Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

michaelhe skrev (På 12.7.2021 den 17.55):

Jeg kjöper veldig lite filmer. En stund var jeg interessert i bluray versjoner av gamle filmer som hadde blitt restaurert. Det å se en stumfilm eller en film fra 1931 med perfekt bilde og god lyd var fantastisk, universal horror etc. Men nå er ganske mye på netflix og slike steder, og utvalget der er egentlig nok for mitt behov nå. I tillegg  ligger jo mye på archive.org. Jeg liker den samlingen de har som heter picfix eller noe slikt? De har bedre versjoner av gamle filmer, noen er gode. My Favorite Brunette og Nothing Sacred er faktisk ustyrtelig morsomme, og noir samlingen deres er jo i en klasse for seg. Det jeg savner er tilgang til tekstede versjoner av Louis de Funes og Belmondo sine filmer. Mange av disse er strålende mener jeg. 

JeanGabin fra vgd? Masters of cinema har jo utgitt endel stumfilmer på blu-ray i det siste, men disse finner man jo i god kvalitet på you tube. Kjøpte en boks med Buster Keaton's kortfilmer på dvd for mange år siden, nå får man disse i bedre kvalitet på you tube. Der finner man også flere Charlie Chaplin kortfilmer som er fargelagt.

Husker jeg så en film eller to med mannen med paraplyen på kino i mine unge år. Har endel Belmondo filmer via to blu-ray bokser jeg har. Godard og Melville.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Roger Gunvaldsen skrev (20 minutter siden):

JeanGabin fra vgd? Masters of cinema har jo utgitt endel stumfilmer på blu-ray i det siste, men disse finner man jo i god kvalitet på you tube. Kjøpte en boks med Buster Keaton's kortfilmer på dvd for mange år siden, nå får man disse i bedre kvalitet på you tube. Der finner man også flere Charlie Chaplin kortfilmer som er fargelagt.

Husker jeg så en film eller to med mannen med paraplyen på kino i mine unge år. Har endel Belmondo filmer via to blu-ray bokser jeg har. Godard og Melville.

Haha, blir jeg husket i så mange år på vgd.no ? Når du sier mannen med paraplyen mener du da fernandel filmen  (den med regnfrakken,  L'Homme à l'imperméable eller noe slikt?) eller mannen med en rød sko eller hva den nå heter? 

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar
michaelhe skrev (30 minutter siden):

Haha, blir jeg husket i så mange år på vgd.no ? Når du sier mannen med paraplyen mener du da fernandel filmen  (den med regnfrakken,  L'Homme à l'imperméable eller noe slikt?) eller mannen med en rød sko eller hva den nå heter? 

Vi pratet endel om gamle filmer mener jeg å huske. Det er vel drøyt 40 år siden jeg så mannen med paraplyen..eneste jeg husker er at den var dødelig.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (19 minutter siden):

Vi pratet endel om gamle filmer mener jeg å huske. Det er vel drøyt 40 år siden jeg så mannen med paraplyen..eneste jeg husker er at den var dødelig.

Mannen med paraplyen? Jeg husker den ikke. Jeg må google.... De filmene jeg nevnte var komedier.. Fernandel filmen (dvs den med regnfrakkken var en slags krimkomedie). De eneste filmene jeg finner med akkurat den tittelen du nevner (l'homme au parapluie) er ulike franske Tv dramatiseringer av William Dinnners skuespill The Late Edwina Black. Det er et krim-skuespill, arsenikk-forgiftning etc. 

Men da har du sett det på TV? Fernandel-filmen har et slags krimplot (det er faktisk Duvivier som har regien. Det hadde jeg glemt), men jeg husker den som ganske fornøyelig. Det var nok noen dødsfall, men Fernandel var jo en veldig hyggelig skuespiller, som sjelden spilte i noen skumle filmer? Du kan ikke blande den med Truffaut sin Hitchcock hyllest, Vivement Dimanche? Det er en ganske god thriller? 

