Gå til innhold

Prosjektlogg: Eugen Mary Kaye strat (FERDIG!)


Anbefalte innlegg

Håper du overvurderer alderen vår nå, og at du ikke ar støtt på problemer.

 

Slik jeg kan tolke det er det enten:

 

1. Du har måttet scrappe hele saken og begynt på nytt, tresorten som du ønsker er meget skjelden og kommer ikke før om 30 år, og er veldig vanskelig å arbeide med, så det tar fire år å gjøre resteb,

 

2. Du er så nære *vise med fingrene* og det er bare et tidsspørsmål før mesterverket er klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket ikke om alderen deres, men om hvor mye dere måtte telle til om dere tellet en gang i timen. ;)

 

Jeg var litt optimistisk når jeg sa 50 timer. Legg på 20 til så er vi i mål. Gitaren er ferdig i morgen kveld. Var nede i kveld og tittet. Plekterbrettet er ferdig satt opp med pickuper og switcher og det hele. Kroppen er ferdig, halsen er ferdig. Alt som står igjen er å montere delene sammen og sette på strengene.

 

Jeg vet ikke om jeg rekker å hente den før på tirsdag, men det blir tidsnok.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort fra at jeg gjør det en dag.

 

Det er det som er så greit med en strat. Man kan ferdigkoble komplette plekterbrett med all elektronikken, og skifte etter humør. Vel nesten da, greiest å gjøre det når man allikevel skal bytte strenger. Mary Kayen er freset med "svømmebasseng", så her kan jeg ha alle de pickupkombinasjoner jeg måtte ønske.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

I kveld har jeg spilt på verdens vakreste gitar. :love:

 

Desverre viste det seg at jeg fikk rett i mine antagelser: En 250K volumpot funker dårlig med EMG'ene. Dermed kan vi ikke bruke S-1 switchen. Så vi må sette inn en EMG volumpot og en separat minitoggle for å velge mellom single og humbucker på 89'ene.

 

Så da går det en dag til. Tipper jeg henter den på torsdag. Så kan jeg gå innom mine venner på Hagstrøm og skryte vilt og uhemmet av den. :)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Da er gitaren i hus. Den låter knallbra, og er god (om enn litt uvant) å spille på. Satt opp med .010 strenger nå, så få vi se. Jeg har ikke mye styrke i fingerene lenger, så kanskje jeg går ned et hakk. Wilkinson tremoloen er den beste jeg har hatt på en strat noen gang, bånn stabil, samtidig som jeg kan lage vibrato med lillefingeren, så følsom er den.

 

EMG-oppsettet med EXG og SPC gir et hav av nyanser i tonene. Og 89'ene holder faktisk hva de lover, i single coil høres de ut som SA'en i stolen, og switcher jeg til humbucker er det som å høre en 85. (Nå har jeg ingen gitar med en 85 i, så jeg har ikke sammenlignet side ved side.) Har koblet det hele med to batterier i serie til 18 volt for ekstra "headroom". Så det kommer nok til å gå noen kroner i batterier.

 

Bilder kommer når jeg bare får tid til å ta dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Er det lakken som skaper en illusjon om de sinnsyke formene? Tenker da spesielt på bilde nummer 5.

 

Det ser nesten ut som om den delen nærmest kamera går litt ut fra kroppen.

 

Det er litt i bilde 8 også, men på de andre bildene ser det ut som det er mer... ja, vanskelig å finne ord nå... dempede former.

 

Bilde 6 og 9 skal det jo selvsagt være.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Hvor mye har den kostet deg totalt?

Det får nok bli en sak mellom meg og Henki. Jeg skryter mer enn gjerne av gitarene mine, men helst ikke av hvor mye penger jeg bruker på dem. Jeg jobber hardt og tjener brukbart og kan ta meg råd til slikt. Men det er mange som er langt flinkere enn meg til å spille og som sliter for å få råd til en skikkelig gitar. Jeg har i grunnen ikke lyst til at prisen skal bli noe poeng.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...