Gå til innhold

Redd Fjordbyen Oslo - Stopp Bjørvikamuren!


Hva synes du om "Bjørvikamuren"?  

100 stemmer

  1. 1. Hva synes du om "Bjørvikamuren"?

    • Jeg synes den er idiotisk
      29
    • Jeg synes den har sine fordeler og ulemper og forholder meg omtrent nøytral
      22
    • Jeg tror den blir en flott del av utsiken i Oslo
      18
    • Jeg ønsker den velkommen i skadefryd ovenfor Oslo-innbygerne
      14
    • Jeg bryr meg ikke
      17


Anbefalte innlegg

Redd Fjordbyen Oslo - Stopp Bjørvikamuren !

 

Underskriftskampanje (leveres til beslutningstagere 6. desember)

 

Grip muligheten til å påvirke utviklingen i Bjørvika, og få en hovedstad vi kan være stolte av. Signer underskriftskampanjen og gi beslutningstagerne i Bjørvika en klar melding om at du ønsker en åpen fjordby som tar hensyn til Oslos karakter og miljø.

 

post-3851-1165058027_thumb.jpg

post-3851-1165054369_thumb.jpg

 

Slik kan utsikten mot Oslofjorden bli dersom Bjørvika blir bygget ut med høye bygg. Tendensen kan sees i flere norske byer så jeg oppfordrer folk utenfor Oslo også til å stemme. Må man ødelegge hovedstaten for at byplanleggere, arkitekter og politikere i resten av landet skal skjønne at det er usmart å sperre utsikten ved sjøkanten med høye bygg?

 

Underskriftskampanje (leveres til beslutningstagere 6. desember)

 

Hjelp til å få flere stemmer ved å legge en link i signaturen din:

[url=http://url.hw.no/?49]Redd Fjordbyen Oslo - Stopp Bjørvikamuren[/url] - [url=http://url.hw.no/?4a][color=red]Underskriftskampanje![/url][/color]

Dette opptar 148 tegn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du gi et før-bilde for oss som ikke bor i Oslo? :)

7406090[/snapback]

Det er et førbilde på underskriftsiden med røde prikker som indikerer høyden på hvert av byggene. Dessverre ikke fra samme vinkel som bildet i første innlegg, men jeg synes det er beskrivende nok.

 

Jeg er for høye bygg, syntes vi må få mere av det i Norge. Dette blir bra  :w00t:

7406177[/snapback]

Jeg regner med du bor i en mørk bakgård og har sorte gardiner for vinduene. Evt. at du bor en annen plass i landet og har skadefryd for Oslo-innbygerene.

 

Jeg en kopi av reguleringsplanen av Bjørvika og kan fastslå at dette toget nok har gått. Sånt skjer når Oslo politikerne sover i bystyret.

7406195[/snapback]

Jeg tror ikke saken er avgjort. Underskriftskampanjen skal vist leveres til besluttningstagere den 6. desember.

Lenke til kommentar

Jeg er noe nøytral i saken, jeg ser behovet for å modernisere norges hovedstad, noe som vil komme på bekostning av eksisterende bygg som er utilpasset de nye byggverkene. Men vi kan ikke drive å bre ut byen i alle retninger fordi vi vil beholde utsikt. Holder meg positiv til moderniseringen så lenge nye, sentrale byggverk i sentrum av byen også får offentlig funksjon med diverse resturanter, cafeer, butikker, og andre ting som folk kan ta nytte av.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Både positiv og negativ.

 

På den ene siden, hvis dette gir Oslo mange nye boliger og en mer moderne look er det fint. På den andre siden er det klart at et slikt prosjekt kan forslumme området "bak muren".

 

Som et kompromiss burde det kanskje bygges litt mindre tett, med litt mer grøntareal. Å bygge i høyden kommer vi neppe unna i Oslo, all den tid mesteparten av landets befolkningsøkning skjer der.

 

Skulle gjerne sett høyere bygg mer sentralt i byen også. Særlig hvis det kan dytte boligprisene litt nedover.

Lenke til kommentar

Jeg ser også både de positive og negative sidene ved en slik tettbebygging. Men jeg tror ulempene er litt overdrevet. I dag har man jo E18 som skiller byen fra fjorden, men den skal jo vekk. Og da vil det bli en del områder ned mot fjorden som vil bli langt mer åpne og tilgjengelig for folk, høybygg eller ikke høybygg. Så å si at de ødelegger for *all* utsikt er litt overdrevet.

Lenke til kommentar
Jeg er for høye bygg, syntes vi må få mere av det i Norge. Dette blir bra  :w00t:

7406177[/snapback]

Jeg regner med du bor i en mørk bakgård og har sorte gardiner for vinduene. Evt. at du bor en annen plass i landet og har skadefryd for Oslo-innbygerene.

7406271[/snapback]

Neida, jeg bor i et byggefelt i Bergen. Men jeg syntes byer som New York, Toronto osv med sine skyskrapere er veldig fine. Dette er noe jeg ønsker mer av i Norge.

 

edit: leif

Endret av zilch
Lenke til kommentar
Btw: Simen1, er du poll-freak?

7406629[/snapback]

Ja, jeg er er glad i avstemninger :)

 

Nei til undertitler som er unødvendige

 

Nei til undertitler som det visstnok ikke er mulig å lage, verken for brukere, moderatorer eller administratorer

7410643[/snapback]

Jeg har magiske evner som gjør det umulige mulig ;)

 

Jeg synes det var viktig informasjon å få med og hadde ikke plass i emnetittelen så jeg lagde en etter min mening nødvendig undertittel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...