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (1 time siden):

Vi pratet endel om gamle filmer mener jeg å huske. Det er vel drøyt 40 år siden jeg så mannen med paraplyen..eneste jeg husker er at den var dødelig.

Mine franske favorittregissører er Gerard Oury (fantastiske komedier), De Boca (Mannen fra Rio etc) og Costa Gavras. Gerard Oury var en en slags fransk Blake Edwards, De Broca lagde eventyr greier og Costa Gavras var (han lever ennå, men de nyeste filmene har tapt seg) et geni når det gjelder politiske thrillere. Han var mye bedre enn Oliver Stone fordi han, i motsetning til Stone, aldri var pompøs og produserte selvforherligende myter om seg selv og sitt samfunn. Costa Gavras var rett fra levra, helt usentimental. 

Goddard har jeg aldri likt, Truffaut var helt ok noen ganger. Et par av de andre new wave folkene lagde en og annen god film. 

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar
michaelhe skrev (1 time siden):

Mannen med paraplyen? Jeg husker den ikke. Jeg må google.... De filmene jeg nevnte var komedier.. Fernandel filmen (dvs den med regnfrakkken var en slags krimkomedie). De eneste filmene jeg finner med akkurat den tittelen du nevner (l'homme au parapluie) er ulike franske Tv dramatiseringer av William Dinnners skuespill The Late Edwina Black. Det er et krim-skuespill, arsenikk-forgiftning etc. 

Men da har du sett det på TV? Fernandel-filmen har et slags krimplot (det er faktisk Duvivier som har regien. Det hadde jeg glemt), men jeg husker den som ganske fornøyelig. Det var nok noen dødsfall, men Fernandel var jo en veldig hyggelig skuespiller, som sjelden spilte i noen skumle filmer? Du kan ikke blande den med Truffaut sin Hitchcock hyllest, Vivement Dimanche? Det er en ganske god thriller? 

Glemte hvilken tråd jeg var i..så beklager off topic til folket her inne. Liker å småchatte litt, men kanskje ta det i filmcafeen eller noe?

Jeg var mellom10-12 år når jeg så filmen på kino, så ikke så godt å huske, men mente det var en paraply som kunne drepe, men igjen jeg kan være helt på bærtur her..eneste jeg minnes er hovedperson på restaurant og at det skjedde noe der eller på utsiden av restauranten. Trodde det var en Louis de Fune film, men antakelig ikke da..

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (47 minutter siden):

Glemte hvilken tråd jeg var i..så beklager off topic til folket her inne. Liker å småchatte litt, men kanskje ta det i filmcafeen eller noe?

Jeg var mellom10-12 år når jeg så filmen på kino, så ikke så godt å huske, men mente det var en paraply som kunne drepe, men igjen jeg kan være helt på bærtur her..eneste jeg minnes er hovedperson på restaurant og at det skjedde noe der eller på utsiden av restauranten. Trodde det var en Louis de Fune film, men antakelig ikke da..

Det er en gammel spionsviske, alle vet jo den greia fra London med han som tatt av dage med gift i paraply (i virkeligheten). Dette høres ut som noe med Lino Ventura mer enn Fernandel? Akkurat hva det er vet jeg ikke? Men det mulig at den filmen med Fernandel har noe slikt? Det er veldig lenge siden jeg så den. 

 

Edit: det er ingen av disse. Det er Pierre Richard (komedie) . Jeg var ikke klar over at Richard egentlig var en slags De Funes erstatning for Oury på 70-tallet? Slik ser det jo ut? 

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Umbrella_Coup

Endret av michaelhe
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
michaelhe skrev (48 minutter siden):

Det er en gammel spionsviske, alle vet jo den greia fra London med han som tatt av dage med gift i paraply (i virkeligheten). Dette høres ut som noe med Lino Ventura mer enn Fernandel? Akkurat hva det er vet jeg ikke? Men det mulig at den filmen med Fernandel har noe slikt? Det er veldig lenge siden jeg så den. 

