Gå til innhold

Omtale av Need for Speed: Carbon (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde forventet at spillet fikk 6/10 eller noe sånn, jeg, men jeg er enig i 4/10-karakteren. Carbon fortjener all slakt som det kan få. Dette spillet er patetisk. NFS: Underground og Most Wanted var spillbare i noen timer, men Carbon... vel, jeg klarte ikke å spille mye mer enn noen minutter på demo-Xbox'en som sto i Spaceworld-butikken. Det finnes INGEN kjørefølelse. Det føles ut som om man dytter en boks bortover en vei på en internett-server hvor pingen er elendig. Carbon er den komplette definisjonen på en "lag-wagon", bokstavelig talt.

 

EDIT. Og en annen ting. Ærlig talt, trodde EA at de kunne slippe unna ved å jukse sånn ved innholdet? I Underground-spillene kunne man drifte, men de tok det vekk i Most Wanted. Nå har drifting kommet tilbake, så nå er det "nytt", i følge EA. Det er typisk EA. De utelukker visse funksjoner i oppfølgeren, sånn at de kan bruke det igjen i oppfølgeren til oppfølgeren, slik at spillet skal føles mer "nytt" ut. :nei:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
blir vel litt for dumt å gi det 4/10. Uansett om det ikke er så mye nytt, så er det fortsatt god underholdning. Og de som kjøper nfs spillene er vel ikke ute etter å spille gran turismo.

7328772[/snapback]

 

Da er vi to. Underholdning er det. Skuffet som pokker over spillet men noe gøy er det jo i det. Drifting måten i spillet er jo 99 bedre enn det som var i Underground. Hvorfor samme karakter på xbox 360 og ps2? Ivertfall må dere gå ut i fra att det blir det samme på PS3 som xbox 360.

 

Jeg har mine grunner til å bruke IGN i stedet for Gamer.no når jeg sjekker om ett spill er brukbart. Dette holder ikke.

Endret av z10an
Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg ikke helt, z10an. Du sier at du ble skuffet som bare det, men spillet var jo litt gøy i det hele tatt. Men da er du jo på sett og vis enig i karakteren da. Du ble veldig skuffet - 2-3/10, men så er det litt gøy i det likevel - 4-5/10.

 

Grunnen til at X360 og PS2 får samme karakter er jo opplagt da. Om en skal dømme et spill teknisk sett, skal en dømme det utifra hvilket spillsystem spillet skal kjøres på. På en x360 forventes grafikken å være knallgod, siden konsollen er så kraftig, mens en PS2 er utrolig gammel og utdatert, så å kreve next-gen grafikk i et spill kjøres på en gammel konsoll, blir bare bak mål.

 

"eg har mine grunner til å bruke IGN i stedet for Gamer.no når jeg sjekker om ett spill er brukbart. Dette holder ikke."

 

Årets sitat! IGN og Gamespy er vel de to spill-anmelderne som har blitt tatt mest av inflasjonen. De gir så og si ALDRI et spill lavere enn 3/5, og det sier da sitt. De anbefaler alle spill, de, så lenge det er mulig å putte plata inn i spilleren.

Lenke til kommentar

Nå har jeg riktignok bare spilt demoen, men inntrykket jeg fikk fra den passer 100% med det som står beskrevet i omtalen her (utrolig bra skrevet omtale forresten).

 

Selv la jeg også merke til at det ikke var noe som helst poeng å bremse under kjøringen - med unntak av enkelte ganger når jeg kjørte mot bossen. Og ja, det var pinlig enkelt å vinne de forskjellige løpene, selv om jeg bare styrte med simpel tastestyring i PC-versjonen (gadd ikke koble opp rattet da jeg testet demoen).

 

Faktisk fikk jeg stort sett samme inntrykk fra denne demoen som da jeg testet demoene av de tidligere spillene i EAs "Fast and the furious"-serie (kan vel like godt kalle den det først som sist), og styrer nok av den grunn unna denne siste utgaven i likhet med samtlige av forgjengerne (i den "serien"). :shrug:

 

Sukk... Hadde vært fint hvis EA kunne slutte å la seg inspirere av de (etter min mening) talentløse "Fast and the Furious"-filmene og heller begynne å lage BRA bilspill igjen. Spill som NFS: Porche 2000 f.eks. :yes:

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Syns jeg også, selv så ville jeg gitt det 2/10 heller.

7329554[/snapback]

Tuller du?

Jeg hadde ikke giddet å ta meg bryet med å gi det karakter engang.

Jeg har prøvd det selv, og bare introfilmen hadde drittstygg grafikk.

Jeg kjørte alt på fult, og startet spillet, men jeg syntes fortsatt ikke bilene lignet på biler.

Mere som opptrekkbare legobiler.

 

Og det manglet fullstendig fartsfølelse.

Syntes nesten karakteren den fikk hos gamer var litt høy. :p

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Hvirker ikke som EA har pøsa på med så mye nytt akkurat i NFS: Carbon, i alle fall ikke ut etter omtalen å bedømme.

 

Har sett mange bra anmeldelser fra Aasgaard, men dette var en unødvendig slakt. 4/10 er absolutt feil karakter for dette spillet - underholdningsverdien alene gjør den verdig til mer enn det.

 

Hvor mye underholdning kan det være når du har gjort dette minst 3 ganger før i andre NFS spill? Seriøst, om jeg vil ha et Streeracing spill velger jeg mye heller Midnight Club spillene enn NFS. Var så uheldig å investere i NFS:Underground til en billig penge på Spaceworld i Bodø og aldri i mitt liv har jeg kasta 150 spenn ut av vinduet men det kunne jeg liksågodt ha gjort fremfor å kjøpe spillet. Det står nå gjemt bakerst i hylla mi, jeg vil ikke vise det frem engang.

 

Underholdning er når oppfølgerne bygger på det kjente fudamentet men bygger inn nye ting i spillene sine. Her har EA forferdelig mye å lære av f.eks Nintendo og Zelda spillene. Nye ting hele tiden.

 

Nei jeg er så enig så enig med Aasgaard her. Har egentlig aldri had behov for å tvile på omtalene til gamer.no, og tror ikke jeg har grunn her heller.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...