Gå til innhold

IKT jobb i Nordsjøen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel meget vanskelig å få jobb hvis du ikke har vært lærling der eller om du kjenner noen som jobber der

8191467[/snapback]

Så de ansetter bare kjenninger eller tidligere lærlinger? :roll:

8191584[/snapback]

Sa jeg det ? Jeg sa at det var vansklig for de som ikke har vært lærlinger der eller kjenninger som jobber der. De ansetter folk utenom dette men så klart er det vanskligere da!

Lenke til kommentar
Det er vel meget vanskelig å få jobb hvis du ikke har vært lærling der eller om du kjenner noen som jobber der

8191467[/snapback]

Så de ansetter bare kjenninger eller tidligere lærlinger? :roll:

8191584[/snapback]

 

vel, det kommer helt an på....har du fagbrev som noe? det er bare å søke masse og å være på så går det nok til slutt.

hvis du har erfaring fra offshore fra tidligere av så hjelper det veldig godt på og du har mye større sjangse. samme er det med sikkerhetskurset og sja-at beviset og helse attest som du må ha. har du disse tingene fikset på forhånd står du mye sterkere enn folk uten for å si det på den måten :)

Lenke til kommentar
  • 13 år senere...
Logmezz skrev (På 21.8.2020 den 9.25):

ummm... 13år senere.. oljeplattformene er i full gang ennå :)

men det er nok mye mindre folk der en det var i 2006 , vi har ikke hatt mindre en 2 nedgangsperioder offshore , sjansen for en ikt jobb offshore er vell enda mindre nå som teknologien er økt , det meste kan gjøres via remote innen ikt uten om selve den fysiske installasjonen. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (52 minutter siden):

Fra tusenvis av rigger til hundrevis

Det er ikke "tusenvis" av rigger samlet. I verden er det rett rundt 1300 rigger hvis jeg husker riktig. På alle operatører.

 

Oljenæringen er ikke hva den var. Men ryktene om dens død er nok uansett sterkt overdrevet. :) 

Endret av Moskus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Moskus skrev (2 timer siden):

Det er ikke "tusenvis" av rigger samlet. I verden er det rett rundt 1300 rigger hvis jeg husker riktig. På alle operatører.

 

Oljenæringen er ikke hva den var. Men ryktene om dens død er nok uansett sterkt overdrevet. :) 

Mulig Baker legger noe annet i "Rig" enn de burde, men de har ett dramatisk fall.

 

Sitat

Since 1940 the highest weekly US rig count was 4,530 recorded on December 28, 1981. The lowest U.S. rig count was recorded in 2020. In Canada the highest weekly rig count of 727 was recorded on February 3, 2006. The lowest weekly rotary rig count was recorded in 2020.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...