 

Edit: det er ingen av disse. Det er Pierre Richard (komedie) . Jeg var ikke klar over at Richard egentlig var en slags De Funes erstatning for Oury på 70-tallet? Slik ser det jo ut? 

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Umbrella_Coup

Der var den!" Så jeg så den i 1980, det stemmer jo bra med tanke på alder også, jeg var 12 år da. Takk for hjelpen! Husker jeg så star wars på kino 2 ganger samme år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

bilde.png.770e972ebb404f656f36652012ac07b8.png

bilde.png.ecc473c005d14c3b515c316a9b5f2d95.png

 

En av de peneste 4K-utgivelsene på markedet. San Fransisco-settingen byr på fantastiske farger og kontraster, og detaljnivået er uten sidestykke. I denne utgaven får du med 5 art cards, en booklet på ca 20 sider, en poster, samt masse ekstramateriale på discene (bl.a. 2 stk kommentarspor, "making of", screen tests mm).

Filmen i seg selv er krem for dem som ikke har sett den. En Hitchcock-aktig erotisk triller av høyt kaliber, som virkelig gangner (og blir bedre) av 4K-formatet.

Premium filmopplevelse for hjemmekinoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
UleDule skrev (2 timer siden):

En Hitchcock-aktig erotisk triller av høyt kaliber

Absolutt en av de beste erotiske thrillerne fra 90-tallet, en slags Silence of the Lambs eller 7en for den type genre/underholdning. Har den på to ulike DVD utgaver, men ikke umulig jeg får vurdere å oppgradere den, med tid. Synd den type kremfilm, inspirerte langt mer skit, enn mer gode og spennende/sexy filmer. Fikk vel også ei meget elendig "oppfølger", mange år senere, hvor Sharon Stone returnerer, men nei, ikke noe å kaste bort penger og tid på, synes jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det siste som er kjøpt inn er The Wire boksen. Gammel nok 4:3 serie som er konvertert til widescreen. En svært høyt bejublet serie, noe som resulterte i kjøp. Finnes til streaming også, men da er nok kvaliteten godt under 1080p. Selv nye 4K titler ser jo ut som godt oppskalert 720p på HBO Max.

Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (2 timer siden):

November er måneden for Noir og da måtte det handles inn litt.

Mye god snacks i den bunken, selv om jeg ikke har kommet meg til å få sett Brute Force enda.

The Woman in the Window likte jeg godt, tror faktisk jeg handlet inn nøyaktig samme Blu-ray utgave, tidligere i sommer hos Platekompen (Oslo City).

Usikker på om du har sett den eller ei, men var også innom (enda tidligere i år) en annen film der også innehar Edward G. Robinson og Joan Bennett i hovedrollene, med en noenlunde lignende story/setting, samt igjen Fritz Lang som regissør,  og der gikk under tittelen Scarlett Street (1945). Dessverre var DVDen man endte opp med, av alt annet enn "imponerende" kvalitet, og gikk nok litt utover ratingen. Ikke umulig en jeg vil forsøke å finne en bedre versjon av, ved senere anledning.

De to Bob Hoskins filmene er gull, og to utgaver man har veldig lyst på. Men får ha de til gode, da det er så mange andre usette man vil sjekke ut, og har jo Mona Lisa og Long Good Friday på flere DVD utgaver fra før av.

Vertigo er nok favoritter der, og blant mine favoritt filmer fra 50-tallet. 

Sitter litt på gjerdet, hva gjelder ny ankommende Blu-ray titler, men denne trioen

Spoiler

2002648064.jpg

2002648135.jpg

2002647914.jpg

er definitivt i søkelyset, men har en følelse av at de vil gå ned i pris, utover måneden, og tja, i dag er det jo så kalt "singles day", med 11 prosent avslag på alt av film og musikk hos Platekompen, men tror jeg venter litt til. Har svidd av for mye penger siste månedene, og dessverre brent meg litt for ofte på dyre bomkjøp, så nei, får være litt tålmodig og varsom fremover.

