Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva koster det å ta lappen for lettsykkel?


gimme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lett-mc: 10 000 - 20 000 (kommer ann på hvor flink du er)

Moped: 5000 (?)

 

Er en del vanskeligere å kjøre opp til lett-mc ja, men du får MYE bedre opplæring enn til moped!

Mopedlappen får du liksom uansett, men på lett-mc blir du testa på all slags kjøring (bykjøring, motorvei, landevegskjøring osv)

Lenke til kommentar

Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig :D. man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro ;) hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en :p Ta lett sykkel mye råere ;)

Lenke til kommentar
Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig :D. man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro ;) hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en :p Ta lett sykkel mye råere ;)

7121869[/snapback]

Jeg kjører orginal lett-mc (15hk) å prøvde for noen dager siden en orginal moped.. Fy faen!! Følte ikke det var no vits i å gire opp uansett, den gikk jo ikke no fortere..

Bremsene er vanligvis mye bedre på lett-mc enn moped også :)

Lenke til kommentar

Lappen koster ca 13.000, det kommer an på hvor flink du er som sagt!

Mopedlappen betaler jeg 2500 for. (I gjennom skole)

 

Personlig ville jeg hatt lett-mc, viss jeg hadde hatt råd til det.

Men har ikke det store behovet for det heller her som jeg bor, blir mest bygdekjøring i 30 km/t alikevel og det er jo "bare" to år til billappen!

Lykke til med oppkjøringen!

 

William :)

Lenke til kommentar

Da jeg tok lett mc lappen kostet det meg ca 25000,- En av grunnene er at jeg begynte sent og måtte gjøre en skikkelig innspurt på 2 måneder.. det endte med at jeg strøk på oppkjøring nr 1, men klarte nr2. Mitt råd er at hvis du skal ta lett mc lappen, så bør du ha litt tid på deg til å bli ferdig med alt, siden du bare taper masse penger på å starte sent som jeg gjorde..

 

+++ Kjøring med lett-mc vil kanskje spare deg noen kroner på bil lappen, pga erfaringen du får i trafikken. Det er kjempelurt og masse gøy for en 16 åring :cool:

Lenke til kommentar
Da jeg tok lett mc lappen kostet det meg ca 25000,- En av grunnene er at jeg begynte sent og måtte gjøre en skikkelig innspurt på 2 måneder.. det endte med at jeg strøk på oppkjøring nr 1, men klarte nr2. Mitt råd er at hvis du skal ta lett mc lappen, så bør du ha litt tid på deg til å bli ferdig med alt, siden du bare taper masse penger på å starte sent som jeg gjorde..

 

+++ Kjøring med lett-mc vil kanskje spare deg noen kroner på bil lappen, pga erfaringen du får i trafikken. Det er kjempelurt og masse gøy for en 16 åring :cool:

7130221[/snapback]

 

:ohmy:

 

 

håper ikke jeg stryker

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...

På Wright koster lett mc kurs 12000, og etter noen kjøretimer fikk jeg beskjed om at jeg ikke kom til å trenger noen flere kjøretimer.

 

DESVERRE brukte jeg lang tid før jeg tok teorien (tok den på første forsøk da..) så de fikk ikke meldt meg på oppkjøring. Nå har jeg fått oppkjøring i august... :( Så det blir en del dyrere for å ha noen kjøretimer innimellom for å holde alt ved like.. :(

 

Mitt tips er å ta teoriprøva med en gang du har muligheten, helt seriøst, IKKE nøl med det!

Lenke til kommentar

Har man billappen så tar man jo ikj lettmc lappen, men lappen på tung mc

 

Må man det? Det er et par tusen kroner dyrere, det skal man ikke glemme.

Ved å ha billappen fårdu ikke automatisk noen fordeler når du skal ta A / A1 utover at du sannsynligvis vil spare mye penger på færre kjøretimer, med tanke på at du ikke har behov for å lære deg trafikkbildet på nytt.

 

Har du billappen vil du fortsatt måtte ta alle de obligatoriske timene som innebærer veiledningstimer, sikkerhetskurs og teorikurs. Det du vil spare på, er at du mest sannsynlig ikke vil trenge like mange kjøretimer som du ellers ville ha gjort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig :D. man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro ;) hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en :p Ta lett sykkel mye råere ;)

 

 

tar man førerprøven igjennom kjøreskolen eller vegvesenet? og kan man ta førerprøven med en gang man fyller 16??

Lenke til kommentar

Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig :D. man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro ;) hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en :p Ta lett sykkel mye råere ;)

 

 

tar man førerprøven igjennom kjøreskolen eller vegvesenet? og kan man ta førerprøven med en gang man fyller 16??

 

 

Du bruker som oftest kjøreskolen sin sykkel, men det er en random fra vegvesnet som er sensor.

 

Ja, du kan ta førerprøva samme dag du er 16

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...