Gå til innhold

Tråden for oss villmenn på stupebrettet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ganske fasicnert over dere. Selv er jeg ikke redd for å prøve, men jeg pleier som regel å faile. Skulle ta baklengs fra trern og var 1 cm med hodet unna stupebrettet.

Har dere noen hottips, var burde jeg gjøre for å bli bedre når jeg ikke er så særlig god.

Stå på.

 

BTW: mageplask fra 3 og 5 er ikke så veldig vondt hvis man lander på brystkassen.

Lenke til kommentar
Er ganske fasicnert over dere. Selv er jeg ikke redd for å prøve, men jeg pleier som regel å faile. Skulle ta baklengs fra trern og var 1 cm med hodet unna stupebrettet.

Har dere noen hottips, var burde jeg gjøre for å bli bedre når jeg ikke er så særlig god.

Stå på.

 

BTW: mageplask fra 3 og 5 er ikke så veldig vondt hvis man lander på brystkassen.

7475412[/snapback]

Det er nok bare å øve. Ikke gå for fort framover. Kan lønne seg å prøve ting fra enmetern først før du går høyere. Ikke prøv f.eks baklengs fra tremetern før du er sikker på at du klarer det fra enmetern. Du sier det ikke gjør så vondt, men det er mindre vondt å faile fra enmetern enn det er å gjøre det fra tremetern :p

 

Jeg hopper veldig mye på trampoline så jeg har en fordel der. Om du har trampoline har du veldig gode treningsmuligheter ;)

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Er ganske fasicnert over dere. Selv er jeg ikke redd for å prøve, men jeg pleier som regel å faile. Skulle ta baklengs fra trern og var 1 cm med hodet unna stupebrettet.

Har dere noen hottips, var burde jeg gjøre for å bli bedre når jeg ikke er så særlig god.

Stå på.

 

BTW: mageplask fra 3 og 5 er ikke så veldig vondt hvis man lander på brystkassen.

7475412[/snapback]

Det er nok bare å øve. Ikke gå for fort framover. Kan lønne seg å prøve ting fra enmetern først før du går høyere. Ikke prøv f.eks baklengs fra tremetern før du er sikker på at du klarer det fra enmetern. Du sier det ikke gjør så vondt, men det er mindre vondt å faile fra enmetern enn det er å gjøre det fra tremetern :p

 

Jeg hopper veldig mye på trampoline så jeg har en fordel der. Om du har trampoline har du veldig gode treningsmuligheter ;)

 

Mvh

Christian

7476603[/snapback]

Første og andre gang jeg prøvde baklengst var fra 3metern. Da har jeg sjans til å komme helt rundt. Tar jeg fra 1 metern så bare lander jeg et sted.

Skal fortsette og øve. Den stå på hendene tror jeg at jeg klarer ettersom jeg kan stå på hendene uten stress.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg var ganske aktiv innen slike ting selv jeg.. når jeg var mindre.

Dro noen saltoer og blandt annet dobbelt molmerg fra 17 meter.

Men det var en gang jeg skulle prøve "framlengs"molberg..

Tok i løpefart og skulle snu med rett før kanten å ta foroversalto mot fjellet.

Det funka heller dårlig. Skrapa opp hele ryggen langs fjellet som selvfølgelig gikk som en liten bakke ned i vannet.

 

Så jeg har gitt opp :p

Lenke til kommentar

Tar noen triks jeg også. Har svømmehall i nærhet med 1 meter svikt og 3 og 5 meter tårn.

Utebad, så det åpna forrige fredag (Jorekstad ved Lillehammer)

 

Det jeg tar er molberger, backflip, stup osv fra 3 og 5 meter. Fra 1 meteren tar jeg salto med stup, dobbel salto o.l

 

Skal prøve å få til noe bedre i løpet av sommeren. Molberger med skru er noe jeg alltid har tenkt på, men aldri helt prøvd ordentlig ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan jo alltids prøve corks! Det er kjempe lett når du har teknikken!

 

Det som er greia er at du skal begynne å spinne, og legge deg ut på siden slik at du kommer ut av din egen "akse" og hode skal stå til slutt bakover. Så du spinner med beina først. Man går automatisk inn igjen. Bio spin er det samme bortsett fra at du går med hue først og ikke beina.. :)

 

Sideflip er det bare å satse på og deretter bare rett og slett gjøre det.. det er like lett som salto.. jeg kan ikke engang slå hjul! :blush:

 

Bra film forresten! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...