Uansett, veldig tøffe disse Vestron Series Classic utgivelsene fra Lionsgate. Og den jeg ønsker aller mest, er selvsagt mest knotete og brutalt overprisa (Chopping Mall), og virker som samtlige sider ikke vil levere til Norge, men tja, har den jo på ei eldgammel DVD, men en som man er såpass glad i, at jeg vil jo helst oppgradere den over til Blu-ray formatet. Men får bare se an, og håpe man kommer over ei mer rimelig prisa utgave, før eller siden.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (3 timer siden):

Mye god snacks i den bunken, selv om jeg ikke har kommet meg til å få sett Brute Force enda.

The Woman in the Window likte jeg godt, tror faktisk jeg handlet inn nøyaktig samme Blu-ray utgave, tidligere i sommer hos Platekompen (Oslo City).

Usikker på om du har sett den eller ei, men var også innom (enda tidligere i år) en annen film der også innehar Edward G. Robinson og Joan Bennett i hovedrollene, med en noenlunde lignende story/setting, samt igjen Fritz Lang som regissør,  og der gikk under tittelen Scarlett Street (1945). Dessverre var DVDen man endte opp med, av alt annet enn "imponerende" kvalitet, og gikk nok litt utover ratingen. Ikke umulig en jeg vil forsøke å finne en bedre versjon av, ved senere anledning.

Sett Criss Cross? Så den i kveld. Fantastisk mørk og kynisk noir, kan varmt anbefales. Har ikke fått sett Scarlet Street, men den står høyt på lista. Synd blu-ray'en bare kan kjøpes fra USA. Mulig jeg kjøper den inn senere til neste års Noirvember, kan jo dessverre ikke kjøpe inn alle filmer man har lyst på. Når man ser her er det liten tvil om at det er verdt å legge litt ekstra penger i rett utgave, noen av dvd'ene av denne filmen ser jo direkte jævlige ut. Film-noir gjør seg godt i god kvalitet! 

 

Frank.N.Steen skrev (3 timer siden):

De to Bob Hoskins filmene er gull, og to utgaver man har veldig lyst på. Men får ha de til gode, da det er så mange andre usette man vil sjekke ut, og har jo Mona Lisa og Long Good Friday på flere DVD utgaver fra før av.

Vertigo er nok favoritter der, og blant mine favoritt filmer fra 50-tallet. 

Er spent på de to Bob Hoskins filmene, 80-talls neo-noir er sjeldent feil! 
Både Vertigo, No Country for Old Men og Drive er filmer jeg gleder meg til å se igjen. Kanskje aller mest spent på gjensyn med Vertigo og No Country for Old Men da det er rundt 10+ år siden jeg så de to sist og smaken har utviklet seg veldig siden den gang. Drive var en umiddelbar favoritt så den er mest for at samboeren også skal få sett den. 

  

Frank.N.Steen skrev (3 timer siden):

Sitter litt på gjerdet, hva gjelder ny ankommende Blu-ray titler, men denne trioen

  Vis skjult innhold

2002648064.jpg

2002648135.jpg

2002647914.jpg

er definitivt i søkelyset, men har en følelse av at de vil gå ned i pris, utover måneden, og tja, i dag er det jo så kalt "singles day", med 11 prosent avslag på alt av film og musikk hos Platekompen, men tror jeg venter litt til. Har svidd av for mye penger siste månedene, og dessverre brent meg litt for ofte på dyre bomkjøp, så nei, får være litt tålmodig og varsom fremover.

Kjenner følelsen, har ikke tall på hvor mange filmer jeg har kjøpt til en altfor dyr pris fordi jeg bare MÅ ha de med en gang også går de ned i pris før jeg rekker å se dem. 11 prosent er ikke allverdens heller. Håper jo at Platekompaniet smeller til med noen gode tilbud på Black Friday, men har blitt skuffet mange år på rad nå av deres "tilbud". 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (2 timer siden):

Sett Criss Cross? Så den i kveld. Fantastisk mørk og kynisk noir, kan varmt anbefales. Har ikke fått sett Scarlet Street, men den står høyt på lista. Synd blu-ray'en bare kan kjøpes fra USA. Mulig jeg kjøper den inn senere til neste års Noirvember, kan jo dessverre ikke kjøpe inn alle filmer man har lyst på. Når man ser her er det liten tvil om at det er verdt å legge litt ekstra penger i rett utgave, noen av dvd'ene av denne filmen ser jo direkte jævlige ut. Film-noir gjør seg godt i god kvalitet! 

