Gå til innhold

KontorPC 15.000 med mva.


Ongabonga

Anbefalte innlegg

Pappa skal ha seg bærbar PC til jobben.

 

Den skal helst ikke ha så høy oppløsning, siden det kan bli vanskelig å se liten skrift. 1400x1050 blir for smått, som et eksempel.

 

Må ha:

CD og DVD brenner.

Stort batteri.

Minimum 1GB Ram gjerne mer.

80-100 GB HDD med 7200rpm.

Bluetooth.

Minimum 4stk USB porter.

Trådløst nettverkskort.

Mulighet til eksterne skjermer og prosjektor ved presentasjon.

Webcam og mikrofon (Kanskje best eksternt?).

Helst ikke for tung.

 

Kunne vært greit å ha muligheten til noen spill, men ikke noe krevende.

Trenger ikke OS!

Og logisk nok en så rask som mulig PC.

Pris: 15.000 Med moms.

 

Håper noen har lyst til å hjelpe meg litt her, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke gå for det beste? ThinkPad T60 ble best i test i PCWorld i oktober, og er generelt ansett for å være det beste du får av bærbare PC'er.

 

Denne koster ca. 13270,- ink.mva:

T60 UDOFDNO: Intel Centrino Duo Mobile Technology (Intel Core Duo 2 Processor T5500, 1.66GHz, Intel 3945ABG), Genuine Windows XP Professional, 2x512MB, 80GB, 14.1" XGA TFT (1024x768), Multi-Burner (DVD/RW CD/RW), Intel Graphics Media Accelerator 950 up to 128MB, Modem, Gigabit Ethernet, Bluetooth, Fingerprint Reader, 6 cell battery Rescue and Recovery, Client Security Solution with security chip, Active Protection System, travel weight: starting at 2.4kg, 3 year warranty carry-in

 

Hvis specs. betyr mer enn 3 års garanti, gå med en R60 til ca. samme pris:

R60: UL1DXNO Intel Centrino Duo Mobile Technology (Intel Core 2 Duo Processor T5600, 1.83GHz, Intel 3945ABG), Genuine Windows XP Professional, 1GB, 100GB, 15" SXGA TFT (1400x1050), Multi-Burner (DVD/RW CD/RW), ATI Mobility Radeon X1400 128MB graphics, Modem, Gigabit Ethernet, IEEE 1394, Bluetooth, Fingerprint Reader, 6 cell battery, Rescue and Recovery, Client Security Solution with security chip, travel weight: starting at 2.47kg, 1 year warranty carry-in

Lenke til kommentar

Jeg kan trygt anbefale en Dell bærbar! Men hvis du er ute etter en litt lettere pc er vell kanskje ikke inspiron 9400 noe å gå for? Om du ikke er kresen i spill og vil ha en pc med veldig bra batteritid, stille som musa og ellers generelt gode spesifikasjoner kan jeg anbefale samme pc som jeg har, inspiron 6400, bare enda bedre spesifisert. Men om du tviler på Dell, så kan jeg si at jeg aldri har hatt noen problemer med de. Har en stasjonær Dell + en bærbar og aldri vært noe tull med noen av de. Meget bra service og slik som jeg har erfart de :)

Lenke til kommentar
Så litt på den Dell 9400. Virket jo grei den da.

Hvordan er egentlig Dell bærbare? Liker egentlig ikke Dell

7462226[/snapback]

Dell bærbare er kjempe bra. Har selv Dell 6400 og det er en kongemaskin. 9400 er samme maskin bare med 17tommer skjerm.

Servicen går heller ikke ann å klage på. Har hatt et problem med den og det var at harddisken røk så jeg ringte til dell(ingen ventetid). Dagen etter kom de med ny harddisk på døren :thumbup:

Endret av Silencer91
Lenke til kommentar

Om man skal vurdere maskiner opp mot hverandre mht. feilrate hjelper det FINT lite at to Dell-eiere sitter og sier at de enda ikke har hatt noe problemer med sin nye maskin. Statistikk som ble presentert her på Hardware.no viste at IBM har lavest feilrate, deretter kom Apple.

 

Skal du ha en seriøs jobbmaskin går du for IBM. På min forrige arbeidsplass lo de høyt i gangene da en kollega hadde trøbbel med sin Dell laptop. "Hva forventer du når du kjøper Dell?" var det resten av ingeniørene hadde å si, som samtlige hadde IBM :p Sistnevnte er mer pålitelige maskiner. Det er ikke uten grunn at maskinene er dyrere! End of case.

 

For å videre underbygge saken vil jeg fortelle at en kamerat kjøpte en flunkende ny Dell Inspiron 6400 i August, til å bruke på studiene sine. Den varte i en uke før den begynte å klikke mer og mer, og etter evig mas med Dell på telefonen måtte den sendes til Tsjekkia for å bytte hovedkort+ram. Resultatet var at han var uten laptop på studiene de to første månedene.

Lenke til kommentar
Denne her gir veldig mye kontot-PC fr pengene: http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=pl...b:781;p:1317530

 

Ikke noe særlig spille-kort, men det er heller ikke denne maskina

beregnet på heller.  Tror nesten du ikke får Lenovo-maskiner med 7200-disker

i Norge....? Isåfall får du sette inn en selv, hvis dette er nødvendig.

7483108[/snapback]

støttes :thumbup:

 

en av grunnene til at den er så billig er at oppløsningen er 1024x768, noe som jo er akkurat det du vil ha (jeg har brukt 1024x768 i tre år uten å bli plaget)

 

men den har kun 3 usb-porter, samt mangler integrert bluetooth. Jeg kan vanskelig se at 3 usb porter er for lite. Eventuelt kan bluetoothadapter kjøpes.

 

merk: Ikke det kraftigste skjermkortet, duger, men ikke til tunge spill

 

thinkpadene er gode kontorpcer, tåler veldig mye, harddiskbeskyttelse, god batteri, mange bra softwareløsninger, pointtracker, solid bygget, bra backupmuligheter, instant "gjøreomtilslikdenvardadufikkden-knapp", bra support

 

I tillegg er denne tynn, lett og lekker

 

Edit: Fankern, nå fikk jeg lyst på denne. Har en gammel thinkpad R51 som begynner å dra på årene

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...