 2" og nye 2.5"

23112007413qu4.th.jpg

 

Det nye anlegget er i aluminium så det ruster ikke, dette bilde viser fra kat og bak

24112007418xc3.th.jpg

 

Andre vei ser man litt av den nye mellompotta og litt av røret som går bak til den bakerste potta, den nye mellom potta henger litt lenger ned enn den gamle, men det er pga. at det er et større rør.

24112007417ib2.th.jpg

 

Sluttpotta, hver av utløpene er 3.3" på det største

24112007415fe1.th.jpg

24112007414lr0.th.jpg

 

Det endelige resultat

24112007416sl2.th.jpg

 

*Kort oppsumert*

 

Tidsforbruk/problemer

Bytte av eksosanlegg går rimelig fort om man har mulighet til å løfte hele bilen opp siden det blir lettere å skru.

hadde vel brukt en liten time om det ikke var for at vi sleit av en bolt på det gamle anlegget, jeg lurer på om denne bolten var av titan eller noe for det var umulig å bore den ut :p

Det endte med at vi måtte til med gassbrenner og varme bolten rød før vi klarte å bore denne ut.

 

*Ekstra*

Vi sjekket også hele undersiden av bilen og fant null rust der :D

Det ble faktisk merkbar forskjell spesiellt i oppoverbakker og på forbikjøring, meeeget fornøyd! :wee:

pga dårlig lysforhold så ble ikke bildene så bra

 

Ris og ros motas med takk :)

 

 

så jo bra ut dette.. du har vel nermere 110 hk nå

Lenke til kommentar

Så bra ut det.

 

Men du sier du merket det. Noe jeg tviler sterk på.

 

DU får faktisk ikke mer effekt ved hjelp av et effektannlegg som har større diameter, derimot mister du effekt. Dette er da når det ikke er gjort noe på motor i tillegg.

 

Bare å sette på effektannlegg taper du effekt, mens du får en litt grommere lyd.

 

Veldig vanskelig valg det der altså, nei :!:

Lenke til kommentar
Så bra ut det.

 

Men du sier du merket det. Noe jeg tviler sterk på.

 

DU får faktisk ikke mer effekt ved hjelp av et effektannlegg som har større diameter, derimot mister du effekt. Dette er da når det ikke er gjort noe på motor i tillegg.

 

Bare å sette på effektannlegg taper du effekt, mens du får en litt grommere lyd.

 

Veldig vanskelig valg det der altså, nei :!:

Lyden forandret seg ikke så mye pga luft filteret

 

I såfall så må det gamle eksosanlegget ha vært pottetett siden jeg testet litt før jeg byttet :p

Lenke til kommentar
Så bra ut det.

 

Men du sier du merket det. Noe jeg tviler sterk på.

 

DU får faktisk ikke mer effekt ved hjelp av et effektannlegg som har større diameter, derimot mister du effekt. Dette er da når det ikke er gjort noe på motor i tillegg.

 

Bare å sette på effektannlegg taper du effekt, mens du får en litt grommere lyd.

 

Veldig vanskelig valg det der altså, nei :!:

Lyden forandret seg ikke så mye pga luft filteret

 

I såfall så må det gamle eksosanlegget ha vært pottetett siden jeg testet litt før jeg byttet :p

Ok. Bytt luftfilter også da, så får du nok den grom lyden du ønsker( ikke at det er så grom lyd av en Astra, men men) :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...