Nærmeste jeg kommer Criss Cross, må vel være disse gutta her:p

Får ta en nærmere kikk innom, og se om den ikke må legges til Watchlista mi. Vurderer jo en større filmhandel utover, men ja, kjekt å sitte litt på vent, å se om priser/tilbud vil bedre seg.

Ja, jeg var nok uheldig å endte med en av de mer elendige i bilde (og ikke minst lyd, selvsagt ingen tekst, som gjorde det enda "bedre") DVD utgavene man kan se igjen på den sammenlign bilde siden. 

Latterlige er jo at mange mener at det ikke er noen vits i å kjøpe sort-hvitt film i Blu-ray, for det vil ikke være noen bedring. Men ja, sånn kan det gå.

Jonas2k skrev (2 timer siden):

Er spent på de to Bob Hoskins filmene, 80-talls neo-noir er sjeldent feil! 

Tror du vil like dem, hvert fall minst en av dem. Selv regner jeg som noe av det bedre britisk film kom med av 80-talls utgivelser, og var vel også i hop med tv-serien Pennies from Heaven, det som gjorde at Hollywood begynte å se an Hoskins som skuespiller, dessverre fikk han vel aldri helt de store leading man rollene over i statene, selv om da Who Framed Roger Rabbit? kan jo diskuteres som en av hans mest kjente og største Hollywood roller, men en han jo gjør meget bra da.

80-tallet og krim-noir er definitivt noe for seg selv. Fortsatt så mye usett, og da flere man vil se og kjøpe inn. Men må ta litt av gangen. 

Jonas2k skrev (2 timer siden):

Kjenner følelsen, har ikke tall på hvor mange filmer jeg har kjøpt til en altfor dyr pris fordi jeg bare MÅ ha de med en gang også går de ned i pris før jeg rekker å se dem. 11 prosent er ikke allverdens heller. Håper jo at Platekompaniet smeller til med noen gode tilbud på Black Friday, men har blitt skuffet mange år på rad nå av deres "tilbud". 

Nei, 11 prosent er ikke mye, særlig om en har fokus på import utgavene deres. Og der virker det som at det ikke er noen grenser for hvor høyt prisene kan ligge, da for kun et stykk film.

Kan være lurt å sammenligne litt med andre nordiske filmbutikker, for har jo sett fra tid og annen, at CDON har hatt langt snillere priser, og raskere leveringstid, på nøyaktig samme produkt. Og da har man jo selvsagt gjort glansnummeret, med å handle inn filmen allerede hos Platekompen, til en langt dyrere pæng. Men en kan ikke få med seg alt, og vel, en blir nå hvert fall noe mer oppmerksom til neste gang, og prøver å unngå å være like impulsiv.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (19 timer siden):

Latterlige er jo at mange mener at det ikke er noen vits i å kjøpe sort-hvitt film i Blu-ray, for det vil ikke være noen bedring. Men ja, sånn kan det gå.

  At noen fortsatt kan dra det argumentet er for meg helt borti natta. Er mange svar-hvitt filmer som trumfer fargefilmer når det kommer til det visuelle. For eksempel The Third Man, Det Sjunde Inseglet, Double Indemnity, The Night of the Hunter og Citizen Kane er jo verdt å se på grunn av det visuelle alene, skader heller ikke at det er svært gode filmer. 

 

Frank.N.Steen skrev (19 timer siden):

Nei, 11 prosent er ikke mye, særlig om en har fokus på import utgavene deres. Og der virker det som at det ikke er noen grenser for hvor høyt prisene kan ligge, da for kun et stykk film.

