Delvis Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Woff skrev (18 timer siden): Noen som har fått med seg filmen "Song Sung Blue"? https://www.imdb.com/title/tt30343021/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_song%20sung%20blue Dette er en type film jeg LIKER! Dokumentar OG mye bra musikk! Anbefales! 😊🔊 Dette er for øvrig noe som blir kjøpt på 4K så snart den kommer i butikken! Helst da med lydspor i Atmos selvsagt! God lyd der kan jeg tenke meg 😎 Musikkfilmer har jeg blant annet disse på watchlista: https://www.imdb.com/title/tt0332379/?ref_=wl_i_110 https://www.imdb.com/title/tt19799714/?ref_=wl_i_134 https://www.imdb.com/title/tt5217608/?ref_=wl_i_169
GnilreG Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Woff skrev (På 16.1.2026 den 16.17): Noen som har fått med seg filmen "Song Sung Blue"? https://www.imdb.com/title/tt30343021/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_song%20sung%20blue Dette er en type film jeg LIKER! Dokumentar OG mye bra musikk! Anbefales! 😊🔊 Dette er for øvrig noe som blir kjøpt på 4K så snart den kommer i butikken! Helst da med lydspor i Atmos selvsagt! Ser bra ut den. Er et par veldig gode svenske slike filmer hvis du ikke har sett dem. https://www.imdb.com/title/tt28298505/?ref_=nv_sr_srsg_2_tt_8_nm_0_in_0_q_sommertider https://www.imdb.com/title/tt6204018/?ref_=fn_t_16 1
Filmvenn Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Så den på pressevisning forrige uke. Synes den var ålreit. Noen gode prestasjoner av både Hugh Jackman og Kate Hudson. Ikke en film som jeg føler må sees, men liker man de to skuespillerne er det en ålreit film. Pluss noen gøye biroller. 1 1
Gouldfan Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar (endret) The Rip på Netflix virker spennende, Ben Affleck og Matt Damon i noen av hovedrollene, kona gjenkjente en Asiatisk skuespiller fra Fast & the Furious filmene også. Fikk litt Training Day vibber. Endret 19. januar av Gouldfan
Filmvenn Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Kona di må sjekke synet sitt. Steven Yeun har aldri spilt i en Fast & Furious-film, og etter The Walking Dead ble han Oscar-nominert etter å ha vært med i to mer eller mindre kritikerroste filmer med Burning og Minari. The RIP var ok, men ikke en bra film. Det føles bare ut som en sammenslåing av Joe Carnahan sine beste filmer - Narc og Smokin' Aces til en film uten et rikt karaktergalleri. Flere etablerte skuespillere casta for å gjøre lite, slik som Teyana Taylor fra One Battle After Another og Yeun inntil andre halvdel. 1 1
Nimrad Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Egentlig ved en tilfeldighet kom jeg over dokumentaren om Nord-Korea: The Mole. Hvorfor har ikke denne fått mer kreds? Eller hvorfor jeg har gått glipp av det i så fall? Herregud for en jobb og innsats. Jeg så første filmen for mange herrens år siden og den gjør fortsatt inntrykk. 1
Gouldfan Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Filmvenn skrev (På 19.1.2026 den 14.02): Kona di må sjekke synet sitt. Steven Yeun har aldri spilt i en Fast & Furious-film, og etter The Walking Dead ble han Oscar-nominert etter å ha vært med i to mer eller mindre kritikerroste filmer med Burning og Minari. The RIP var ok, men ikke en bra film. Det føles bare ut som en sammenslåing av Joe Carnahan sine beste filmer - Narc og Smokin' Aces til en film uten et rikt karaktergalleri. Flere etablerte skuespillere casta for å gjøre lite, slik som Teyana Taylor fra One Battle After Another og Yeun inntil andre halvdel. Ok notert. Slutten hadde litt rar twist.. Men ok underholdning
