Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å finne HDD?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et snodig problem. Maskinen fungerer utmerket stort sett hele tiden. Alt går som det skal, men plutselig en dag innimellom så vil ikke windows starte. I bios så finner jeg hardisken men under oppstarten så finner ikke hovedkortet hardisken.

 

Hver eneste gang jeg går inn i bios så kan jeg registrere hardisken der. Men "uansett" så vil ikke windows starte opp p.g.a maskinen ikke finner noen harddisk.

 

Så etter å ha slått av og på maskinen 20-80 ganger så starter maskinen vanlig. Da fungerer ting som det skal.

 

Hovedkortet er av billig sort. ASRock P4V88+. Her har jeg prøvd å bytte ut bios og kjøre 3 forskjellige versjoner av bios uten at det hjalp. Jeg har også prøvd å installere windows på en annen harddisk men får samme problem.

 

Er som sagt "ingen" feil med hardisken. Event Viewer indikerer ikke så mye som antydning til feil i windows heller.

 

Blir sprø av problemet og håper noen har noen forslag til hvordan jeg kan løse problemet.

 

Hadde satt pris på om noen har noen forslag til hva som kan løse problemet mitt.

 

Mvh

 

z00l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...