Kan være lurt å sammenligne litt med andre nordiske filmbutikker, for har jo sett fra tid og annen, at CDON har hatt langt snillere priser, og raskere leveringstid, på nøyaktig samme produkt. Og da har man jo selvsagt gjort glansnummeret, med å handle inn filmen allerede hos Platekompen, til en langt dyrere pæng. Men en kan ikke få med seg alt, og vel, en blir nå hvert fall noe mer oppmerksom til neste gang, og prøver å unngå å være like impulsiv.

Er helt drøyt hva det tar for import, hadde de vært nogenlunde i nærheten av de amerikanske prisene (med frakt) på Criterion hadde jeg helt klart kjøpt på platekompaniet. Vil veldig gjerne støtte butikken som er i gangavstand fra der jeg bor, men går jo en grense. 
Godt tips, er nok litt sløv på å sjekke CDON, må absolutt bli flinkere til det. 

Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (17 timer siden):

Vil veldig gjerne støtte butikken som er i gangavstand fra der jeg bor, men går jo en grense. 
Godt tips, er nok litt sløv på å sjekke CDON, må absolutt bli flinkere til det. 

Hadde nok blitt langt mer innkjøp og besøk, om Platekompen var i gangavstand, klart, ikke lange tiden med t-bane osv, men ja, vil jo helst støtte opp og ha en fysisk film og musikk sjappe, lengst mulig i drift. Men for tiden må man prioritere en del annet enn film og musikk, hvert fall til jeg hvordan ting står an, og ikke dummer seg ut på å få en kjip baksmell før man er ferdig med året.

For koster å være film og musikk elsker, men lite slår godfølelsen av stikke innom og bare ta seg all verdens tid, og lete etter alt intet. Forhåpentligvis finne noen potensielle perler, og ja, skal nok få unnagjort et besøk før desember er i gang. 

Angående CDON, er nok mye av grunnen til at man har vært litt glemsk og ikke sjekket innom for ofte, at de har dessverre falt litt av radaren siste årene. Følte de hadde langt bedre utvalg før, og ikke minst tilbud og priser på den type film og musikk man var på utkikk etter. 

Men klart, kan jo være lurt å sammenligne litt, mellom de to nettbutikkene (eller andre) før en kaster ut for mye penger, på noe man kan få for langt rimeligere pris hos en annen. Så trofast mot en og samme nettbutikk, at man kun handler et sted, det vil jeg nok aldri bli.  

Lenke til kommentar

Vel, mulig denne "svir" ved senere anledning, men ja, det tok litt vel av, og endte med oppunder 60-70 innkjøpte filmer, fra 4-5 ulike nettbutikker, og ja, prisen er vel av typen man ønsker å glemme, men aldri før har man handlet så mye, på en og samme tid over nettet. Selvsagt, mesteparten var bruktfilmer, men i 99 av 100 tilfeller, har man aldri opplevd noe trøbbel med den slags, og skulle en handlet mesteparten i nye utgaver, ville det nok ha blitt flere år til neste filmhandel.

Klart, en annen ting som kan godt mulig være litt kjip, er jo den snart (vel, har blitt overfalt av "tilbud" i ukesvis nå) svarte fredagen, men likevel, ikke ofte man har funnet de helt store fristelsene, og enda mer sjeldent en har fått særlig igjen av å handle på den eksakte dagen. Blir bare stress, og nei, tenker også at det var greit å unna gjøre, før man bikket over i Desember måned. 

Spent på om alt vil ankomme, og ikke minst om den stressa postmannen vil fly i flint, men håper jo at det vil bli mer spennende uker fremover, å åpne postkassa, enn annet enn reklamer, regninger og skit der ligger på vent.

