Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internett med nabo 400 m unna


Anbefalte innlegg

Jeg har et aldri så lite problem. Leier leilighet hos en slektning og han hadde god internett forbindelse. Fikk til samme avtale som han med å dele nett med en nabo som bor 2 hus bortenfor og ca 300-400 meter i luftlinje.

Slektningen min hadde en eldre linksys ruter som han brukte for å få bedre signal som koblet seg mot en router som er satt opp hos nettverten.

Så fikk jeg beskjed om å kjøpe meg en linksys router. så skulle han koble og fikse det en helg han var på besøk.

Men så viste det seg at det ikke funktet med routeren jeg hadde kjøpt.

Linksys WRT54GS kjøpte jeg.

Må selge denne til noen som har bruk for den.

Men har noen et forslag/link til en jeg kan kjøpe som vil fungere med å dele nett trådløs med naboen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en så lang avstand *MÅ* du ha antenner du monterer utendørs. Har du det, kan du bruke nesten hvilket som helst utstyr som har mulighet for ekstern antenne. Vil tro WDS er tingen for deg om du ønsker trådløs dekning internt i ditt hus også.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar
Når prisen på ruter(e) og eksterne antenner begynner å bli like høy som det å ha en egen linje i ett år, hvorfor ikke velge det siste? Hvis dere ikke er avhengige av intern trafikk og/eller naboen din ikke kan få ADSL, så hadde jeg heller bare bestilt en egen linje, hadde jeg vært naboen din.

7252717[/snapback]

 

Du må vel ikke kjøpe noe mer hardware å få ditt eget trådløse nettverk om du tar inn signalene fra naboen og sender de videre kontra ha egen adsl linje?? hvis en ser bort fra en eventuell ekstern antenne...

 

Det koster ca. 500 kr å kjøpe en Linksys WRT54GL.... og tilsvarende må du jo kjøpe uansett om du skal få trådløst nettverk enten fra naboen eller fra din egen ADSL linje? :)

 

Tror jammen jeg skal kjøpe 2 stk. WRT54GL, flashe DD_WRT og sette den ene opp med WDS!

Har akkurat fått adsl... og naboen (35 meter unna med 2 trevegger imellom) mangler også... Noen som vet om jeg bør kjøpe ekstern antenne først som sist?

Endret av lasio
Lenke til kommentar

Takk for svar, blir spennende å se hvor bra det funker med gl.

 

Morn

Kjøp 2 gl og prøv først og sjekk signalet. Jeg måtte til pers å kjøpe antenne på min nr 2 som er ca samme avstand som du oppgir 30-35m hos naboen min. Min gl nr 3 gikk greit uten.

7255707[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...