Gå til innhold

Valgets kval: MPIO DMK eller NEX IIe mp3-spiller.


Anbefalte innlegg

Jeg lurer altså på om det blir en NEX IIe eller en MPIO DMK som skal ligge under juletreet i år. Ser ut som NEX IIe vil bli en smule billigere etter innkjøp av CF-minne, som jeg får til innkjøpspris. Prisen er egentlig ikke så viktig.

 

Spørsmålet er: Hvilken spiller er best? Nå har jeg alltid vært litt skeptisk til veldig små spillere mht kvalitet o.l. Har en Sony MD som streika etter noen måneders bruk ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Tror det blir NEX IIe, på grunn av den positive omtalen den har fått. Det jeg vektlegger mest er selvfølgelig lyden. Jeg gir egentlig blaffen i design og og størrelse, ettersom den allikevel vil befinne seg i lomma, og 30 sanger er i grunn mer en nok til lokalt bruk. Reiser ikke så ofte at det gjør noe, og reiser man kan man jo alltids brenne en cd med sanger man ønsker å overføre mens man er på reise. Pc'er finnes jo overalt.

 

Synd man ikke har råd til en deilig iPod.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 18:37, skrev King_mephisto:


Ikke i somalia
:grin:
!!!



 

Det stemmer ikke helt.. i følge CIA -World Fact Book hadde somalia 200 Internet brukere i 2000.

 

http://www.cia.gov/cia/publications/factbo...os/so.html#Comm

 

Men tilbake til saken.. :smile:

 

Har både en Napa 380 og en Nex II (ikke e), og er i grunn fornøyd med begge. Fordelen med Nex'en framfor CD spilleren er størrelsen. Dessuten har jeg inntrykk av at batteri leve tiden er noe lenger på Nex II (bruker ikke den til å koble opp mot pc). FrontierLabs (som lager Nex) gir også ut flash oppdateringer av firmware en gang i blant, noe som ikke er mulig med Napa 380. CD spilleren har ganske god støtt-beskyttelse, men lange perioder med mye risting greier den ikke. Det har derimot ikke Nex'en noe problem med siden den ikke inneholder noen mekaniske deler (om man ser bortifra knappen man skyver ut CF-kortet med :smile: ).

 

.beldin

 

[ Denne Melding var redigert av: beldin på 2002-11-10 19:10 ]

Lenke til kommentar

Anbefaler varmt Mpio DMK.

 

Har hatt den i 3-4 måneder nå (bestilte på nett fra USA) og ble nesten litt skuffa når den nå omsider kom i 'vanlig' salg her i Norge :wink:

 

Liten og superlett, 128MB minne. Er også veldig god lyd i den synes jeg.

 

Bruker den stort sett til/fra jobb, så 128MB (= 30 låter = 2 timer) holder fint for meg - du bytter ut / fyller den uansett opp på et par minutter med USB.

 

Hvis du skal bort i flere dager i strekk er vel kanskje Ipod eller noen andre varianter med mye lagringsplass å foretrekke, men da er det jo snakk om et helt annet (og 10 ganger tyngre...) produkt som ikke er spesielt mer portabelt enn en bærbar CD-spiller.

 

Her er forøvrig omtalen som i sin tid fikk meg til å bestille den: http://hardware.mp3.com/hardware/individual/3825.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...