Gå til innhold

Snapnames og OregonNames.com, hvem/hva er de?


parallax313

Anbefalte innlegg

Jeg driftet en klan et år tilbake, men så overlot jeg ansvaret til broren min da jeg ikke lengre hadde tid til dette. Domenenavnet gikk etterhvert ut, og broren min ønsket derfor å kjøpe dette etter redemptionperiod, etc. Har fulgt nøye med på domenet, og det gikk igjennom deleteperiod denne uken.

 

Dessverre før vi fikk muligheten til å registrere domenet, ble det registrert av OregonNames.com, ser bare reklamer på alle sidene de har. :ohmy: Lurer på hva slags tvilsomt selskap dette er (er dette lovlig?), hva de driver med, og om domenet blir ledig etterhvert?

 

Så sjekket jeg på Snapnames (www.snapnames.com), og der står det at domenet er inne i en slags auksjon? Hva er det som foregår? :hmm:

Endret av parallax313
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke særlig smart å frigjøre et domene nei, dersom man går med planer om å videreføre det. Det blir snappet med en gang. Først og fremst fordi sjansen er der for å snappe et domene som genererer en del trafikk. På den måten får de alltid litt klikk på annonsørene sine og tjener dermed penger. Tviler på at et slikt selskap er interessert i å selge tilbake domenet. Det er de samme selskapene som sitter med "skrivefeil-domener".

 

Når man er i tvil om man skal leie et domene videre eller ikke, har man muligheten til å parkere det i mellomtiden. Da kan ingen stjele det før parkeirngstiden går ut, eller aldri om du passer på å fornye parkeringen.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...