Uansett, her er dagens innkjøp:

Kvarnvideo.se

My Father the Hero (1994) - DVD
Point Blank (1967) - Blu-ray
Uncommon Valor (1983) - Blu-ray
White Line Fever (1975) - Blu-ray

Litt hulter til bulter. Måtte gjøre om litt på enkelte planlagte filmer en ønsket å skaffe seg fra nevnte nettbutikk, der flere plutselig var utsolgt, og inntrykket mitt er at de ofte bruker veeeldig lang tid på å få de utgått varene, tilbake igjen. Og gidder ikke vente på slikt, så nei, hadde langt flere filmer en ønsket kjøpt hos Kvarnvideo, men fant også raskt ut, at det var mye billigere å handle andre steder, så da løste jo det "problemet" seg utmerket. 

2 av titlene har man lenge hatt lyst til å se/eie (Point Blank og Uncommon Valor), mens de to andre, var typiske kjøpt inn i siste liten, men så litt trailere og tja, virket som en ålreit og små morsom komedie, samt en potensiell kult-action film fra midten av 70-tallet.

CDON

Dead of Winter (1987) - DVD
River of Death (1989) - DVD
Not Quite Hollywood (2008) - DVD
The Guyver (1991) - Blu-ray
The Guardian (1990) - Blu-ray
Avenging Force (1986) - Blu-ray

Her måtte det også gjøres en del forandringer, ettersom enkelte titler plutselig var utsolgt, eller meget lang leveringstid, og igjen, inntrykket er at alt over 8-16 uker = du får varene når du får dem, og det kan bety måneder eller år. Okei, kanskje litt overdrevet, men flesteparten hadde 2 dagers ventetid, så ingenting å lure på der.

Igjen godt og blanda. Et par potensielle kult-action cheese filmer med 80-talls kamsport/Cannon Pictures b-filmstjerna Michael Dudikoff, samt en sci-fi/action film (The Guyver) man har i årevis ønsket å se/eie, pluss et par impulskjøp, og selvsagt ser meget frem til å få sett dokumentaren omkring ozploitation eraen på 70 og 80-tallet, i Not Quite Hollywood. 

Platekompaniet

Blue Steel (1989) - DVD 
The Wanderers (1979) - DVD
We're Back! A Dinosaur's Story (1993) - DVD
Winchester '73 (1950) - DVD
The Emerald Forest (1985) - DVD
The Challenge (1982) - DVD

En liten gruppe med impulskjøp, minus The Challenge, som en så via en brukandes Youtube video i vinter. Og likte denne hardtslående og underholdende østen møter vesten type kampsport film, meget godt. Og en jeg føler er verdt å ha på DVD. The Wanderers har jeg ofte lurt på, ettersom den virket å ofte bli litt sammenlignet, men kanskje som en noe "mildere" variant av gjeng filmer ala The Warriors, fra tampen av 70-tallet.

 We're Back! A Dinosaur's Story er en av disse "tapte" potensielle barndomsfilmene, som kunne ha blitt en liten favoritt, om en fikk sett  den som guttunge. Sikkert ikke all verden, men tja, var i det litt nostalgiske hjørnet, og like greit å runde av filmdealen 3 for 250, og gadd ikke lete i evigheter. 

Winchester '73 og et par andre nylig utgitte James Stewart western filmer, har jeg vurdert til innkjøp, men følte at av de 3-4  som er ute for tiden, virker denne av Anthony Mann, å være den meste lovende. 

Amazon.uk

Final Analysis (1992) - DVD
Watership Down (1978) - DVD 
Sgt. Bilko (1996) - DVD
Baby's Day Out/Dunston Checks In - DVD

The Taking Of Pelham 123 (1974) - DVD
Prey for Death (1985) - Blu-ray
Company Business (1990) - DVD

Year of the Gun (1991) - DVD
White Heat (1949) - DVD
I'm Gonna Git You Sucka (1988) - DVD
Q and A (1991) - DVD

Night of the Running Man (1994) - DVD
Fatal Instinct (1993) - DVD
Solar Warriors (1986) - DVD

