Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser når HD starter...


Anbefalte innlegg

Jeg har tre SATA-disker i maskinen min, i tillegg har jeg 2 CD-rom-drev, Ati X800XT grafikkort, X2 3800+ cpu. Til dette har jeg en Hiper 530w strømforsyning som leverer strømmen.

 

På en av de tre diskene har jeg musikk og film, og når denne starter opp i det jeg åpner disken og mappene på den, så fryser maskinen... Jeg kjøpte ny PSU nettopp på grunn av at jeg trodde det var for lite å hente på min gamle 400W. Men problemet er der altså fortsatt.

 

Kan det være noe galt med disken?

 

Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tre SATA-disker i maskinen min, i tillegg har jeg 2 CD-rom-drev, Ati X800XT grafikkort, X2 3800+ cpu. Til dette har jeg en Hiper 530w strømforsyning som leverer strømmen.

 

På en av de tre diskene har jeg musikk og film, og når denne starter opp i det jeg åpner disken og mappene på den, så fryser maskinen... Jeg kjøpte ny PSU nettopp på grunn av at jeg trodde det var for lite å hente på min gamle 400W. Men problemet er der altså  fortsatt.

 

Kan det være noe galt med disken?

 

Jim

6957989[/snapback]

 

 

Fryser den en periode , eller får du skikkelig heng som gjør at du må restarte PC'en ?

 

Dersom den bare fryser en periode, er det bare for at den venter på informasjonen du har bedt om fra disken som har vært stoppet.

 

Om dette er tilfelle, slå av HDD spindown i BIOS !

 

 

_nifty_

Lenke til kommentar

Nå skjer faktisk den samme feilen uansett hvilken av diskene jeg ønsker å defragmentere?? Hva kan være feilen?

 

Jeg lurer på om det kan ha noe med CPU å gjøre. Maskinen har blitt veldig merkelig etter at jeg gikk fra Opteron CPU til X2 3800+. 3800'en skal byttes mot en X2 4200+ i løpet av uken dog.

 

Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...