Gå til innhold

Prosjektlogg: Eugen Mary Kaye strat (FERDIG!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke veiet det ennå, men det er faktisk ikke så alt for tungt heller. Dette er "mjuklønn" (soft maple eller Acer macrophyllum), ikke hard lønn slik man lager halser av. Det betyr også at lyden ikke blir like skarp som med hard maple.

 

Nå er jeg hobbymusiker, så jeg spiller helst sittende i alle fall. Så vekten bekymrer meg ikke så mye...

 

Men jeg skal få veiet den når den er ferdig freset og høvlet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Begge deler. Det er i praksis en kombinert SA (altså en single coil strat pickup) og en 85-aktig humbucker i samme cover. Single coil-delen er jo gjerne den samme i alle posisjoner, bortsett fra at en standard SA i bridge er skråstilt. (I motsetning til Telecasterpickuper hvor bridgeutgaven er langt "kraftigere".)

 

Humbucker-delen er tilnærmet lik en 85. Altså ikke noen ekstrem solo-pickup slik en 81 er. 89 har litt mindre output enn en 85, den skal balanserer mot singlecoil-delen, men siden jeg skal ha den i mid og neck i alle fall er det greit. Jeg skal ha en standard SA i bridge. Og så skal jeg jo ha en PA2, en 20 db booster, så output nok får jeg i alle fall.

 

Har ellers ikke så mye å rapportere her. Deadline er nå satt til slutten av mars, så det begynner vel å skje ting snart. Skal oppdatere tråden så snart det skjer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Legger inn ett innlegg, delvis så jeg kan følge med, og delvis for å fortelle at jeg går og venter også på en gitar, en Fernandez Retrorocket med sustainer- system.. Må hentes fra USA, gleder meg til den kommer.

 

Stusset litt over at det var litt dårlig bookmatching, men fikk jo forklaringen.

 

Skal bli spennende å følge med!

Lenke til kommentar

Nå er delene i bestilling. Litt problemer, en leverandør som har EMG i hvitt (alle vil visst ha sorte EMG'er for tiden), og om vi får tak vib'en i gull. En Wilkinson VSVG er godt alternativ rent teknisk, men jeg liker det ryddige utseendet på ETS'en.

 

Wilkinson VSVG

 

Håper å ha noen bilder snart nå.

 

Det største spenningsmomemnter er om jeg liker den odde pickup-konfigurasjonen. Men gitaren blir freset for 3 buckere, så om jeg ombestemmer meg senere er det bare å skifte plektebrett og pickuper.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Da har jeg postet nye bilder i billedposten. (Se post nummer fire i tråden.) De gamle er lagt i en skjultag.

 

Som nevnt i posten over ble det problemer med å få tak i ETS-tremoloen. Jeg endte derfor med en Vilkinson VSVG. Se spec-posten. Så får vi se om jeg venner meg til utseendet på den.

 

Geir :)

 

Edit: Bildene er i post 4, ikke 3.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...