Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 100 2.3E 5 syl


simkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja alle 2.3E motorene er 5syl. Her kan du lese bruktbiltest av Audi 100 (PDF format), det står mange gode tips om hva du bør se etter og sjekke og kjente feil. Med mindre merkene bak er fjernet så står det normalt "2.3E" på bagasjelokket på biler utstyrt med denne motoren. 5cyl motorer lager også en helt egen lyd og er lett å kjenne igjen på snerringa den lager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er alle Audi 100 med 2.3e motor 5 sylindret? Eller hvordan kjenner man igjen disse bilene som har denne type motor? Er på jakt etter en slik bil og lurer på hva jeg skal se etter.

7239343[/snapback]

 

Vær obs! Audi 100 CC, CS og quatromodeller før 1989 har alternativ med 5 cyl, men dette er ikke 2.3 l. Den er 2,2 og en ganske annen motor. Bla andet styresystem for insprøyting og tenning... Modeller fra 1987 til 89 er etter det jeg kjenner til levert med helelektronisk tenning (i allefall CS), mens tidligere kom med transistorstyrt tenning. Det er bla en stor jobb og trimme/oppgradere motorer med Transistorstyring vs helelektronisk.

 

Men alle 2.2 ene til Audi har et syyykt bunndrag, og er tilnærmet umulig å kvele. Anbefales på det varmeste for norske forhold med smale veier og mye svinger. (Treniger ikke gire så ofte, og har rå aselerasjon selv om de ikke har alt for mye hester. Men toppfarten er ikke all verden... Ca 220 - 230 km/t på min 1986 2,2 uten turbo, men med div modifikasjoner).

 

2,3 ene driomot er mer effektvillige og lettere å trimme/oppgradere.

 

-Espen D-

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...