Wild Orchid (1990) - DV
Stripped to Kill (1987) - Blu-ray

Last Embrace (1979) - DVD 
Morgan Stewart's Coming Home (1987) - DVD

Born Yesterday (1994) - DVD
Rage of Honor (1987) - Blu-ray

Ja, her begynte det å ta litt vel av, og måtte ta noen pauser i ny og ne. Men samtlige har man hatt liggende på ulike watchlister og filmradaren, i en mindre evighet, mens andre, har man kun nylig blitt oppmerksomme på. Orker ikke liste opp/skrive noe om hver og enkelt, men ja, håper at man vil få igjen en god del underholdning og positive opplevelser, men ja, vil nok bli noen bomturer også, som det alltids gjør.

De jeg håper mest på, med tanke på underholdning. Er nok mer cheesy 80-talls b-film, ala Prey for Death (med Sho Kosugi) eller erotiske-slasheren Stripped to Kill, samt at man en gang i tid, samlet litt på disse såkalte Lionsgate "Lost Collection" utgivelsene, der kom ut i vinter 2009, og har jo allerede fra før handlet inn Hiding out (1987) med Jon Cryer, og Morgan Stewart's Coming Home er tvilsomt noe bedre, men traileren så jo faktisk artig ut. 

Av de som en virkelig håper skal være skikkelig kvalitet, er jo Roy Scheider/Jonatan Demme filmen Last Embrace en man lenge har vurdert til innkjøp, og hadde en herlig filmopplevelse med den vellagde krim-noir thrilleren 52-Pick Up i fjor, samt Sorcerer (1977 av William Friedkin, så da følte en at veien videre, måtte bli å få sett mer av Scheider og hans tid som mer fremtredende leading man, før det ble mest mulig rett på video sleaze og knapt nok det.

Amazon.com

Triple Feature - Hellbound / The Hitman / Forced Vengeance - DVD
Summer School (1987) - DVD
Bachelor Party 2 - The Last Temptation (2008) - DVD
Pacific Heights (1990) - DVD

No Mercy (1986) - DVD
The Bedroom Window (1987) - DVD
Movie Marathon Collection: Flashback Comedies (For Love or Money / Casual Sex? / The Secret of My Success / The Hard Way / Career Opportunities) - DVD

Troop Beverly Hills (1989) - DVD
Blue Ice (1992) - DVD
Gotcha (1985) - DVD

Malone (1987) - DVD
Murder by Decree (1979) - DVD

Aspen Extreme (1993) - DVD
The Real McCoy (1993) - DVD
Earth Girls Are Easy (1988) - DVD
One Crazy Summer (1985) - DVD

Less Than Zero (1987) - DVD
Other People's Money (1991) - DVD

Blown Away (1993) - DVD
Used Cars (1980) - DVD
The Mean Season (1985) - DVD
Gotti (1996) - DVD
Vampire In Brooklyn (1995) - DVD

En av de dyreste filmene, og ja, igjen kan slå ut motsatt vei osv, men alltid vært glad i de barske action-thrillerne til Burt Reynolds, men en man enda ikke har fått sett, er Malone (1987). Og denne kosta litt ekstra. Holdt på å dumme meg ut, å gå for en spansk talende DVD/Blu-ray, og oppdaget ikke den potensielle tabben, før det var nesten for sent. 

Ble dermed en enda dyrere DVD, og ja, håper denne vil levere varene. 

Ellers masse film, en har hatt på ønskelista i flere år, og veldig fornøyd med å få en trippel-utgivelse med Chuch Norris filmer, der en allerede eie den tøffe The Hitman, men den DVDen en besitter, har fryktelig dårlig lyd, og ingen tekst, så håper virkelig denne trioen kommer med bedre  lyd, og tekst attpåtil. De to andre Norris filmene, har jeg aldri sett, men alltid hatt lyst til å gjøre så.

Nei, dette var et lite "desperat" utslag i at man ikke har gjort unna mange handleturer (verken fysisk eller via nettbutikker) siden i sommer, og ja, tok litt vel av. Men hadde egentlig flere på vent, og følte at nå holder det, for denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...