Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varmt i deksel nedenfor Girspaken?


Taurus-79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Girkassa blir vel ikke spesielt varm under kjøring (men mindre det er automat og du trekker noe tungt etter bilen....)?

 

Er det varmt hele tiden? Eller kommer det og går avhengig av belastning, hastighet etc.?

 

Kle deg godt og kjør en tur med all varme i bilen slått av (laveste temp på klima dersom du har det, eller alt på blått. Dersom det blir svært varmt der fortsatt, kan du anta at kilden er foran torpedoveggen.

Lenke til kommentar

Men er ikke motoren i nyere passat tverrstilt?

 

Har mer troa på fotvarme eller varmekanaler til baksetene. På mange biler går disse ved siden av girkassetunellen

 

*edit: tdi motoren står ikke tverrstilt fant jeg ut :)

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Det er ikke veldig varmt, kjører med CLimatronic på 21grader Auto. Skal prøve å kjøre med alt på Low neste gang. Lurer litt på dårlig lite girolje sjøl også. Girkassa

(manuel) er treig når bilen har stått over natta. Vansklig å få i 2.gir fra 1.

Endret av Taurus-79
Lenke til kommentar
Det er nok bare den siste Passaten (2005(?)->)som har tverrstilt motor.  De eldre har motoren på langs, dette gjelder både bensin- og dieselmodeller.

7104731[/snapback]

 

Feil..Alle passater fra 88 og nyere har samme motoroppsett som golfen. De er nesten identiske under panseret, dvs tverrstilt motor.

 

Hvis det er ekstremt varmt ved torpedoveggen så kan det være varmeskjoldet mellom torpedoveggen og eksosen som er ødelagt/manglende.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte med Climaen på low her om dagen. Da blei det ikke varmt. Da er det vel ikke noe å tenke på. Har hatt en del tull med den bilen etter jeg kjøpten, men det meste kommer av dårlig vedlikehold og slurv. Manglende skruer,deksler, festerklemmer, helt nedslitte klosser og skiver bak, deffekt stag foran osv. Kjøpte bilen i juli. Har retta opp alt det jeg har finni til nå men håper ting går en stund nå for å si det sånn... Føler at jeg alltid sitter med et øre etter ulyder og andre uregelmessigheter.

Endret av Taurus-79
Lenke til kommentar
Jeg kjørte med Climaen på low her om dagen. Da blei det ikke varmt. Da er det vel ikke noe å tenke på. Har hatt en del tull med den bilen etter jeg kjøpten, men det meste kommer av dårlig vedlikehold og slurv. Manglende skruer,deksler, festerklemmer, helt nedslitte klosser og skiver bak, deffekt stag foran osv. Kjøpte bilen i juli. Har retta opp alt det jeg har finni til nå men håper ting går en stund nå for å si det sånn... Føler at jeg alltid sitter med et øre etter ulyder og andre uregelmessigheter.

7121997[/snapback]

 

Vet akkurat åssen det der er. Hadde en Omega A som det konstant var noe galt med,hadde ikke før byttet en del før noe annet røyk rett etterpå. Det absolutte værste tilfelle av en bil jeg noen sinne har vært i besittelse av.

Uansett,da var det nok bare klima annlegget ditt som var årsaken til varmegangen,så da har du et problem mindre. Topp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...