Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Endelig realisert planene :D ( golf2 GL ----> GTI)


HuzZzla

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg endelig realisert planene mine som har virret rundt i hodet i nå 3 mnd. Det hele skjedde for ca 1 uke siden da jeg var i garasjen til en god venn av meg. Der stod den, Golf2 16v GTI:

 

* Nyoverhalt motor + girkasse, 5trinns

* Nt bensinpumpe

* Absolutt alt av slitedeler byttet

* Nye bremser, foran og bak + bremserør

* Ny grill med emblem

* Nye lykter

* Ny vindusviskermotor :D

* Kjørecomputer

+ masse annet småtteri!

 

Jeg spurte vennen min hvor han hadde fått tak i den fra, og han svarte at han hadde fått den som betaling for en reperasjon han hadde gjort.

Han viste ikke hva han skulle gjøre med den ennå, så jeg tenkte litt og sa på impuls; Kan ikke jeg kjøpe den da? Så tar vi delene fra den og setter i min golf.

"Bygge om din mener du?" sa han.

"Yes sa jeg, hadde vært kjekt med litt mer futt i bilen"

 

"Ja, det hadde vært gøy og gjort det"

 

Og slik ble det til, Fredags ettermiddag demonterte vi alt fra GTI'n hans, la alle delene og motoren i vaskehallen, og vasket alt grundig og tørket dem.

Tror jeg la meg halv 4 natt til lørdag :D

 

Kom meg opp klokken 11 lørdags morgen, ivrig etter og begynne, kastet i meg 2 brødskiver og et glass melk, fant nøkklene til bilen min og kjørte av sted til garasjen. Da jeg kommer opp er det en annen bil på bukken, og 2 andre biler stod i kø, jeg fikk litt hjertebank da, trodde ikke vi skulle få så mye tid til bilen min da. Men de skulle heldigvis bare ha oljeskift, så etter 40 minutter så var alt klart, bilen min ble satt på bukken. Etter noen timers slit var det bare karroseriet igjen. Vi drar på McDonalds og spiste litt mat, måtte ha nye krefter nå :)

 

Så kom vi tilbake, Motoren og girkassa smalt på som hånd i hankse, vi skrudde fast alt skikkelig, plugget på alle ledninger, ny olje + oljefilter, nye tennplugger. For- og bakstilling smalt rett på det og, plug&play. Etter 4 timers arbeid var tiden inne, jeg satt meg bak rattet, satte nøkkelen i tenninga og vrei om, ingen ting skjedde, motoren bare hosta. jeg vrei om igjen, Plutselig smalt det noe inni H*****E fra potta, jeg skvatt som F***.

Hva var det spurte jeg ? Hørte bare noe banning fra kompisen som stod med hode neddi motorrommet, Prøv nå hørte jeg. Here goes tenkte jeg og vrei om, den starta med en gang, nydeligste lyden jeg har hørt. tomgangen var perfekt, stod og durte på 900rpm. Jaaa skrek jeg høyt :D

 

Etter at vi tok en testtur og fikk konstantert at alt fungerte som det skulle kjørte vi tilbake, da koste jeg meg med og montere lyktene, grillen og vindusviskermotoren. Er et nydelig drag i bilen nå, blitt mye morsommere og kjøre.

 

Da gjenstår det bare 1 ting på bilen før jeg er helt feridg ( eller ?) og det er fikse opp alle sprekkene i lakken og forskjermen, og sende bilen til lakkering.

 

Ting som er gjort hittil til nå:

 

*Fikset bilen invendig, nye stoler foran, ok nytt baksete. pedaler, matter og ratt. Lakkert innvendige detaljer. Montert stoor stereo, bygd det ordentlig i bagasjen. Sentrallås og alarm. Montert en del neonlys, men det ble fjernet ganske fort igjen :)

 

*Motor, For og bakstilling, lykter, grøftelys, håndbygd effektanlegg, 2.1/2 rør, ender ut i dobbel 2t utblåsning. sota ruter, har de foran igjen. Senking, laavt, 17" hjul :D ny grill.

