Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gule øyne - Alkohol?


nets

Anbefalte innlegg

Hei, ble i dag informert på skolen at jeg hadde gule øyne av noen kamerater.

 

Det jeg vet er at de er en lettere gulfarge, ikke noe synlig på lang avstand, man må tett innpå med godt lys for å se det.

 

Var ikke noe stress før jeg spurte mamma om hva det var. Hu sa det kansje var levveren, jeg ekke sikker.

 

Jeg drakk ganske hefftig på fredagen i høstferien (så mye at jeg spydde). Snuser også litt hvis det har noe betydning.

 

Symptomer: Jeg har en lettere smerte nederst til venstre ca på midten og mot beinet. Merker det faktisk bare når jeg ler.

 

Spørsmålet er om jeg bare skal slæken noen dager å se hva det er eller dra til legen. Jeg vergrer meg litt ettersom jeg er livredd sprøyter (spesielt blodprøver).

 

Så er det noen her som har erfart det samme?

 

Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære vene ...

 

Jeg lurer på hvor mange her i forumet som har krepert mens de ventet på at en eller annen tilfeldig besøkende skulle dukke opp og si: "Jo, dette har jeg vært borti en gang, og da ........". (Vel, sikkert ikke mange.)

 

Ta deg likesågodt en tur til legen, og du vil sannsynligvis få høre at fargen på øynene dine er helt innenfor det som normalt er. Ikke behov for å stikke verken her eller der. Ei fyllekule i ny og ne er overkommelig for ei sprek lever.

Lenke til kommentar
Har mest sannsynlig med gallen å gjøre, blir gul i øynene og huden hvis det er noe feil med den. Ser ikke noen grunn til at det skal være leveren... Stikk en tur til lege og få dem til og ta en blodprøve du ;)

7049674[/snapback]

Du blir jo gul av å ha feil med leveren da, Broren min kom dettende ut med gulsot på grunn av en litt for lite aktiv lever

Lenke til kommentar

Dersom man har leverproblem er en av symptomene gule øyne ja, men leveren er det organet som "reparerer" seg best selv. Så, at du helt plutselig får lettere gule øyne etter en fyllekule trenger ikke bety at du har leverproblemer. Men, hva vi "tror" er egentlig ikke så vesentlig, det som betyr noe er at du kommer deg til legen og får tatt noen prøver.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Har trådstarter kommet seg til legen med leveren enda?

7074630[/snapback]

Han har det vel som meg: hvis ikke smerten er intens eller blodet fossrenner, da kan det vel vente en dag eller to til ...

 

Jeg har ingen problemer med å gå til årlig kontroll hos tannlegen, selv om jeg ikke har vondt i tennene, men å gjøre noe tilsvarende hos legen, nei, det ........ (De har sikkert ikke tid allikevel.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...