Gå til innhold

Prosjektlogg: Eugen Mary Kaye strat (FERDIG!)


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest litt om emnet og diskutert det med folk, har jeg bedt Henki om å lage plass til to batterier slik at jeg kan kjøre EMG'ene på 18 volt. Skal bli spennende å se hvilken effekt det har.

 

Har ikke hatt tid til å ordne noen bilder. Vi får se til uken. Det har gått litt sakte med fremdriften siste par ukene. Men den som venter på noe godt!

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal se om jeg ikke kan komme med en statusoppdatering etterhvert. Det har vært ferie, og jeg har hatt mer presserende ting å tenke på de siste par ukene. (Huset fullt av håndverkere og en masse spørsmål og ikke minst kostnader med oppussing.)

 

Det er nok eventuelt halsen det står igjen litt arbeid på, resten er ferdig. Og så ventet vi på tremoloen, håper den er kommet.

 

Så blir det spennende å høre hvordan det låter. Usikkerhetsmomentet er primært S-1 switchen (volumkontrollen.) Den er en standard 250K pot laget for passive pickuper og kan komme til å bryte for brått på EMG'ene. (EMG bruker 25K.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Eugen Guitars

 

Henki er gitarbygger og gitarreparatør ja. Siden han lager gitarer fra scratch av kan han godt kalles luthier på fint. Han holder til i kjelleren hos Hagstrøm i Strandgaten her i Bergen.

 

Han har sitt eget gitardesign som du ser utgaver av på sidene hans, men lager også strat'er og andre standarddesigns.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Endelig nye bilder. Se billedposten på side 1 for bilder av den lakkerte kroppen. Ferdig lakket men ikke polert. Å ta bilder av en hvitlakket kropp var en utfordring...

 

Ellers er gripebrettet klart på halsen nå, gjenstår å forme halsen. (Henki legger gripbrettet på mens halsen ennå er firkantet, da ligger den stødig mens man jobber, også tar han halsprofilen til slutt.

 

Var nede med delene til Warmoth-bassen også. Halsen var ørlite for stor til lommen, så han skal få fikse det. Å tilpasse neckpocket er ikke noe jeg føler for å gjøre selv, selv om det bare er et spørsmål om tålmodighet og små justeringer av gangen.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Bildet lurer litt. Det er en antydning til "håndtak" i overgangen mellom arm- og tummy-cut'ene. (Tror ikke jeg har noe bilde som viser det.)

 

Eller er den fra min side basert på en custombygget koa-strat jeg så på eBay en gang og forelsket meg i. (Og ennå angrer intenst på at jeg ikke kjøpte. Så fin flammet koa finnes ikke idag.) Og en Jazz Bass kropp jeg så på Warmoth som hadde en overgang som en knivsegg. Når jeg så den bestemte jeg meg for at jeg ville ha den slik. Så store konturer som mulig uten at det ble dumt, og myke runde kanter. (Koa-straten var på kanten av å være for mye avrundet.)

 

Hva slags modell malene til Henki er bygget på vet jeg faktisk ikke. Kan spørre ham om det er noen bestemt modell. Men dette er håndbyggede saker og spec'en er altså min.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hm..dette er lekre saker altså! Leker med tanken på å begynne å bygge igjen, siden jeg faktisk har fått rom til å sette opp en anstendig workshop i kjelleren her.

Har fremdeles det meste av verktøy intakt, men det gjenstår å finne en god lakkerer. Og tid. Og penger.

 

Oh well. Mangler det aller siste sparket, kanskje det kommer når vi får se bilder av ferdig gitar?!

Lenke til kommentar
Hm..dette er lekre saker altså! Leker med tanken på å begynne å bygge igjen, siden jeg faktisk har fått rom til å sette opp en anstendig workshop i kjelleren her.

Har fremdeles det meste av verktøy intakt, men det gjenstår å finne en god lakkerer. Og tid. Og penger.

Har samme drømmen (men sikkert ikke de samme skills'ene.) Naboen snakker om å bygge ny garasje på nedsiden av huset. I så fall kjøper jeg hans halvpart av den gamle og innreder "snickarbod" der... :cool:

 

Oh well. Mangler det aller siste sparket, kanskje det kommer når vi får se bilder av ferdig gitar?!

9352900[/snapback]

Det kan nok tenkes ja. Den blir suverent lekker. :love:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...