Gå til innhold

XP pro (ikke upg.) med studentlisens?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-25 22:26, skrev jokohoma:

Studentlisens får du kun på upgrade versjoner...


 

Nok et eksempel på Microsofts geniale lisenspolitikk. Alle studenter har jo en Windowslisens fra før...

 

De fleste studenter har vel ingen lisenser i det hele tatt.

 

(Studentlisensen gjelder forøvrig for alle som går på skole. De som har barn i barneskole får altså billig Windows.)

 

LeD

Lenke til kommentar

Hvis det er en fullversjon, er det intet problem. Under innstallasjon av et oppgraderingsprodukt, ber innstallasjonsrutinen om å få kikke på programvare som kvalifiserer til oppgradering. Jeg brukte originaldiskettene til Win 3.11 når jeg satte opp faderens pc med Win98-upgrade.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 23:22, skrev Pearwood:

Ser ut til at jeg kommer til å kjøpe meg en XP upg. versjon.


 

Vær klar over at hvis du kjøper en oppgradering, uten å eie en lisens av en tidligere versjon, så har du ingen lovlig lisens.

 

Å låne Windows 98 av naboen for å kunne installere en oppgraderingsversjon av Windows XP, er nøyaktig like "kriminelt" som å låne Windows XP av naboen...

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 22:14, skrev TCi:

Oppgraderingen inneholder jo fullversjonen av XP..... Bare gjør en ren installasjon og vips så har du XP "stand alone"....


 

Hva behager? Du trenger lisensiert OS-programvare fra Microsoft for å kunne oppgradere i det hele tatt. Da hjelper det ikke at det er en fullversjon.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 00:29, skrev LeD:

Vær klar over at hvis du kjøper en oppgradering, uten å eie en lisens av en tidligere versjon, så har du ingen lovlig lisens.


 

Dette er jeg fullt klar over. Men siden jeg kjøpte maskina brukt med Windows ME (OSet var ferdiginnstallert og med WinME filene lagt på egen partisjon + Certificate of Authenticy med Reg-koden jeg har bilde av i melding ID: 6), regner jeg med at jeg eier denne lisensen.

 

Greide ikke å finne ut mer om å overføre lisenser på microsoft.com

 

Tror jeg tar meg en tur til Komplett i dag for å høre hva de har å si.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Pearwood på 2002-11-29 06:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...