GameWizard Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Nimrad skrev (1 minutt siden): Lars Monsen er ingen vagabond, nei. Hva med "Kino" ifra Kino's Reise?
skaftetryne32 Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar GameWizard skrev (2 minutter siden): Hva med "Kino" ifra Kino's Reise? Har ikke sett kinos reise, men en vagabond er en omstreifer uten ett fast hjem eller jobb.
GameWizard Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar skaftetryne32 skrev (Akkurat nå): Har ikke sett kinos reise, men en vagabond er en omstreifer uten ett fast hjem eller jobb. Tja ut ifra animen jeg såg på for lenge sida. Den fra 2003. Kino bor i et land i 3 dager, så reiser personen videre. Så personen bor ikke fast noen steder og lever av naturen
skaftetryne32 Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar GameWizard skrev (26 minutter siden): ja ut ifra animen jeg såg på for lenge sida. Den fra 2003. Kino bor i et land i 3 dager, så reiser personen videre. Så personen bor ikke fast noen steder og lever av naturen Da er nok karakteren teknisk sett en vagabond ja. 1
Wheeljack Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar (endret) 4 hours ago, Nimrad said: Jeg tror jeg avslutter 90% av trailere jeg ser før de er ferdige. Jeg vil gjerne se trailere på de fleste filmer jeg er litt interessert i, men spesielt om jeg liker det jeg ser skrur jeg oftest av før jeg er halvveis. Samme her. Forstår ikke helt hvorfor trailere har plutselig begynt å bli 2, nesten 3 minutter. Blir for langt. Hvis ikke filmen/serien har vekket min interesse innen 30-45 sekunder så kommer antagelig ikke det neste minuttet til å gjøre det heller. Og om jeg er interessert etter 30-45 sekunder så har jeg som oftest ikke lyst til å se mer i frykt for å få scener/replikker spoila. Endret 9. februar av Wheeljack 2
Woff Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Må nesten anbefale filmen The Housemaid! Så den i går og klarte IKKE å stoppe. Jeg synes denne type film er veldig bra, her får du adskillig å tenke på fra start til slutt, fantastisk underholdende! Ja, jeg vet at alt som skjer muligens ikke holder mål, men det er altså en underholdningsfilm! Se den... Hvis du tør! 😊 1 1
Delvis Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Dette blir bra 😎 https://www.imdb.com/title/tt15047880/?ref_=vp_ov_t
DukeRichelieu Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar I kveld har jeg lyst å se noe bra. Type Triangle of Sadness. Kanskje jeg skal den på nytt. Synes det går lenge mellom hver skikkelig gode film jeg ser. For noen uker siden så jeg omsider "Better Man" og ble svært positivt overrasket. Synes det var en solid film. Tenkte lenge at konseptet med en ape i hovedrollen hørtes helt idiotisk ut, men det fungerte faktisk veldig bra. 1 1
Atib Azzad Skrevet 28. februar Skrevet 28. februar 8 minutes ago, DukeRichelieu said: I kveld har jeg lyst å se noe bra. Type Triangle of Sadness. Kanskje jeg skal den på nytt. Synes det går lenge mellom hver skikkelig gode film jeg ser. For noen uker siden så jeg omsider "Better Man" og ble svært positivt overrasket. Synes det var en solid film. Tenkte lenge at konseptet med en ape i hovedrollen hørtes helt idiotisk ut, men det fungerte faktisk veldig bra. Enig, jeg vil si det er en av de mer velykkede bidragene til music-biopic-sjangeren. Den er nok ikke så Triangle of Sadness-aktig, men The Mastermind så jeg nylig og synes den var god, original og understated. Ellers kan man kanskje si at The Menu, Parasite, og Sorry to Bother you, er litt Triangle-aktig(?), ellers har jo Östlund The Square, Force Maejure, og Play, å by på. 1
