Gå til innhold

Gamer/Underholdsnings-maskin. Ønsker feedback.


Anbefalte innlegg

Skal ha en maskin som skal hovedsaklig brukes til spill (Vil gjerne spille de nyeste spillene en stund fremover, men all grafikk på "Very High" er ikke et must for meg), underholdning (musikk, film) og litt arbeid. Har mer eller mindre bestemt meg for å gå for en maskin fra Dell da jeg vil holde meg i 10-12 000 kroners klassen og har inntrykk av at jeg ikke kommer til å spare mer enn en tusenlapp eller så ved å rote rundt i det uendelige etter en annen butikk. Klikket litt rundt med valgene for en Dell Dimension 9200 og ser nå på dette oppsettet:

 

Prosessor: Intel® Core® 2 Duo® E6400 Processor (2.13GHz, 1066MHz, 2MB)

(Alternativet her er "Intel® Viiv™ Technology™ Core® 2 Duo® E6400 Processor (2.13GHz, 1066MHz, 2MB)", men vent pent lite om hva forskjellen mellom disse to er)

Skjerm: Dell E177FP 17" Black (TCO99) Flat Panel Monitor

Minne: 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024MB) Minne

Harddisk: 320GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

Skjermkort: 256MB nVidia™ GeForce 7900GS graphics card

(Alternativene her er:

* 256MB ATI Radeon® X1300 Pro PCI Express graphics card (Dette er langt billigere, så antar at det ikke er spesielt sammenlignbart)

* 1GB nVidia™ GeForce™ 7950 GX2 graphics card (Langt dyrere, såpass at det egentlig havner utenfor det jeg kunne tenke meg å betale)

 

Denne pakken ender opp på 11 502 kroner, med frakt. Kunne gjerne tenkt meg et par kommentarer på oppsettet så jeg er sikker på at jeg ikke havner langt ute i skogen her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå oppdatert meg på Netshop's siste tilbud, og ser at jeg vil få mer for pengene der. Tenker nå på en maskin med det normale oppsettet for kampanje-maskinen, men med et GeForce 8800GTS kort (640MB-typen, ikke 768). Uten operativsystem (har XP-pro liggende fra skolen) ender jeg opp med en pris på 13 000 kroner som virker ganske greit med tanke på at denne burde være hakket skarpere enn Dell's løsning. Eneste jeg lurer på her er om det er noen av delene som bør byttes ut med andre alternativer. Og også hvilken fabrikant jeg bør satse på når det kommer til skjermkortet (Asus, POV eller XFX)?

 

1 stk. CyberLink Power DVD XP 6.0 OEM 2ch SW til DVD-rom med støtte for 2 kanaler

1 stk. Viking Miditower Sort m/400W PSU Stillegående m/12 cm vifte i PSU

1 stk. Gigabyte GA-945P-S3 hovedkort S775 ATX/S-ATAII/Gb-LAN/8ch.LYD

1 stk. Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte

1 stk. OCZ DDR2 2048MB Value Pro Series PC-5400 2x1024MB 667MHz. (5-5-5-10)

1 stk. Seagate 320GB S-ATA II NCQ 7200RPM Barracuda 7200.10 16MB cache

1 stk. Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 HDCP,PCI-Express,2xDVI-I,Tv-Out,320bit

1 stk. NEC DVD-brenner AD-5170 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk

1 stk. Logitech Office Keyboard business Sort PS-2 standard tastatur

1 stk. Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM PS2

1 stk. Videoseven 20" LCD S20PD sort/sølv 1400x1050, 600:1, 8ms, analog

 

Netshop

Lenke til kommentar

Vær så snill å ikke kjøp dell! Må bare si at dell egener seg ikke for gaming! Ihvertfall ikke når det gjelder pris, tør å påstå at du er nesten garnatert å finne en billgere å bedre pc på netshop eller komplett, og da slipper du de stygge dell kabinettene oxo!

 

Tenkt deg 2 ganger først ihvertfall..har 2 kamerater som kjøpte dell pc til gaming for rundt et år siden, til rundt 12 lapper, angrer livet av seg nå, og vurdrer å kjøpe ny.

 

 

 

Eller gjør sånn sånn som meg..begynte med de 8000 kroners dell pcene, helt til jeg så komplett. Endte opp med en pc til dobbel pris enn det jeg i hovedsak først hadde tenkt. Men det var verdt det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...