Gå til innhold

PS3: Unlimited video playback


Knebel

Anbefalte innlegg

Vel, da er det klart hvilke muligheter man har for å spille av video på PS3.

# 720p and 1080p from a Memory Stick (compressed AVC format)

# PSP-sized AVC and MP4 files play OK, as do MPEG1, MPEG2, standard-profile MP4 videos (no AVI, though - but you PSP people know that)

# odd-sized videos (we assume IGN meant dimensions and resolutions that aren't really standard)

# you can't reformat videos (i.e., you can't recompress the video with another compression/codec), but you can copy them from one device to another - does this mean let the piracy commence?

Link

Ingen native xvid eller divx dog, men det tror jeg ikke det var noen som forventet. ;)

 

Men dersom man trenger det, kan man evt. installere Yellow Dog Linux eller et annet OS, slik det er beskrevet i manualen som følger med PS3.

Link

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres bra ut det der! Den støtter iallefall en god del formater som er ganske vanlige i dag  :)

 

Og at divx støtte kommer snart er vel ingen tvil... det tok ikke akkurat lang tid før det ble en ordning med dette på 360 også. Så jeg tror ikke akkurat at det skal ta noe lenger tid med dette  :thumbup:

7268151[/snapback]

Er det divx støtte til x360 då?

Lenke til kommentar
Høres bra ut det der! Den støtter iallefall en god del formater som er ganske vanlige i dag  :)

 

Og at divx støtte kommer snart er vel ingen tvil... det tok ikke akkurat lang tid før det ble en ordning med dette på 360 også. Så jeg tror ikke akkurat at det skal ta noe lenger tid med dette  :thumbup:

7268151[/snapback]

Er det divx støtte til x360 då?

7268183[/snapback]

 

Nei. folk bruker sånn crap real-time transcoding som forringer kvaliteten og fucker lyden. Xbox 360 media center extender suger dessverre. XBMC er uendelig mye bedre. Mangler bare litt krefter til å kjøre HD.

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut.

 

Men jeg tviler kanskje litt på at det blir slik, da sony har store interesser i film og musikk bransjen.

Jeg tror det ikke før jeg får se det  :p

 

Men blir det slik er det veldig bra, ometrent som en moddet xbox.

7268178[/snapback]

 

Mulig det, men om du installerer linux på ps3 så vil det være mulig å se divx og xvid. ;) Bare å streame fra pc'en eller overføre direkte til harddisken på ps3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...