Gå til innhold

Perfect instance gruppe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er best er å ha 2 healers i gruppa. Og man trenger selvfølgelig en tank, så da er det bare 2 spots igjen. Da står som regel valget mellom; rogue, mage eller warlock.

 

Jeg synes at det er deilig å ha en warlock, med soulstone, i gruppa, men det gjør ikke opp for damagen man kan få i stedet av roguen eller magen.

Og er gruppa pro, så wiper man ikke uansett. Så min favoritt er nok uten warlocks : )

Lenke til kommentar

Altså, jeg synes det blir feil og si at 4x mage og en priest er bra team av to grunner.

 

Alle magene må dele på drops dermed noe drit og gjøre instances. Alle har cloth armor og mister liv fort, dermed bruker presten all manaen sin også blir det wipe.

 

Det beste og mest safe er et balance team, som man må tilpasse etter hvilket instance man skal gjøre.

 

Det er selvsagt ingen mal, men jeg mener at det ikke spiller noe rolle om du har med en DPS warrior eller en rogue.

 

Men anyways, min favorit er:

 

Priest - Healer

Warrior - Tank

Rogue - DPS

Mage - DPS

Druid eller Pala - Backupheal og noe dmg.

Endret av Ajac0
Lenke til kommentar

Hvem gidder bruke warrior som tank når dere kan bruke en druid?

 

Begge tanker like bra, begge har fordeler å ulemper. Men så kan druiden, uhm, tja druiden kan gjøre alt det andre enn tanking også. Buffings osv. Eneste buffen warrior har er jo shout, som suxxor egentlig når man tenker på at det hjelper max 1-2 andre personer i gruppen.

 

Derfor, druid > warrior som tank.

Lenke til kommentar
Altså, jeg synes det blir feil og si at 4x mage og en priest er bra team av to grunner.

 

Alle magene må dele på drops dermed noe drit og gjøre instances. Alle har cloth armor og mister liv fort, dermed bruker presten all manaen sin også blir det wipe.

 

Det beste og mest safe er et balance team, som man må tilpasse etter hvilket instance man skal gjøre.

 

Det er selvsagt ingen mal, men jeg mener at det ikke spiller noe rolle om du har med en DPS warrior eller en rogue.

 

Men anyways, min favorit er:

 

Priest - Healer

Warrior - Tank

Rogue - DPS

Mage - DPS

Druid eller Pala - Backupheal og noe dmg.

7562987[/snapback]

 

Spørsmålet gjaldt ikke loot. Selv farmer jeg Strat Scarlet for Orbs som selger som svin. Såklart ville jeg ALDRI gjort strat scarlet med en random gruppe, alle skulle vært fra min egen guild.

Lenke til kommentar
Warrior (dps speca)

Warrior (dps speca)

Druid (Heal)

Mage (dmg, aoe ftw)

Rogue (dmg)

7563224[/snapback]

 

Ikke kom med tulleforslag, da. Hvem skal unngå at magen dør ved aoe, og hvem skal resurrecte når den dør?

7563784[/snapback]

 

Druid tar på rejuv og regrowth på mage under aoe, kan bruke swiftmend dersom mage skulle få lite helse.

Men at det er eit optimalt oppsett seier eg ikkje.

Lenke til kommentar
Hvem gidder bruke warrior som tank når dere kan bruke en druid?

 

Begge tanker like bra, begge har fordeler å ulemper. Men så kan druiden, uhm, tja druiden kan gjøre alt det andre enn tanking også. Buffings osv. Eneste buffen warrior har er jo shout, som suxxor egentlig når man tenker på at det hjelper max 1-2 andre personer i gruppen.

 

Derfor, druid > warrior som tank.

7563580[/snapback]

 

 

Den påstanden kommer veldig an på gear..

Lenke til kommentar

Tja, ville nå hatt dette oppsettet:

 

Feral druid (tank)

Dps warrior (helst med blood frenzy)

Hunter (speccet med noen rare buffer)

Enchantment shaman

Retribution paladin

 

Dette er i TBC da, pala healer om det trengs (shaman må holde ap-buffen oppe).

Før TBC så er det bare å bytte en av de med rogue.

 

LBRS gruppe:

 

Hunter.

Hunter.

Hunter.

Mage (som har en hunter som main).

Feral druid i healing gear. (Meg).

 

Funker fint det, litt mye corpse runs på druiden pga aggro da.

Lenke til kommentar
Sikkert litt flame nå, men feral druid kan ikke være noen optimal dps eller tank, det samme gjelder for en balance druid, kan ikke være noen god mage.

7562828[/snapback]

 

Neinei, men med denne uttalelsen friskt i minnet, så bør du kanskje være obs på at folk muligens tar det du sier med en klype salt. :)

7562957[/snapback]

 

Ser ikke noe galt i det, folk tar ikke med warlocks pga dps hvis de har muligheten til å ta en mage, man tar dem med pga hvis det ikke er noen som kan resse hvis alle dør langt inne i instancen, så er de fucked. Da er warlock genialt.

 

Edit: Det kan være slemt, men det er ofte sannheten, og det vet folk.

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar

jeg har gått dps i lbrs brd scholo strat og alt detta etter att jeg dual wield r14 weps

tanker 2-4 mobs samtidig som jeg gjør 50% av all damagen som gjøres.

dps warrior som konstant har en healer på seg kan lett gå tanking med dps gear.

ellers anbefaler jeg druids som tank. main tanken i vårt guild er faktisk druid og det funker fett.

Lenke til kommentar
jeg har gått dps i lbrs brd scholo strat og alt detta etter att jeg dual wield r14 weps

tanker 2-4 mobs samtidig som jeg gjør 50% av all damagen som gjøres.

dps warrior som konstant har en healer på seg kan lett gå tanking med dps gear.

ellers anbefaler jeg druids som tank. main tanken i vårt guild er faktisk druid og det funker fett.

7564496[/snapback]

 

Hvor langt har dere kommet instance?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...