SeoulWriter Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Hei! I'm SeoulWriter, a 17-year-old high school student from South Korea. I'm looking for 1 or 2 people who would like to have a short, casual video chat about the movie "Spirited Away" (Chihiro og heksene) in early February via Google Meet. Who I’m looking for: Since I’m 17, I’d prefer to talk with people around my age—like high school or university students. I think it would be more comfortable and fun to share our perspectives as students! Details: Format: 1-on-1 or a small group of 3 (1-on-2). Duration: About 20 minutes. Language: English (I don't speak Norwegian yet). Time: During daytime in Norway (around 9 PM or 10 PM in Korea). We can talk about how we interpreted the movie differently based on our cultures, or just share our favorite characters. If you're an animation lover around my age and want to have a quick global chat, please leave a comment or send me a DM! We can coordinate the exact time together. Takk! 🇰🇷🇳🇴 1 1
ps5 Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Ikke ofte jeg blir rørt av ai-videoer men for oss gamle fans som husker når Back To The Future kom var denne en liten påminnelse hvor gamle vi begynner å bli.. 2
GnilreG Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Ble ikke så rørt av den, men bet meg merke i Claudia Wells. 59 år 🤩 1
DukeRichelieu Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar Nimrad skrev (På 21.1.2026 den 22.35): Egentlig ved en tilfeldighet kom jeg over dokumentaren om Nord-Korea: The Mole. Hvorfor har ikke denne fått mer kreds? Eller hvorfor jeg har gått glipp av det i så fall? Herregud for en jobb og innsats. Jeg så første filmen for mange herrens år siden og den gjør fortsatt inntrykk. Du kan jo poste dette her og se om du får liv i tråden jeg forsøkte dra i gang for litt tilbake. Har ellers sett den dokumentaren selv. Tror jeg postet om den i serieprat-tråden. Helt vill historie. Av og til overgår virkeligheten fiksjon.
DukeRichelieu Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar Har noen sett noen gode filmer i det siste? Trenger ikke være en ny film. Har lyst å se noe bra sammen med samboer i kveld. Er så lei av å se ting som er greit. Sist sette film vi så sammen var vel One Battle After Another. Jeg likte den svært godt, men, jeg føler på ingen måte at den levde opp til forventningene. Og den var litt annerledes enn jeg hadde sett for meg. Snuser litt på The Brutalist, men usikker om jeg har tre og en halv time i meg i dag.
Kaldand Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar (endret) DukeRichelieu skrev (43 minutter siden): Har noen sett noen gode filmer i det siste? Trenger ikke være en ny film. Har lyst å se noe bra sammen med samboer i kveld. Er så lei av å se ting som er greit. Sist sette film vi så sammen var vel One Battle After Another. Jeg likte den svært godt, men, jeg føler på ingen måte at den levde opp til forventningene. Og den var litt annerledes enn jeg hadde sett for meg. Snuser litt på The Brutalist, men usikker om jeg har tre og en halv time i meg i dag. The Brutalist er absolutt en god film og visuelt imponerende, gjennomført regi og en sterk hovedrolle. Det er mye å beundre der med det stemning og ambisjonsnivå. Den føles som et skikkelig håndverk, og den tør å ta seg tid på en måte som gir rom for detaljer og nyanser. Samtidig må det sies at den kan oppleves litt seig. Den er rolig, tung i tempoet og ganske kunstnerisk i uttrykket, så det er ikke nødvendigvis en film man setter på en tilfeldig kveld hvis man vil bli skikkelig revet med. For noen kan den nok bli litt for “kunstfilm” og distansert. Den var litt mer gjesp enn jeg hadde håpet på. Jeg ville kanskje spart den til en dag man faktisk har lyst på noe mer krevende, men den er definitivt verdt å få med seg. Har du sett There Will Be Blood? Den er øverste hylle og den må ses. Eller Once Upon a Time in Hollywood? The Revenant? Prisoners? Nightcrawler? Alle de er filmer som virkelig sitter igjen etterpå, og som leverer både på stemning, skuespill og intensitet. Absolutt trygge valg hvis dere vil se noe som er mer enn bare “helt greit”. Endret 31. januar av Kaldand 2
DukeRichelieu Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar Kaldand skrev (4 timer siden): The Brutalist er absolutt en god film og visuelt imponerende, gjennomført regi og en sterk hovedrolle. Det er mye å beundre der med det stemning og ambisjonsnivå. Den føles som et skikkelig håndverk, og den tør å ta seg tid på en måte som gir rom for detaljer og nyanser. Samtidig må det sies at den kan oppleves litt seig. Den er rolig, tung i tempoet og ganske kunstnerisk i uttrykket, så det er ikke nødvendigvis en film man setter på en tilfeldig kveld hvis man vil bli skikkelig revet med. For noen kan den nok bli litt for “kunstfilm” og distansert. Den var litt mer gjesp enn jeg hadde håpet på. Jeg ville kanskje spart den til en dag man faktisk har lyst på noe mer krevende, men den er definitivt verdt å få med seg. Har du sett There Will Be Blood? Den er øverste hylle og den må ses. Eller Once Upon a Time in Hollywood? The Revenant? Prisoners? Nightcrawler? Alle de er filmer som virkelig sitter igjen etterpå, og som leverer både på stemning, skuespill og intensitet. Absolutt trygge valg hvis dere vil se noe som er mer enn bare “helt greit”. Takker! Da holder jeg den av til en kveld jeg har litt bedre tid. Har sett de tre første du nevner og enig i at det er solide filmer alle tre. De to siste har jeg ikke sett. Ser lovende ut begge to. Skal sees. 1
Skurupu Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Å aldri se trailere er et veldig godt tips generelt, men spesielt for den nye Andy Weir-filmatiseringen Project Hail Mary som kommer i Mars. Den spoiler veldig mye. Anbefaler å gå inn i kinosalen med så lite informasjon som mulig. Det er den mest spennende boken jeg har lest de siste 10+ årene, kanskje i hele mitt liv. Jeg leste hele på to kvelder, noe som for meg er helt uhørt. Det har aldri skjedd før eller siden. Dessverre har den kanskje litt for mye å leve opp til i mitt hode, men jeg gleder meg veldig til å se hvordan de løser dette. Den er veldig mye mer "fantastisk" enn The Martian. 1
Nimrad Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Skurupu skrev (13 minutter siden): Å aldri se trailere er et veldig godt tips generelt Jeg tror jeg avslutter 90% av trailere jeg ser før de er ferdige. Jeg vil gjerne se trailere på de fleste filmer jeg er litt interessert i, men spesielt om jeg liker det jeg ser skrur jeg oftest av før jeg er halvveis.
GameWizard Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar (endret) Ser på Troll 2 nå. Er det noen som har hatt lyst å se hvordan den høres ut i Engelsk dub Men så langt, er den bra! edit: Eller eh, den var litt mid for å være ærlig Endret 9. februar av GameWizard
GameWizard Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar (endret) Btw et spørsmål. Men kan Lars Monsen bli sett på som en Vagabond, eller bare en kul natur menneske! Endret 9. februar av GameWizard
Nimrad Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar GameWizard skrev (1 time siden): Btw et spørsmål. Men kan Lars Monsen bli sett på som en Vagabond, eller bare en kul natur menneske! Lars Monsen er ingen vagabond, nei.
skaftetryne32 Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar GameWizard skrev (58 minutter siden): Btw et spørsmål. Men kan Lars Monsen bli sett på som en Vagabond, eller bare en kul natur menneske! Han har jo et sted å bo, så teknisk sett så antar jeg han ikke er en vagabond, om han er et kult natur menneske kan vel diskuteres det også, det er vel strengt tatt en en veldig god jobb for ham, dagens SOME mennesker vil kanskje kalle han en frilufts influenser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå