Gå til innhold

IKT jobb i Nordsjøen


Anbefalte innlegg

Akkurat nå går jeg i lære, IKT- driftsfag, hvordan er mulighetene mine videre for å komme meg ut på Nordsjøen? På plattform, er det behov for IT der? Er det vanskelig å få IT jobb på plattform? Er det noen som har noe erfaring derfra? Eventuelt, kanskje jobbe som lærling på plattform?

 

Trenger jo Sikkerhets kurs og alt det der, det vet jeg, men kunne egentlig tenkt meg litt generell info om å jobbe som IT på plattform.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er lønna der?

Regner nesten med at det er ganske bra betalt siden det har med olje å gjøre:P

Bare sånn jeg automatisk tenker:P

7450230[/snapback]

Nøyaktig lønn vil jeg ikke ut med, men det er over 400000,- i året (brutto)

 

Olje og olje fru blom, sist jeg sjekket stod LNG for Liquefied natural gas:p

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet, så er det ikke lov til å ha en 'tillegsjobb' da man jobber offshore. Da du har fri, skal du ha fri.

 

Hvertfall sånn jeg har forstått det.

7454137[/snapback]

 

Stemmer nok ikke det du, kjenner flere som jobber offshore og har sidejobb når de er hjemme (bl.a. min egen far).

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet, så er det ikke lov til å ha en 'tillegsjobb' da man jobber offshore. Da du har fri, skal du ha fri.

 

Hvertfall sånn jeg har forstått det.

7454137[/snapback]

 

Stemmer nok ikke det du, kjenner flere som jobber offshore og har sidejobb når de er hjemme (bl.a. min egen far).

7455411[/snapback]

 

Ja daså :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tar sjangsen på å dra opp igjen denne tråden, siden ingen har svart.

noen som har noe info om IKT jobber offshore?

har snart fagbrev i IKT-Driftsfaget, og har søkt skoleplass på allmennefaglig påbygning, og tenker det blir teknisk fagskole - Drift og sikkerhet etter dette..

 

Noen som har noe tips om veien?

om 5 år tipper jeg arbeidsmarkedet offshore har roet seg, så det blir vel muligens ikke tid til noe ingeniørgrad dersom man satser på å komme seg offshore?

Lenke til kommentar
Noen som har noe tips om veien?

om 5 år tipper jeg arbeidsmarkedet offshore har roet seg, så det blir vel muligens ikke tid til noe ingeniørgrad dersom man satser på å komme seg offshore?

8165008[/snapback]

 

Nei, de har garantert pakket og dratt i land når du er ferdig :tease:

Lenke til kommentar

Syns det satte ting i perspektiv, jeg. Lykken på jord er vel ikke å komme seg offshore? Personlig ville jeg satset på å få seg en utdanning som er brukenes til noe fornuftig.

 

Å "satse på å komme seg offshore" tror jeg er en blindvei. Du kommer dit du vil hvis du er dyktig, flittig og liker jobben din. Samt en god porsjon flaks. Jeg mener; når så du sist en jobbannonse tilsvarende dette: "Offshore-jobb til datanerd, tjen 500.000 mer og jobb halvparten enn du gjør på land".

 

 

Og hvis du absolutt vil Offshore, så tror jeg ikke IKT burde være førstevalget av utdanning. Velg Marinteknikk eller Petroleum eller noe annet som de faktisk kan ha bruk for.

 

Og husk: Helikopterturen til og fra er faktisk jævlig kjedelig. ;)

Endret av moskus
Lenke til kommentar
Jeg tror det vil være vanskelig å få jobb offshore "sånn uten videre".

 

Men du vil ha en stor fordel om du spanderte på deg et sikkerhetskurs med helikoptervelt og hele pakka, men det koster en god del (ca. 10.000 kr).

7450268[/snapback]

 

når jeg tok sikkerhetskurset kostet det minimum 15.800kr....tror ikke du finner så mye billigere enn dette!

 

en annen ting, de fleste har jobb når dem er hjemme og når dem er i nordsjøen så jobber dem like mye som andre gjør hjemme....168timer....det er jo litt da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...