 

* To do:

Fikse alt av sprekker i lakken og sende til ny lakkering. Tette antenna, mest sannsynelig skifte fornt og bakfanger i samme slengen. Kanskje nye felger, for se hva lommeboka sier. Kanksje kjøpe nye kammer og turbosett til våren?? for se!

 

Dette blei veldig mye brødtekst, fikk ikke tatt noen bilder under prosessen med ombygginga, men jeg skal ut og vaske bilen nå og ta noen bilder, så skal jeg slenge opp dem :)

 

Så enjoy intill videre :)

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

detta høres bra ut... :thumbup: er ikke mange som ordner en slik "tanke" til realitet på få dager... stå på, 16v er en bil med stort potensiale... var det forresten mye jobb og flytte over det eletriske??

 

edit: få opp noen bilder

Endret av exs
Lenke til kommentar

Måtte på jobb igår, var krise, skal på jobb nå også så får ikke lastet opp. Det elektriske var littegrann knot, men det gikk greit, ikke så vanskelig som jeg trodde.

 

sant det :) trodde vi skulle bruke en god del lengre tid en det vi faktsik gjorde, men vi jobbet konstant nesten hele helgen. Er det fint vær i morgen skal jeg lage en liten videosnutt også :) lyden er helt fantastisk, og den går skikkelig bra også :=)

Lenke til kommentar

Her er det noen etterlengtede bilder, beklager at det kot litt tid, men har hatt mye og gjøre i det siste på skolen.

 

post-29118-1161434498_thumb.jpg

post-29118-1161434486_thumb.jpg

post-29118-1161434479_thumb.jpg

post-29118-1161434473_thumb.jpg

post-29118-1161434504_thumb.jpg

post-29118-1161434516_thumb.jpg

post-29118-1161434523_thumb.jpg

post-29118-1161434528_thumb.jpg

post-29118-1161434534_thumb.jpg

 

 

 

Har i dag gjort litt mer med bilen.

Fått montert de nye lyktene og grillen, grøftelys og fjernet antenna.

Skal mest sannynelig bestille ny front - og bakfanger til neste måned, og kanskje senke bilen enda litt till :)

 

For now, enjoy :)

Lenke til kommentar

Nahh.. syns ikke de GTI stolene er så fine, liker de jeg har, dem er heelt strøkne, ikke anntydning til slitasje i det hele tatt.

MEN, kommer jeg over noen fine svarte skinnseter, komplette foran go bak slår jeg til :)

 

Har bestil Angeleyes nå, og har fått tak i noen svarte baklykter :) skal testmontere dem til helgen, håper de blir bra :) Skal også slenge opp noen bilder av det og den nye grillen!

Lenke til kommentar

Da var den nye grillen på, og 2 bilder tatt;

 

post-29118-1161931910_thumb.jpg

 

post-29118-1161931923_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

Bilen lav nok ? :D

 

post-29118-1161931952_thumb.jpg

 

 

Tok dette på vei hjem fra skolen igår, så dramatisk ut, men alt gikk bra med eieren, for det stod en person ved en ambulanse og reiv og sleit seg i håret :p tipper det var han.

 

post-29118-1161931986_thumb.jpg

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar

Damn.. den der var najs...

Men jeg skal ikke ha den rallyefronten, syns ikke så mye om den egentlig..

 

I vinter skal bilen inn under tak og varme, der skal alle vinduene sotes med fin svart film, 20% rundt hele. Hele bilen skal sparkles for sprekker, breddinga skal av, skal sveise på egen bredding, slik at det sitter :) Så skal den pusses ned, grunne, og sendes i lakkboksen. Skal ha samme røde farge, men litt mer svarte detaljer. Svarte lister, Svart panser, svarte speil, svart bagasjelokk og kanskje svart tak. Tror det kan bli noe :D og driver og snuser på noen andre deler til motoren nå også :)

Lenke til kommentar

neida, bakfangern er skrudd skikkelig fast, er bare forrige eier som skulle " senke" bakfangern og borra nye hull til festene litt lavere. og hva mener du med at frontfangern ser ut som at den skal dette av ? Tok ikke helt den jeg. Har ikke orket og gjort noe med gitteret ennå, skal skifte frontfanger til vintern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...