Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forbedre signal til skolens trådløse nettverk


Anbefalte innlegg

Hei, eg bor på internatet ved skolen eg går på. På skolen bruker vi bærbar pc og er kobla opp mot det trådløse nettverket.

 

Når eg er på internatet så får eg inn veldig lav til lav signalstyrke til skolens nettverk.

Er det noen måte å forbedre signalet? noe man kan koble på den bærbare sitt trådløse nettverksort? eller må man i såfall ha tilgang til den trådløse ruteren?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formulerte det dårlig. På skolen så bruker vi nettet alle sammen, og da har alle såklart "utmerket" signalstyrke, ettersom vi praktisk talt sitter med ruteren. Det er ruter i vært klasserom.

 

Men tingen er at jeg bor på internatet(hybel) på skolen, her bor det circka 15

andre men ingen av dem bruker det trådløse nettet, ettersom de har bredbånd fra kabel.

 

Men jeg har ikke rom med bredbånd fra kabel, og dermed kobler jeg meg opp mot det trådløse nettverket på skolen. Dette har jeg fått tillatelse av systemansvarlig.

MEN jeg har bare veldig lav-lav signalstyrke, og det var dette jeg lurte på om jeg kunne forbedre signalstyrken min ved å kjøpe noe som jeg kunne for eksempel koblet til det trådløse nettverkskortet mitt, en forsterker elns??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...