Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par filmer fra forrige måneds handel, ankom postkassa, og håper det vil komme langt mer utover uka.

S4j0ham.jpg

3 stykk 80-talls film, der Just One Of the Guys (1985) er en man alltids har hatt lyst til å få tak i, mens Ernest Saves Christmas, tvilsomt redder juleunderholdningen for min del, men når en ser alle reprisene og de oversukra Hallmark utgivelsene som går døgnet rundt på tven, så tja, kanskje Ernest ikke er så gæren likevel.

The Unnamable så jeg i høst, og likte godt, så kjekt at den har nylig blitt gjenutgitt på DVD. Håper oppfølgeren omsider også vil få ei lignende behandling.

tSiTggF.jpg

Tipper denne er spilt inn på tampen av 80tallet, men ja, utgitt i hop med Mill Creeks VHS Retro Slipcover samling, og tipper at prisen har automatisk gått opp, ene og alene grunnet nevnte pappcover, der skal forestille ei tidligere utleiekassett. Liker det at nettbutikkene må advare kunder om at det er faktisk ei Blu-ray på innsiden, og ingen VHS tape. 

Forventer ingen stor film, men med Courtney Thorne-Smith og Harley Jane Kozak inkludert, så kan en jo alltids håpe at det blir hvert fall noe hyggelig å se frem mot på iskalde helg kvelder.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar

Liker postmannen om dagen, for nå begynner det å hope seg opp, og fortsatt en del film og noe musikk igjen på vent.

jHciIW2.jpg

Kanskje ikke den mest imponerende samlingen impulskjøp, selv om to-tre av dem er enten sett tidligere, eller så har man vært innom deler av dem som nattfilm. Likevel, litt kjipt at Hideaway (tross av å være den billigste i pris), hadde fått tydelig juling under transport, såpass at ja, får håpe den går an å spilles av i sin helhet, hvis ikke, 40-50 kroner i minus, men det går an en gang i blant.

Ser mest frem til Full Moon filmen Meridian og den artige tv-filmen om Bill Gates og Steve Jobs eventyr på 70-80 tallet i Pirates of Silicon Valley.

Folks! derimot, hm, nok ei ikke så lett Tom Selleck komedie å få tak i lenger, hvert fall på DVD/Blu-ray, og irriterende at det ikke ble opplyst at dette var ei CD-R utgave, stinker jo av hele DVD plata, og coveret virker som noe billig trykksverte papir "kvalitet", ingen tekst eller annet enn "Play movie", men ja, åpenbart en film som det ikke har blitt satset særlig på i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

16716254309152671688926381399314.thumb.jpg.fb5a1c2228fe9774a9dd6e4a613e8eb1.jpgOi bestilte vist feil.

Ble mye gammel film, var egentlig Maverick jeg skulle ha...

Vel da får jeg kanskje begge filmene, i hylla med tiden. De andre gamle filmene, skulle jeg ha..

Tre filmer for 399 på cdon, nå er det kjøpestopp en stund på film, til jeg får unnagjort alle regningene.

V for Vendetta, Topgun, The Thing.

The Thing skulle jeg egentlig hatt i steelbook, men den var så dyr.

Alltid lyst til å ha The Thing i samlingen, har bare leid den tror jeg og sett på tv..

V for Vendetta også, jeg synes den er genialt laget og spesielt casting og stil...

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I dag fikk jeg Black Adam på 4k, DD, DA. Begynner snart å lure på om vite skuespillere skal utryddes? Begynner å bli en irriterende tendens dette, ødelegger GODE filmer. Noe som igjen betyr at iallefall JEG kjøper mindre nå. Betydelig mindre. Men gamle filmer som gis ut på 4k er selvsagt attraktive!
https://www.imdb.com/title/tt6443346/?ref_=ttco_co_tt

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (4 timer siden):

I dag fikk jeg Black Adam på 4k, DD, DA. Begynner snart å lure på om vite skuespillere skal utryddes? Begynner å bli en irriterende tendens dette, ødelegger GODE filmer. Noe som igjen betyr at iallefall JEG kjøper mindre nå. Betydelig mindre. Men gamle filmer som gis ut på 4k er selvsagt attractive!
https://www.imdb.com/title/tt6443346/?ref_=ttco_co_tt

OK, med fare for å bevege meg langt off topic i denne tråden: Har jeg forstått deg riktig? Du kjøper mindre filmer fordi det angivelig er mindre hvite skuespillere i (dagens) filmer, hvilket du karakteriserer som en "irriterende tendens"? Med utgangspunkt i en film der handlingen er lagt til et eller annet sted i midtøsten (jeg har ikke sett filmen), der innbyggerne typisk ikke er hvite i huden?

 

On topic: Fikk "Prinsen av Egypt" på Blu-ray i dag. En av de aller beste animasjonsfilmene som er laget. For meg er den helt der oppe sammen med det beste Pixar og Disney har å bjuda på.

Endret av Raspeball
Skriveleif
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (6 timer siden):

I dag fikk jeg Black Adam på 4k, DD, DA. Begynner snart å lure på om vite skuespillere skal utryddes? Begynner å bli en irriterende tendens dette, ødelegger GODE filmer. Noe som igjen betyr at iallefall JEG kjøper mindre nå. Betydelig mindre. Men gamle filmer som gis ut på 4k er selvsagt attraktive!
https://www.imdb.com/title/tt6443346/?ref_=ttco_co_tt

Minner meg litt om denne tråden. 
 

 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (13 timer siden):

Minner meg litt om denne tråden. 

Sorry, har ikke lest tråden, men i de siste par? årene har virkelig film-industrien blitt køl-svart! Noe jeg absolutt beklager på det sterkeste. Vil tro at kunne de så hadde enkelte forfattere rotert i grava når de ser hva som skjer.. Engelsk herskap fra 17-1800 tallet med melanin-rikdom, JRR Tolkien med samme problemet.. Jeg GRØSSER! 
Men dette var beklageligvis en avsporing fra tråden, beklager det. 

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Et par nye filmer jeg har hatt lyst til å se...

Tror det er potensiale for underholdning her, er vel litt vinklet muligens..

The Woman King og Triangle of Sadness.

Skikkelig Woke attack tror jeg.

Triangle tror jeg minner litt om Nrk Exit, gleder meg til å se den serie sesongen også.

20230307_154620.thumb.JPG.66a1bad3d08827e13415108a9b72d1ff.JPG....

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...