DukeRichelieu Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars Atib Azzad skrev (19 timer siden): Enig, jeg vil si det er en av de mer velykkede bidragene til music-biopic-sjangeren. Den er nok ikke så Triangle of Sadness-aktig, men The Mastermind så jeg nylig og synes den var god, original og understated. Ellers kan man kanskje si at The Menu, Parasite, og Sorry to Bother you, er litt Triangle-aktig(?), ellers har jo Östlund The Square, Force Maejure, og Play, å by på. Solide tips. Takk! Har alt sett The Menu, Parasite, The Square og Force Maejure. Alle solide filmer. Skal få sjekket ut dine tips etter hvert. Jeg så dette innlegget litt for sent og begynte på The House that Jack Built. Er egentlig ingen stor tilhenger av Lars von Trier, men samboeren min mente jeg burde gi denne en sjanse. Satt den på pause etter en time, så får se om jeg ser resten i dag. Synes ikke den var helt det store basert på første halvdel i hvert fall. 1
Reg2000 Skrevet 1. mars Skrevet 1. mars Fikk sett "Giant", et engelsk docudrama om bokseren Prince Naseem og hans trener. En ganske god film som kanskje handler mer om oppveksten enn boksekarrieren. Som en som normalt er lite interessert i boksing må jeg si at det av en eller annen grunn er veldig mange gode slike docudramas om boksere, som feks "The fighter", "Hands of stone", "Raging Bull", "Cinderella Man" osv. Det er vel kanskje noe med sporten og menneskene som driver med det som gjør historiene mer interessante enn det meste av docudramas om sportsprestasjoner. 1
GnilreG Skrevet 2. mars Skrevet 2. mars (endret) Atib Azzad skrev (På 28.2.2026 den 18.56): Enig, jeg vil si det er en av de mer velykkede bidragene til music-biopic-sjangeren. Den er nok ikke så Triangle of Sadness-aktig, men The Mastermind så jeg nylig og synes den var god, original og understated. Ellers kan man kanskje si at The Menu, Parasite, og Sorry to Bother you, er litt Triangle-aktig(?), ellers har jo Östlund The Square, Force Maejure, og Play, å by på. Ser bra ut den filmen ja, hadde det ikke vært for at jeg synes musikken hans er helt forferdelig hadde jeg sett den for lenge siden. Tviler på at den gir meg noe når jeg ikke liker musikken. Endret 2. mars av GnilreG
ilpostino Skrevet torsdag kl 08:50 Skrevet torsdag kl 08:50 For to dager siden så jeg den nye Elvis-filmen på kino. Jeg har sett diverse tv programmer om han før og selvfølgelig hørt på sangene hans. Filmen varveldig bra klippet sammen så Elvis narrater på mange måter filmen selv og vi får på mange måter et nytt innblikk i hvordan han tenkte. det var mange gråhårete i salen, men filmen var absolutt noe å anbefale.
Filmvenn Skrevet torsdag kl 09:10 Skrevet torsdag kl 09:10 Jeg har lyst til å se EPiC: Elvis Presley in Concert. Baz Luhrman sin dramafilm om Elvis var ikke perfekt, men tydelig at lidenskapen hans for Elvis var der. Og kanskje det kommer bedre fram, slik jeg har lest noen si, i nettopp denne dokumentaren.
ilpostino Skrevet torsdag kl 10:20 Skrevet torsdag kl 10:20 Filmvenn skrev (1 time siden): Jeg har lyst til å se EPiC: Elvis Presley in Concert. Baz Luhrman sin dramafilm om Elvis var ikke perfekt, men tydelig at lidenskapen hans for Elvis var der. Og kanskje det kommer bedre fram, slik jeg har lest noen si, i nettopp denne dokumentaren. Do it. Jeg digget den iallefall. Og dette er vel omtrent eneste filmen jeg har opplevd at folk stolt sett sitter til rulleteksten er ferdig. Kanskje med unntak av Marvel-filmene.
Reg2000 Skrevet lørdag kl 15:00 Skrevet lørdag kl 15:00 Fikk sett "A Working man". Klassisk Jason Statham film der Jason Statham gjør som han alltid gjør. Skurkene er like treffsikre som i en gjennomsnittlig A-team episode, så Jason dreper ganske enkelt ca 100 skurker og redder jenta mens han prøver å legge sin voldelige fortid bak seg. Grei tidtrøyte om du ikke er lei dumme actionfilmer med Jason Stateham. 1
Atib Azzad Skrevet mandag kl 16:27 Skrevet mandag kl 16:27 Jeg så litt tilfeldig Zero Charisma, en 2013 film delvis crowdfunded, en film om selvbedrag, selvrefleksjon, destruktive relasjoner, dungeons & dragons, trauma, og selvhjelp, som desverre synes like relevant idag som i gamergate-tidene, men nå fremstiller jeg den sikkert som overpolitisk, det er den ikke, den er veldig rett frem og tydelig hele veien, uten at filmen på noe tidspunkt føltes platt eller kjedelig, jeg likte den veldig godt, den er morsom trist og aldri overpedagogisk eller banal, og respekterer kildematerialet og nerdekultur uten å bli tannløs, anbefales! 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå