Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netflix sliter virkelig for tiden, så egentlig ganske overraskende at det kommer bra ting fra den kanten.

Minner meg om at jeg har et gavekort fra dem liggende. Det bør vel brukes nå før det blir verdiløst.

Husker jeg kuttet ut mitt Netflix-abo for en del år siden etter at det hadde stått å trekt penger i mange mnd uten at jeg hadde brukt det en eneste gang fordi jeg hadde gått tom for innhold som jeg ville se.

Ønsket ikke å begynne å bruke VPN for å få tak i amerikansk Netflix.

 

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (12 minutter siden):

Dont look up er vel den eneste bra jeg kommer på. Ellers er det middels minus. 

Var det en god film, eller likte du budskapet filmen skulle gi? Jeg har enda til gode å  møte noen som synes det var en genuint god film, selv om en del synes budskapet var viktig og bra. 

Når jeg sjekker litt opp i det, The King var ganske grei. Mye gode skuespillere.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (10 timer siden):

Har netflix noen gang lagd en virkelig bra film? Har lagd mye middelmådige greier. 

For meg er det et ganske stort spenn mellom middelmådig og virkelig bra. Virkelig gode filmer kommer jeg bare på My Octopus Teacher(dokumentar, men dog veldig bra). Men jeg likte godt Don't Look Up, The Fundamentals of Caring, The Irishman, Enola Holmes, The Trial of Chicago 7, The Power of the Dog og sikkert flere jeg ikke kommer på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Sjørøver skrev (23 timer siden):

Har netflix noen gang lagd en virkelig bra film? Har lagd mye middelmådige greier. 

Skal være ærlig å innrømme at jeg ikke har sett så veldig mange filmer fra Netflix. For meg har det i grunnen alltid være serier det har gått i. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (23 timer siden):

Var det en god film, eller likte du budskapet filmen skulle gi? Jeg har enda til gode å  møte noen som synes det var en genuint god film, selv om en del synes budskapet var viktig og bra. 

Når jeg sjekker litt opp i det, The King var ganske grei. Mye gode skuespillere.

Den var god til å være Stream film. Men var ikke Scorsese The Irishman også Netflix?

Denne er bedre enn mye som går på Kino IMHO.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange filmer rett på stream..

Brightburn var på Netflix er på Viaplay nå...

Project Power er en annen en..

The Irishman

The Old Guard 

6 underground 

The Cloverfield Paradox

Those who wish me Dead (HBO max)

Infinite (Paramount+)

The Last Duel, denne kom vel først på Disney+

Alle de jeg nevner har stjerner i hovedrollene.. men merker at det er lavere budsjett av og til i story og lengde, men mye er like bra som kinofilm... Mulig noen av de har gått på kino også, eller er fra covid19 tiden.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nok en middelmådig film fra Netflix. Hustle. https://p3.no/filmpolitiet/2022/06/hustle/

Er enig i mye av det som er skrevet her. Don't Look Up og The Irishman er vel unntakene til middelmådigheten til Netflix. Synes mye av filmene dems er akkurat underholdende nok til å fullføre filmen, men ikke noe mer. Selv med store navn på skuespillersiden, så sliter de med å få til noe. Samme kan vel til en viss grad sies om seriene på Netflix også.

Såkalte snakkiser er dem derimot flinke til å skape.

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Sjalottløk said:

Selv med store navn på skuespillersiden, så sliter de med å få til noe. Samme kan vel til en viss grad sies om seriene på Netflix også.

Har ikke laget noen oversikt over netflix filmer, men av de jeg har sett tror jeg netflix har valgt en feil strategi for hvilken type filmer de lager. De fleste ender opp med å bli billigere versjoner av standard hollywood actionfilmer. En kategori de ikke egentlig har sjanse til å konkurrere med hollywood i. De burde isteden satse mer på karakterdrevne historier som ikke trenger å koste så mye. Det funket for "Dont look up". 

Lenke til kommentar

Jeg har kost meg med gamle filmer på disc, har som sagt sett Lost in Translation på DVD, og den filmen vokser på meg og er skikkelig avslappende.

Så igår Nattsvermeren/The Silence of the Lambs på Blu-ray.

Muligens Hopkins beste prestasjon? Men jeg har skikkelig respekt for ham som skuespiller skal nevnes.

Stream? muligens Hannibal FILMEN på Netflix får seg en ny runde nå som jeg har sett nattsvermeren.

Ellers abbonerer jeg på omtrent alt men vi ser kun på Stranger Things nå.

Har så mye serier og litt film på listen, men får sjelden sett noe. Men Stranger Things er nydelig for barn fra 80 åra.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...