Plecto Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Hei. Nå har jeg sliti meg huden full for å finne et codec og et format som kan konvertere filmen vår til en akseptabel størrelse og kvalitet. Hvilket format anbefaler dere at jeg bruker? Jeg vil ha en forholdsvis bra kvalitet, såpass at man kan maksimere på en 21" uten å få en alt for kornete skrift. Jeg må også ha filmen konvertert il widescreen (er ikke alle programmer som har muligheten til å endre oppløsningen). Jeg vil også ha anbefaling på konverteringsprogram da alle de jeg har vært borti ikke er helt tilfredstillende enten henger de, klarer ikke endre oppløsning eller klarer ikke de formatene jeg vil teste ut. Og hva med bitrate? Er dette noe som får stort på kvalitet og størrelse?
Torbjørn T. Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Ein god codec er XviD. Det enklaste programmet for konvertering til XviD eg veit om er AutoGK, og det gjer gode resultat. Oppløysning endrer du under Advanced settings, men vil du croppe til 16:9/2,35:1 må du trykke Ctrl + F9. Alternativt kan du bruke Virtualdub, og komprimere med XviD frå det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå