Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kommentar til Kvart sin kalender (norgesgruppen).

Skal dere kjøpe en kalender bør velge en annen. Er tredje året jeg får en slik kalender og utvalget er dårlig.

Det er gjennomgående kjedelige og under snittet øl i sine kategorier. I tillegg er det flere som går igjen fra tidligere år - tro det eller ei så mye man kan velge i fra norske bryggerier.

 

Lenke til kommentar
Skogslik skrev (54 minutter siden):

Smakte den multe gosen fra Berentsen for noen år siden, fin den! Regner med det er den du har bestilt.

Ellers innser jeg at surøl, gose, berliner weisse og alt dette ikke er min type øl 😛

Fikk en six pack av denne i går, jula er reddet
IMG-5725.jpg

 

Surøl og gooze, kriek osv krever sin egen tid og anledning. Det krever en helt annen stemning. Passer ofte til noe matretter, før et måltid osv.

Jeg drikker ikke dette som regel isammen med annen øltyper...

Men kun for seg selv.... Det samme gjelder for trappister, de også krever en anledning her, er altfor mektig til at jeg orker andre øl.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (2 timer siden):

Dævven, denne må jeg få tak i! Elsker Sierra Nevada.

Faaaack, den må bestilles på polet... Ingen som har den inne 😞 

Gouldfan skrev (2 timer siden):

Surøl og gooze, kriek osv krever sin egen tid og anledning. Det krever en helt annen stemning. Passer ofte til noe matretter, før et måltid osv.

Jeg drikker ikke dette som regel isammen med annen øltyper...

Men kun for seg selv.... Det samme gjelder for trappister, de også krever en anledning her, er altfor mektig til at jeg orker andre øl.

Jeg er helt enig angående anledning. Surøl passer ikke julen for min del, akkurat som en tung juleøl ikke passer mens man sitter i parken på en flott sommerdag. Men alle øl er ikke for alle 🙂 

Eneste øltypene jeg generelt sliter med er porter og stout. Jeg har fått porter og stout akkompagnert til "rett" mat for å vise hvor godt det kan være, men jeg klarer virkelig ikke like det på selvstendig basis. Og med så mye andre gode ølsorter jeg virkelig elsker, så lever jeg godt med det.

Lenke til kommentar
1 hour ago, RaptorStrike said:

Faaaack, den må bestilles på polet... Ingen som har den inne 😞 

Jeg er helt enig angående anledning. Surøl passer ikke julen for min del, akkurat som en tung juleøl ikke passer mens man sitter i parken på en flott sommerdag. Men alle øl er ikke for alle 🙂 

Eneste øltypene jeg generelt sliter med er porter og stout. Jeg har fått porter og stout akkompagnert til "rett" mat for å vise hvor godt det kan være, men jeg klarer virkelig ikke like det på selvstendig basis. Og med så mye andre gode ølsorter jeg virkelig elsker, så lever jeg godt med det.

Drikker suløl til juleribben jeg, syns det er fint med litt syrlig drikke til den fete maten. 

Drakk forsåvidt en 0,7 flaske alene i går, da vi hadde "julebord" på teams med jobben. Det er en litt seig mengde alene, men er jo farlig godt. 

 

Nå har årsoppsummeringen på untappd kommet også, for de som bryr seg om slikt. 

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (3 timer siden):

Faaaack, den må bestilles på polet... Ingen som har den inne 😞 

Jeg er helt enig angående anledning. Surøl passer ikke julen for min del, akkurat som en tung juleøl ikke passer mens man sitter i parken på en flott sommerdag. Men alle øl er ikke for alle 🙂 

Eneste øltypene jeg generelt sliter med er porter og stout. Jeg har fått porter og stout akkompagnert til "rett" mat for å vise hvor godt det kan være, men jeg klarer virkelig ikke like det på selvstendig basis. Og med så mye andre gode ølsorter jeg virkelig elsker, så lever jeg godt med det.

Første Surøl jeg prøvde var i Danmark en Mikeller på hotellrommet, det var en topp øl men noe jeg absolutt ikke var klar for da, helt uventet smak, Stout var lettere å bli kjent med.

Nå finnes det mange stoutvarianter jeg synes klassiske IS eventuelt med fatlagring er godt. Jeg avskyr kake Stouter og fløte stouts osv... Ting som er tilsatt kunstige morsomheter er ikke min greie...

Beer Geek Brunch weasel IS er det eneste wierd Stout jeg syntes var god..

Men senere lærte jeg at det er litt dyreplageri med sånn fancy kaffe. Slår ikke sprit ølflaska til Brewdog derimot..

Nøgne Ø Imperial Stout synes jeg var klasse i Norge. Og Dark Force Imperial Stout fra Haandbryggeriet.

Om jeg hadde hatt noen av de nevnte idag så hadde det vært ypperlig. Jeg synes craft beer har tapt seg både i Norge og Sverige... Med noen det vil si mange nok gode unntak...

Men du må vite hva du skal ha, det er så mye standard kjedelige øl på polet og systemet..

Det er bedre kvalitet i Norge men det koster jo deretter..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Brekeriet lusse lelle tror jeg alle hadde vært glad i. Det er en Lucia surøl med Saffran. Helt utrolig god og sjarmerende med lussekatter til... Den er balansert og ikke aggressiv samtidig som den har nok syre og er kompleks.

 

Jeg kjøpte inn 4-5 flasker, har to igjen og en av de skal jeg sende til søsteren min med gavene.

Jeg har ikke lov til å besøke familien pga Corona, men jeg har fått handlet mye juleøl og gaver meste på nett og i spøkelsesbyen Strømstad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...