Gå til innhold

Forsterker mellom pcen og høytalere.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har noen gode høytalere som ikke er i bruk, og det frister å koble de til pcen så jeg kan få litt skikkelig lyd :D

 

Men finnes det en "liten" forsterker som bare har inngang til "å putte kabler rett i hvis du skjønner" og en inngang til pcen?

 

Noen som har råd om en slik forsterker?

 

Har ikke sånn veldig mye spenn, men jeg får først høre hva "gjennomsnittsprisen" er før jeg gir noen bestemt pris.

 

På forhånd takk! ;)

 

mvh vhordnes

 

Edit: Skrivefeil

Endret av vhordnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har noen gode høytalere som ikke er i bruk, og det frister å koble de til pcen så jeg kan få litt skikkelig lyd :D

 

Men finnes det en "liten" forsterker som bare har inngang til "å putte kabler rett i hvis du skjønner" og en inngang til pcen?

 

Noen som har råd om en slik forsterker?

 

Har ikke sånn veldig mye spenn, men jeg får først høre hva "gjennomsnittsprisen" er før jeg gir noen bestemt pris.

 

På forhånd takk! ;)

 

mvh vhordnes

 

Edit: Skrivefeil

7553731[/snapback]

Skal du få noen gode svar bør du

 

1. Skrive hvilke høytalere og spesifikasjoner og anen nyttig info om de nevnte høyttalerene.

2. Du bør å nevne hvilke prisklasse du oppererer i

 

Skal du ha en ren stereo forsterker kan jo en slik være nyttig fra hi fi klubben eller hvis du er litt fingernem og ikke har så gode høyttalere så kan du jo bygge en forsterker.

 

MEn i bunn og grunn ville jeg ha anbefalt deg å snuse på en forsterker i mellom 1000 og 2000,-

Kanskje kjøpe brukt.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg tolker det søker du etter en innbygningsforsterker.

 

Eltek har en til 1098 kroner.

 

Det går dessverre ikke an å gi deg underliggende lenker hos dem. Men de ligger under forsterkere, dvs Innbygningsforsterkere multikanal.

 

Har selv vurdert å lage noen skikkelig gode pc-høyttalere av noen elementer jeg har liggende, til den forsterkeren. :)

Lenke til kommentar

Mener du den her: http://www.mamut.com/dynabel/subdet88.htm

 

Skjønner ikke at det her ikke går :hmm:

 

 

Men hvis du leter etter en forsterker som du skal bruke på et høytalerpar som du har ferdige vil jeg anbefale deg å kjøpe en ekstern stereoforsterker + overgang fra 3,5 mm jack til RCA

 

 

Ser du nevner høytalere, ikke elementer :thumbup:

 

Kanskje en CAMBRIDGE Azur 340A Integrert forsterker til 1,8 k

 

eller

 

NAD C325BEE Integrert forsterker til 3,8 k

 

Se hva du har råd til og gi oss litt rammer :cool:

Endret av Rico Rahl
Lenke til kommentar

Jeg bruker en stor PA forsdterker med jack plugg til pc og rca til forsterker.

Funker knall. Det anlegget som fulgte med ,er jo så råttent at jeg skulle gitt de i ræven med det.. (dårlig kontakt på pluggen ,kun 1 høyttaler med lyd i ) Og det er kun 1år gammelt. Musen som fulgte med,røk etter ett slag med battlefield 2 etter kun 5måneder. Fujitsu siemens tilbehør er med andre ord BOSS. eneste som ennå virker her litt er tastaturet som fulgte med..

Lenke til kommentar

Kablene fra høytalerene er liksom to kabler uten noe "hode" hvis du skjønner.. Tenker ikke å bruke mye penger på dette, men hvis det finnes noe til ca 500 kr ? Poenget med forsterkeren er at hvis jeg setter på ett "3,5 mm hode" på kablene og putter den inn i pcen, vil ikke høytalerene få nok strøm.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår deg, så kan du bruke en nesten hvilken som helst forsterker.

Alt du trenger er å strekke en vanlig lydkable fra PC til innlinja på forsterkeren. En ledning med en "han"-plugg i hver ende.

ut fra forsterkeren er det som regel sånn at du må koble kablene i selv.

 

Jeg antar at du bare skal koble til to høyttalere, så en helt vanlig stereo-forsterker bør gjøre jobben greit. Har gode erfaringer med Pioneer, så anbefaler de.

Har du virkelig ikke en gammel forsterker på loftet eller stua vekk et eller anna sted?

Eventuellt kan du bruke en cd-spiller eller liknende med integrert forsterker.

 

EDIT: En ganske KRAFTIG CD-spiller altså :p

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Slik jeg forstår deg, så kan du bruke en nesten hvilken som helst forsterker.

Alt du trenger er å strekke en vanlig lydkable fra PC til innlinja på forsterkeren. En ledning med en "han"-plugg i hver ende.

ut fra forsterkeren er det som regel sånn at du må koble kablene i selv.

 

Jeg antar at du bare skal koble til to høyttalere, så en helt vanlig stereo-forsterker bør gjøre jobben greit. Har gode erfaringer med Pioneer, så anbefaler de.

Har du virkelig ikke en gammel forsterker på loftet eller stua vekk et eller anna sted?

Eventuellt kan du bruke en cd-spiller eller liknende med integrert forsterker.

 

EDIT: En ganske KRAFTIG CD-spiller altså :p

7566121[/snapback]

Nei, alle forsterkerene er ibruk :(

Lenke til kommentar
Kablene fra høytalerene er liksom to kabler uten noe "hode" hvis du skjønner.. Poenget med forsterkeren er at hvis jeg setter på ett "3,5 mm hode" på kablene og putter den inn i pcen, vil ikke høytalerene få nok strøm.

7561173[/snapback]

Det har vel alle skjønt :) det du får av signaler fra pcen er bare et signal som går videre til forsterkeren som nemlig forsterker signalet og gir høyttalerene nok strøm.

 

Tenker ikke å bruke mye penger på dette, men hvis det finnes noe til ca 500 kr ?
Sjekke bruktmarkedet, finn og qxl kanskje.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...